Heb thuis 2 computers op een locaal netwerk, waarvan er een met chello is verbonden. Op die server draait Sygate Home network voor het delen van het internet. Als bij de computers aanstaan is de verbinding met het internet in orde. Als de client uitgaat, is de verbinding met het internet op de server ook weg. Het uitzetten van sygate helpt dan ook niet...
Iemand een oplossing
Iemand een oplossing
Verwijderd
Hij kan dan helemaal niet naar buiten pingen etc?
Opzich wel een bekend probleem, als mijn zusje de PC uitzet, loop gelijk de server vast... [we gebruiken nu winroute, ivm tijds+kennis gebruik voor configgen RH/FreeBSD/Debian]
Opzich wel een bekend probleem, als mijn zusje de PC uitzet, loop gelijk de server vast... [we gebruiken nu winroute, ivm tijds+kennis gebruik voor configgen RH/FreeBSD/Debian]
mijn zus zit op mijn server te chatten en ik op mijn nieuwe pc ( client) en als ik iets fout doen en de boel slaat vast dan kan zij weer booten simpel ik heb er enit zo heel erg last van want hij hangt maar 1 keer per week ofzow
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
de meeste problemen met sygate die ik gehad heb kwamen voort uit het verkeerd gebruik van netwerkkaarten. (wat theoretisch wel moet kunnen maar wat dus niet goed blijkt te werken)
wat dus meestal volkomen kut werkt: 2 dezelfde NICs. wat je kan proberen is twee verschillende NIC''s er in doen, zoals 1 realtek en 1 3com, en wat bij mij altijd nog het allerbeste werkte was 1 isa en 1 pci nic. de ene realtek 8029 en de andere
ne 2000 meuk ding (ook soort realtek geloof ik). nooit gezeik mee.
wat dus meestal volkomen kut werkt: 2 dezelfde NICs. wat je kan proberen is twee verschillende NIC''s er in doen, zoals 1 realtek en 1 3com, en wat bij mij altijd nog het allerbeste werkte was 1 isa en 1 pci nic. de ene realtek 8029 en de andere
ne 2000 meuk ding (ook soort realtek geloof ik). nooit gezeik mee.