hello tweakers
Een vriend van mij heeft van iemand 2 netwerkkaarten gekregen en nu wil hij een netwerkje aanleggen. Hij had al een coax-kabel voordat hij me had ingelicht !! Te laat voor een UTP, tja.
ok nu het probleem :Op beide PCs draait hij Windows 95, in de ene pc heeft hij :
3com etherlink III busmaster PCI.
=>samen met internet.
en in de andere
etherboard svecsd0490.
=>geen internet
Nu, de 2 PCs zien zichzelf en kunnen zichzelf Pingen. Maar elkaar niet. Ze kunnen elkaar ook niet pingen. Ik dacht : het is de kabel, maar hij is er zeker van dat deze het wel degelijk doet.
ok, de IPs van de PCs zijn in de eerste :
192.168.100.1 => subn : 255.255.255.0
en de tweede :
192.168.100.2 => subn : 255.255.255.0
Naar mijn kennis klopt dit als een bus
Bij de internet PC is er nog een raar iets. Als hij een adapter installeerd moet hij ZELF nog de protocollen instaleren
Heeft iemand een idee ?
Alvast bedankt ...
Een vriend van mij heeft van iemand 2 netwerkkaarten gekregen en nu wil hij een netwerkje aanleggen. Hij had al een coax-kabel voordat hij me had ingelicht !! Te laat voor een UTP, tja.
ok nu het probleem :Op beide PCs draait hij Windows 95, in de ene pc heeft hij :
3com etherlink III busmaster PCI.
=>samen met internet.
en in de andere
etherboard svecsd0490.
=>geen internet
Nu, de 2 PCs zien zichzelf en kunnen zichzelf Pingen. Maar elkaar niet. Ze kunnen elkaar ook niet pingen. Ik dacht : het is de kabel, maar hij is er zeker van dat deze het wel degelijk doet.
ok, de IPs van de PCs zijn in de eerste :
192.168.100.1 => subn : 255.255.255.0
en de tweede :
192.168.100.2 => subn : 255.255.255.0
Naar mijn kennis klopt dit als een bus
Bij de internet PC is er nog een raar iets. Als hij een adapter installeerd moet hij ZELF nog de protocollen instaleren
Heeft iemand een idee ?
Alvast bedankt ...