[BC3] nic werkt niet onder full duplex en 100 Mbs

Pagina: 1
Acties:

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Bij het upgraden van ons netwerk van 10 Base T naar Fast Ethernet heb ik met 1 werkstation een probleem. Als ik de nieuwe nic (Netgear FA312) op FD en/of 100 Mbs zet, kan ik niet meer inloggen. Op de leds van de switch zie ik wel hoe de kaart is ingesteld, maar het werkt dus niet. Ik heb ook een Intel Pro 100+ geprobeerd, met helaas hetzelfde resultaat: ik kan alleen op hd en 10 Mbs inloggen. Ook heb ik al andere patchkabels geprobeerd.

Vaag probleem, want genoemde nics doen het prima op andere werkstations met dezelfde configuratie. Iemand een idee? Bios-upgrade?

Mobo Asus TX 97, proc. P166, OS W95 OSR2.

Systeem

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

De poort op de switch die je gebruikt kan wel 100Mbit full duplex aan? Heb je dat al met een andere bak getest?
Niet dat die keihard op 10Mbit staat ingesteld.
Dus controleer even de kabel en switch op 100Mbit. Dan weten we zeker dat het aan de kaart ligt.

bla bla

• vandenberg
Die switch is auto sensing op alle poorten, dus da''s geen probleem. En zoals ik al zei, geeft de switch aan dat de nic op 100 Mbs staat. Andere werkstations draaien via deze switch prima op 100 Mbs Fd. Maar je hebt gelijk: voor alle zekerheid zal ik morgen ff een andere poort proberen.

Systeem

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

en wat misschien nog wel belangrijker is. Of de kabel wel goed is. Als de kwaliteit van de kabel niet goed is kan ie het wel op 10Mbit doen, maar krijg je op 100Mbit problemen.

bla bla

Verwijderd

Had ik ook lag aan kabel.
Hadden eerst 10Mbit/s liggen, nu 100Mbit, wilde niet werken met deze kabel. Plugjes opnieuw erop laten zetten en nu OK. De lampjes gingen ook niet branden bij 100Mbit, bij 10Mbit wel

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

was bij mij ook, lag ook aan de kabels.
Had de draadjes 1 op 1 gedaan (|:( weet ik nu).
Moet namelijk van 1 en 2 een aderpaar maken (bijv. bruin-br./wit)
en van 3 en 6 geloof ik :) Daarna werkte het prima.
Ook met een kabel van bijna 40 M lang 8-)

Eeuwige n00b

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op woensdag 25 april 2001 08:37 schreef Turtle het volgende:
en wat misschien nog wel belangrijker is. Of de kabel wel goed is. Als de kwaliteit van de kabel niet goed is kan ie het wel op 10Mbit doen, maar krijg je op 100Mbit problemen.
Goed lezen dude!
Ik citeer de topicstarter: "Ook heb ik al andere patchkabels geprobeerd."

Verder kan ik me nauwelijks voorstellen dat hier de kabels het probleem zijn. De switch detecteert wel dat ie op 100 Mbit/s staat, dus er vindt dataverkeer plaats. Dus dan zou ie ook wel moeten kunnen pingen ofzo. Verder werkt een cat 3 kabel in vrijwel alle gevallen ook op 100 mbit/s (IEEE 802.3u) bij kleine afstanden, net zoals een cat 5 kabel ook werkt bij 1 Gbit/s (IEEE 802.3z) op korte afstanden. Tenslotte staan in de drafts van IEEE 802.3ae (10 Gbit/s ethernet) ook mogelijkheden om over relatief ''slechte/trage/oude'' media over korte afstanden toch data uit te wisselen.

Dus met een simpele patchkabel (die al jaren toch al minimaal cat 5 zijn) kan ik me niet voorstellen dat DAT het probleem is als er wel een verbinding tot stand komt.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• vandenberg
Idd, cat. 5 ftp. En die switch is hagelnieuw (HP Procurve 2324), dus daar ligt het ook echt niet aan. De meeste andere werkstations en de server draaien inmiddels zonder probs op 100 Mbs Fd.

Systeem

Pagina: 1