Toon posts:

[BC3] Windows 2000 functies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vier dagen geleden een netwerk aangelegd tussen drie computers, zodat ik internet kan delen (met het prog. sygate). Eentje (server)met WIN 2000, andere twee met WIN 98 SE. Alles werkte totdat ik vanmiddag, nadat ik Windows Media Player V.7.0 geïnstalleerd had, de foutmelding kreeg dat WIN 2000 niet meer correct opstartte. Ik he4b vanalles geprobeerd en uiteindelijk gekozen voor de optie om de computer op te laten starte met de configuratie toen alles nog werkte. Gek genoeg herkende hij o.a. mijn videokaart en netwerk niet meer...
Ik heb de volgende functies ingesteld (net zoals vier dagen geleden) op de server:
- Eigenschappen TCP/IP:
DNS: uit
Gateway: uit
WNS: uit
IP: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0

Hij herkent alleen de andere computers niet meer. Nu wil ik kijken of ze over de juiste workgroup hebben, maar ik mijn indentiteit niet vinden? Waar kan ik deze vinden?

Bvd,
Marti

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand zowieso even vertellen hoe je de TCP/IP functies in WIN 2000 instelt? Dit is allemaal weer anders dan in WIN 98 SE...

Verwijderd

als het wel heeft gewerkt, dan neem ik aan dat je die instellingen TOEN ook zelf hebt gedaan, niet?!

de netwerkident zit bij eigenschappen van Deze computer.
de TCP/IP vindt je terug bij Netwerk en de eigenschappen v/d desbetreffende LAN-verbinding.

Verwijderd

Computernaam/groep in W2000:

rechtermuisklik op My Computer,
Properties,
tabje Network Identification selecteren
------
IP instellingen in W2000:

rechtermuisklik op Network Neighborhood, Properties,
Netwerk verbinding dubbelklikken,
Properties

et voila... klaar