Toon posts:

[BC3] Netwerk in WIN 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu een goed lopend netwerk. Ik kan vanaf de server (WIN 2000)naar andere computers en daar bestanden vanaf halen enz. Het internet delen lukt ook. Het problerem is echter dat ik niet vanaf de andere twee computers (WIN 98 SE beide) naar deze computer, de server, kan. Ik moet dan een wachtwoord opgegevn.
De server heet: Martijn. Ik ga dus naar netwerkomgeving en klik vanaf de computer met WIN 98 SE op Martijn, maar dan geeft hij aan dat ik een wachtwoord in moet vullen. Dit vind ik raar, omdat ik geen wachtwoord heb opgeven. Het pad is ook raar, er staat namelijk \Martijn\ipc$.

Verwijderd

welkom in de wondere wereld van win2000.

wat is de vraag :?

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

[topic=168173]

dit is ook een topic over hetzelfde, haak even in zou ik zeggen.

? weet jij wat.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Tja, dat heet dus gebruikersaccounts.
Je moet op je w2k-bak een aantal gebruikersaccounts aanmaken met de user manager (te vinden door rechts te klikken op "My COmputer" op het bureaublad en vervolgens "manage")
Je moet op je win9x machines wel inloggen met een naam en niet op "cancel" drukken. Dan deze naam en wachtwoord gebruiken als useraccounts op je w2k machine

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
maak in win2000 de users aan waarmee je inlogt onder win98. Of log onder win98 in met de user en het paswoord dat je gebruikt onder win2k :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen jullie dit ff nader verklaren hoe je dit moet doen. Met dit bedoel ik de actie die ik moet ondernemen in de reply van GarBaGe en G8KeePeR

Bedankt

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Het makkelijkste is om gewoon in win98 even uit te loggen, en opnieuw in te loggen met de username en het paswoord dat je gebruikt om in te loggen op je win2k machine.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het heeft er alles mee te maken dat de gast / guest account in W2K standaard uitstaat, om security redenen. Ik heb onderstaande manier even naar het Nederlands vertaald, dus vergeef me een eventueel foutje qua naamgeving.

Om het Gast-account in te schakelen: Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Lokale gebruikers en groepen > Gebruiker > met rechts klikken op ''Gast'' en voor ''Eigenschappen'' kiezen. Nu kun je het vinkje voor ''Account is uitgeschakeld'' weghalen, en vervolgens de gedeelde mappen in 2K net zo bereiken als op een 9x machine.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer het is met login administrator... en natuurlijk ook dat wachtwoord wat je daarvoor hebt gekozen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MaanBanaan
  • Niet online
Ja, LOL, en iedere nitwit adminrechten op jouw systeem geven... inclusief 13 jarige Windows-vermoordende broertjes.

Kijk nou maar naar m''n vorige post.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

• MaanBanaan
  • Niet online
Is het gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ff op vakantie geweest......ga het weer proberen!

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Guest account gewoon uit laten staan. Tenzij je er een specifiek doel voor hebt moet je die niet gebruiken.
Ga in w2k naar ''configuratiescherm --> gebruikers en wachtwoorden''
kies ''Toevoegen'' en geef een naam, wachtwoord, werkgroep of domein op.
That simple
Vergeet dan niet om idd wat resources te sharen, en als je Inet wilt delen, moet je dat ook ff goed instellen
(de juiste gateway bij de clients, of DHCP)
Als je er niet uitkomt is er altijd de F1 toets, de windows help, die vrij goed is.
suc6

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ze kunnen elkaar nu helemaal niet meer vinden...zal ff de instellingen doorgeven. Misschien hebben jullie een oplossing...:

De server draait WIN 2000, cliënts draaien WIN 98 SE.

Instellingen WIN2k (server):
-Bij properties van ''my computer'' en dan indentification changes:
computer name: martijn
workgroup: Thuis
-Rechtermuisklik op ''My Network Places'' en dan eigenschappen van ''Local Area Connection 2'' (andere is kabelmodem), TCP/IP eigenschappen:
ip-adres: 192.168.0.1
subnet mask: 255.255.255.0
DNS, WNS zijn uitgeschakeld.

Instelingen cliënts (WIN 98 SE):
Eigenschappen TCP/IP:
DNS: Host: werkkamer
Domein: Thuis
ip: 192.168.0.1
Gateway: uit
WNS: uit
IP:192.168.0.2
subnetmask: 255.255.255.0

Dit zijn de instellingen.
Misschien kunnen ze elkaar niet vinden, doordat bij de cliënts bij "domein: thuis" staat en bij de server bij "workgroup: thuis" staat. Je kan ook een domein instellen....maar mij werd gezegd dat ik het bij workgroup moest doen...

Tips??? :P

Bedankt,

Marti

• BC3 Victim
Je shared dus de internetverbinding! Welk progje gebruik je daarvoor?
Ik hoop dat je de ander reactie goed hebt gelezen. Je hebt dus op dit moment al wel de users aangemaakt? Wat is de werkgroep van de client? Thuis?? Je bent ook ingelogd met een user die aangemaakt is in Win2k?
Gr.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Zijn jullie blind of zo? Hij geeft die 192.168.0.1 bij zijn DNS!!!
De client-pc heeft ip 192.168.0.2

Verwijderd

als je dat internet-delen van win2k gebruikt moet je je client(s) geen statisch IP geven maar via DHCP laten lopen.
sowieso, als je alle PC''s hetzelfde IP geeft (192.168.0.1) dan zien ze elkaar niet, nee.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 06 mei 2001 19:07 schreef eppo1313 het volgende:
als je dat internet-delen van win2k gebruikt moet je je client(s) geen statisch IP geven maar via DHCP laten lopen.
Bullshit, ik heb hier alles een satisch IP en Internet sharing werkt perfect.
DHCP kan wel, tis maar wat je fijn vind, het opzetten van DHCp is FF lastig maar daarna is het simpeler om client toe te voegen.
sowieso, als je alle PC''s hetzelfde IP geeft (192.168.0.1) dan zien ze elkaar niet, nee.
100% gelijk, elke PC moet een EIGEN IP adres hebben.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op zondag 06 mei 2001 19:14 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Bullshit, ik heb hier alles een satisch IP en Internet sharing werkt perfect.
DHCP kan wel, tis maar wat je fijn vind, het opzetten van DHCp is FF lastig maar daarna is het simpeler om client toe te voegen.
[..]
nou moe, sorry hoor.
moet zeggen dat ik het hier via DHCP heb draaien en dat zelf makkelijker vond in te stellen dan het statisch gebeuren.
daarbij gezien de reply''s van topic-opener vond ik wel een goed idee. maar goed...
:Z dan maar ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Snoopydo heeft gelijk. Enne bedankt hij doet het onverwachts nu wel....doordat de users eerst geen toegang hadden. Zie vorige reacties. Bedankt.

Hij wil nu alleen de printer niet delen....hij heeft het bestand kyrares.dll/kyrares.dl_ nodig van WIN 98 SE maar die staat niet op de harde schijf.....

O ja, weten jullie of je een wachtwoord op een map kan zetten zodat andere gebruikers die map niet kunnen zien (de cliënts dus). Dat kan in WIN 9x wel. Ik heb hem zelf alleen soms nodig om bestanden op de cliënts te installeren. Ik kan nu alleen maar de functies ''read'' inschakelen en de opties ''full control'' en ''change'' uitschakelen, maar ze kunnen wel IN de map komen en dus vanalles ''lezen''.

Thnkx Marti

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 12:20
als je printers wil delen voor andere OSén zal de de drivers daarvoor moeten installeren.

printer-->sharing--> additional dirvers

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, maar hij vraag dan om dat bestandje. Ik kan het op geen van beide pc''s vinden.
Pagina: 1