[BC3] coax Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
hello tweakers

Een vriend van mij heeft van iemand 2 netwerkkaarten gekregen en nu wil hij een netwerkje aanleggen. Hij had al een coax-kabel voordat hij me had ingelicht !! Te laat voor een UTP, tja.

ok nu het probleem :Op beide PCs draait hij Windows 95, in de ene pc heeft hij :

3com etherlink III busmaster PCI.
=>samen met internet.

en in de andere
etherboard svecsd0490.
=>geen internet

Nu, de 2 PCs zien zichzelf en kunnen zichzelf Pingen. Maar elkaar niet. Ze kunnen elkaar ook niet pingen. Ik dacht : het is de kabel, maar hij is er zeker van dat deze het wel degelijk doet.

ok, de IPs van de PCs zijn in de eerste :
192.168.100.1 => subn : 255.255.255.0
en de tweede :
192.168.100.2 => subn : 255.255.255.0

Naar mijn kennis klopt dit als een bus ;)

Bij de internet PC is er nog een raar iets. Als hij een adapter installeerd moet hij ZELF nog de protocollen instaleren :?

Heeft iemand een idee ?
Alvast bedankt ...

Verwijderd

Hmm... zitten er wel terminators aan de uiteinden van de kabel?

• Dieter
Wel, ik ben niet "ter plaatse" geweest, maar hij zegt dat de bekabeling in orde is met ALLE terminators en connections ... dus ja, laten we daar maar vanuit gaan...

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou denken dat het de bekabeling is.
Voor het pingen van je eigen NIC is een kabel geen vereiste.
Als je ervan uitgaat dat door de ping de NIC wel goed werkt en geconfigureed is dan rest alleen nog de kabel.
Afsluitweerstanden van 50 Ohm geplaast ?

• Dieter
Ik ga hem dat vragen en ik laat het jullie zo snel mogelijk weten of dat er van 50 Ohm zijn ...

waarschijnlijk pas morgen :)

Alvast bedankt hé
Meer informatie komt eraan

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Klinkt idd naar een bekabelingsprobleem.

Tevens volgens mij een behoorlijk oud plankje in die "niet internet" PC.

Die 3Com is een Combo plankje, die heeft dus sowieso OOK een UTP aansluiting.

Er is ook een tool voor die etherlink, waarmee je kunt zeggen wat voor connector hij moet gebruiken voor het netwerk. (Je kunt er maar ééntje gebruiken)

Normaliter staat die port selection op Auto-sense, maar het kan natuurlijk zo zijn dat iemand die in het verleden op UTP heeft ingesteld. In dat geval kan de bekabeling goed zijn, maar doet hij het alsnog niet...

Aannames zijn fataal.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Zoals de voorgaande spreker al stelde : zijn beide kaarten van een T-stukje met een terminator voorzien ? De kabel direct op de kaart prikken werkt niet.

Is de kabel van het goede type (RG58) ? Je hebt zat andere typen met verkeerde impedantie.

Zijn beide kaarten op de het juiste medium ingesteld ? Soms doen ze aan auto-detectie, soms moet je het in de driver aangeven, en soms moet je keihard een jumper(-bank) omzetten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Ik zou maar eens checken of hij niet voor 10,= 15m coax bij de Gamma heeft gehaald... |:(

Ben dat laatst ook nog bij een buurjongen tegengekomendie dacht lekker goedkoop uit te zijn. }:O

• Dieter
OK,

nog wat informatie : hij heeft de juiste terminators gebruikt en de bekabeling is perfect in orde. Nu ging hij proberen om een jumper te vinden op z''n kaarten.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ga aub 2 nics van F35/stuk bij de MediaMarkt halen met UTP. Scheelt je een hoop tijd.

Troubleshooting: gebruik een andere coax-kabel. Kan wel kloppen allemaal, maar eerst zien, dan geloven natuurlijk!
Coax hebben? Azzie in de buurt van Rotterdam woont -> geen probleem.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1