[BC3] Met Win2k server op netwerk wordt client traag?!?!

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Had eerder een topic dat mijn nieuwe server heel traag is zodra die in de meterkast staat.

Dit klopt gedeeltelijk, maar het probleem ligt nog anders en vreemder.
Luister en huiver... :)

Server (Windows 2000 Server) (draait WINS, en PCDuo client)
Client (Windows 2000 Pro)

Server had ik naast me client staan om te configgen en te installen. Het up/downloaden naar de server vanaf de client ging als de gesmeerde bliksem.
Zodra ik de Server me kamer uit breng en met een UTP weer aan de switch hang, wordt het verkeer tussen de Client en Server erg traag.
Max ca 30K up en down.
De Server staat nu in de meterkast. Eerst dacht ik dat statische electriciteit de server verstoorde. Dit blijkt echter niet waar.

Ik gebruik nu Netcps om te testen. Dit proggie pompt via het geheugen data over het netwerk tussen 2 PC''s.
Als ik dit proggie gebruik met beide PC''s op me kamer haal ik de max snelheid voor 100Mb.
Zodra de server in de meterkast staat werkt de server op max snelheid (Netcps connect met 127.0.0.1)
De client werkt zodra de server op de switch zit aangesloten nog maar met max 30K.
Trek ik ff de UTP van de server uit de switch, dan heb ik weer een snelle verbinding vanuit de client (netcps testen op 127.0.0.1)

Hoe/wat kan het zijn dat de server de snelheid van de client omlaag gooit?

WINS server heb ik uitgegooit, maar die stond al uit vanwege errors met opstarten.
PCDuo kan toch geen problemen veroorzaken of wel? Als ik de verbinding monitor trekt PCDuo nauwelijks bandbreedte.

Please help me solve this problem, anders kan ik die server wel wegdonderen!!!!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je hem toch wegdonderd, donder je hem dan mij kant op?? kan nog wel een servertje gebruiken! ;)
Maargoed heb je DNS al geprobeerd te instaleren!? je kan ook ff de host names en ip adressen in de lmhost file toevoegen. ik denk dat daar je probleem ligt, omdat je nu geen gebruik maakt van wins moet de data over het "hele" netwerk ge-broadcast worden. ik denk dat DNS de oplossing is voor je probleem suc7!

• DarkHelmet
Er draait al een DNS onder FreeSCO

Het netwerk bestaat uit 3 workstations
en 1 FreeSCO client, en dan komt die server erbij in het netwerk, en dan keldert de hele boel.....

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Staan je NIC''s op auto-sense ? Stel eens vast een waarde in.

Aannames zijn fataal.

• DarkHelmet
Alle NIC''s staan op 100Mb FD ingestelt.

Het zijn ook nic''s die eerst in andere PC''s in hetzelfde netwerk probleemloos hebben gewerkt....

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je dus die PC''s op dezelfde Switch naast elkaar neerzet, gaat het goed. verplaats je de server naar de meterkast (op dezelfde switch, maar met ander kabel) gaat het mis ?

Wat voor smaak kabel gebruik je ? CAT 5 ?

Heb je al een losse kabel naar de meterkast gemikt, om te kijken of het misschien in de kabel zit ? Heb je toevallig 380V in de meterkast ?

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Toen je ze naast elkaar had staan => geen probleem. Hingen ze via een cross aan elkaar ?
Toen je de server in de kast zette + aan switch =>problemen.
Als je ze naast elkaar hebt staan met de switch ertussen, hoe is dan de performance ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Gebruik je dezelfde kabel (op je kamer en in de meterkast)? En zit er niet perongeluk een stekkertje in de uplink van de switch?

• DarkHelmet
Nee sorry was niet helemaal duidelijk.

Het enige wat veranderde was de locatie van de server. (maw hij was vanuit mijn kamer aangesloten op de switch in de meterkast)
Op mijn kamer kon ik hem namelijk aan een monitor+keyboard+muis aansluiten, dat ging in de meterkast niet.
Kabel hetzelfde, en de kabels zijn goed, die doen hun werk op andere PC''s ook gewoon goed.

In de meterkast staat naast de server ook de router (op dezelfde stekkerdoos) en die heeft nergens last van ''iets in de meterkast''. Ik heb niet kunnen testen of de FreeSCO PC ook last heeft van de server, omdat daar simpelweg FreeSCO te begrenst voor is, en ik geen tools heb ervoor.

Maar dan nog blijft het feit dat de server de bandbreedte van de clients HEEL erg beperkt....

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Haal die Switch eens uit de meterkast, en zet het hele spul eens naast elkaar, om te kijken hoe het performed. Je wilt eerst uitsluiten of de locatie (of eventueel de Switch) het probleem is.

Aannames zijn fataal.

• DarkHelmet
Nou de switch is het probleem niet.
Heb hem daarnet ff uit de meterkast gesleurt en naast me eigen PC gezet, maar het probleem blijft.

Zodra de UTP stekker van de server de switch entert vern*ukt ie verdeurie het hele nietwerk.... :(
Kan er gewoon neit bij met me kop... :(

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Lijkt niet aan de server gerelateerd te zijn, wat als je hem met een cross-cable aan de client hangt, gaat het toch wel goed ?

Lijkt iets te zijn met de NIC van de Server en de Switch.

Heb je nog een ander type NIC liggen om te testen ?

Aannames zijn fataal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ga eens sniffen op je netwerkje....want dit is wel erg vaag. Bij W2k zal wel een sniffer zitten, waarschijnlijk wel nog ff installeren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkHelmet
Wat is Sniffen?
Ik ben verder niet erg bekend met network troubleshooting dmv software...

• DarkHelmet
Kheb weer verder getest, en het wordt nog vreemder:

heb de server van het stroom losgekoppeld in de meterkast en zo meegesjouwt naar me kamer (ca 3 a 4 meter verderop).
Daar stroomkabel erin en gaan met die banaan.

Nou netcps werkt de ene kant op gewoon volle snelheid (11Mb), maar de andere kant maar 8Mb, varierent van 6 tot 10 Mb.....

Gebruik dus nog dezelfde kabel als in de meterkast. Heb er een andere tussengedaan (voor de zoveelste keer weer een nieuwe geknipt) en het bleef precies hetzelfde.

Kan het zijn dat de NIC niet helemaal OK is?
De NIC heeft voorheen gewoon OK gewerkt namelijk, maar nu met deze PC geeft ie problemen lijkt wel. Heb helaas geen andere NIC om te proberen.

• DarkHelmet
Na verder testen ben ik er ook achter dat als de netwerk performance zo super slecht is, de ping tijden gewoon normaal blijven, en er is ook geen packetloss.
ping -n 128 server.ip (vanuit random client)
ping -n 128 random.client.ip (vanuit server)

Allebei even lage ping en geen packetloss....
:?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Heb je DMA op de server wel goed staan? had ik ook eens een keer, maar niet zo extreem.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

het lijkt erop dat de netwerkkaart in de server last heeft van statische elektriciteit als hij in de meterkast staat.

probeer de server (als hij in de meterkast staat) eens te aarden aan de switch (tenzij die allebei al via het stopcontact geaard zijn, maar ik denk dat de switch ongeaard is).

mocht dit het probleem niet oplossen, ruk dan even je eigen nic eruit en verwissel die met die van de server. lost dit ook nix op, zou ik voor die paar tientjes een nieuwe gaan halen!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• DarkHelmet
Willem2> Ja ik denk idd dat jij gelijk hebt.
Ik ga de NIC omwisselen met die uit de router, want die werkt perfect.

We hebben hier geen geaarde stopcontacten, en ik heb daar ook niks in de buurt om aan te aarden....

En ik zoek idd al naar een nieuwe 3COM 905B-TX dus iemand? :)

• DarkHelmet
BTW nog iets vreemds wat me opviel:

als ik met netcps naar 127.0.0.1 connect (de PC met zichzelf connect dus) dan haal ik bij
een client gewoon 24Mb/s (FD), maar bij de server haal ik maar 10Mb, terwijl die echt op FD staat ingesteld....
Is er niet een manier om nog te testen of een kaart echt op FD staat?

Pagina: 1