[BC3] cross-link-cable voor 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

ik wil twee computers die elk een 10mbit & 100Mbit netwerkkaart hebben. Op de 10Mbit-poort zien ze elkaar wel met de cross-link-cable, maar op de 100Mbit-poort niet.

Bestaat er een (andere) cross-link-cable om de 100Mbit te testen?

Mvg,
Recmat

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
crosslink voor 10, 100 of 1000Mbps is gelijk in ethernet.
Is er maar 1 100Mbps poort? Dan denk''k dat dat een extra uplinkpoort is, dan moet je een gewone straight kabel gebruiken van die poort naar een gewone poort.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb het al gevonden.
Wat ik bedoelde : Welke pinnen van de ene UTP-plug moet ik crossen met de andere UTP-plug die beiden aangesloten zijn op een 100Mbit-netwerkkaart.

M.a.w. :
PC1-100mbit <---UTP-cross-link---> PC2-100Mbit

Na een search (goeie tip!) op "cross" heb ik het gevonden.

UTP-plug1 <--> UTP-plug2
1 <--> 3
2 <--> 6
3 <--> 1
4 <--> 5
5 <--> 4
6 <--> 2
7 <--> 8
8 <--> 7

In de search las ik ook nog : Let dus wel op....voor 100MBit alle adres kruizen!

Met dank aan : Chuckie & The - DDD

Mvg,
Recmat

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je kunt 4&5 en 7&8 wel kruisen, maar dat maakt echt niet uit, er gebeurt niets mee.

Als je dat nou perse zou willen doen, dan is het logischer om dat 4 met 7, en 5 met 8 te verbinden, want als je 4 met 5 en 5 met 4 verbind (respectievelijk 7 met 8 en 8 met 7) dan keer je alleen de polariteit van het signaal om, en dat is al helemaal een zinloos soort actie.

De enige reden om die kabeltjes ueberhaupt in de connector te knijpen i.p.v. ze af te knippen is de trek-sterkte van de constructie.

Iets is niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
Hebben beide computers 2 netwerk-kaarten, of 1 netwerk-kaart met 2 poorten ?
In dat laatste geval is de kaart volgens mij van HP, en is de 100 Mbps geen 100Base-TX, maar 100Base-VG, de VG-AnyLAN technologie van HP, wel Ethernet, maar een eigen signaal-afhandeling (en heeft de mogelijkheid tot verkeers-prioritisering, dus ietsje beter dan de standaard).
En dan heb je een probleem (hoewel momenteel een J2415A hub voor f.160 op de markt is).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large