- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
omdat om te kunnen internetten beide computers met hetzelfde IP adres moeten internetten.
en als je dat doet dan flikkert windows een van de computers simpelweg van het internet af om zo plaats te maken voor de ander.
het kan wel als je er een simpele pent150 als server tussenzet.
Hij denkt dat het komt omdat de 1e pc er als gateway tussen zit (en dat klopt). Maar iemand van zijn werk heeft hem ervan overtuigd dat het prima kan met die hub.. (of huup zoals hij het zegt).
Ik ben inmiddels zover dat ik gezegd heb: "Ik denk niet dat het kan, probeer maar een eind weg, maar ik waag me er niet aan."
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
NIET DOEN!..
Waarom?..:
- Je lan is niet meer prive, dus chello kan zien dat je meerdere pc''s gebruikt
- Mensen binnen jouw segment kunnen als ze ook pc''s in de IPrange/subnetrange die jij gebruikt zetten vrij toegang krijgen tot je netwerk, alsof ze bij je in huis in je hubje zitten geprikt zegmaar.
- In het geval van het delen van netwerkschijven (denk windows, handje onder een map of drive) kunnen anderen ook bij de inhoud van je 2e pc komen. Daarom is het altijd handig de gesharede drives, zelfs binnen je eigen lan, zelfs als niemand op het lan kan komen van buitenaf, TOCH van een wachtwoord te voorzien.
- De snelheid van je netwerk gaat drastisch omlaag, namelijk het kabelmodem is geblokkeert op 15KB/s en aangezien het via de hub ook naar het kabelmodem word gestuurd, zal deze het verkeer afremmen en zodoende draait je hele netwerk op 15KB/s..
Al met al voldoende reden om je netwerk in de volgende opstelling te zetten:
Kabelmodem - PC(server) - (hub indien nodig) - PC(''s)
Succes...
DatDus.DE --- DatDus!
Verwijderd
1. Er kan maar 1 van de 2 pc''s tegelijk met internet verbonden zijn omdat chello maar 1 lease per modem afgeeft.
2. De MAC-adressen van beide netwerkkaarten in de hub dienen bij chello bekend te zijn (kabelmodem staat zo ingesteld dat ie standaard alleen het MAC-adres van de bijgeleverde netwerkkaart kent).
Dit kent dus totaal geen voordelen eigenlijk, met een router/NAT systeem tussen de modem en de hub kan je met zoveel pc''s als je wilt internetten, dat kan met de methode die die kennis van jou geeft niet.
Ik snap ook niet waarom je niet gewoon een aparte PC als router insteld? Wat zou dan volgens jou niet werken?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Als je normaaal met 1 pc aan kabel hangt heb je dat toch ook? Als je zo stom bent om sharing aan te zetten iig..
Nu heb je hetzelfde maar dan met 2 pc''s
Weinig verschil d8 ik..
Ik weet niet hoe dat bij chello is geregeld en dat kan ook nog per stad verschillen.Op dinsdag 24 april 2001 19:53 schreef DeatHLocK het volgende:
Dit is mogelijk, maar wel met een paar voorwaarden :
2. De MAC-adressen van beide netwerkkaarten in de hub dienen bij chello bekend te zijn (kabelmodem staat zo ingesteld dat ie standaard alleen het MAC-adres van de bijgeleverde netwerkkaart kent).
.
Ik draai bij @home wel met een andere netwerkkaart dan de door hun geleverd werd. geen probleem. Maar een vriend van mij heeft wel het probleem dat het MAC adres bekend moet zijn...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maw. Hij werkt alleen met een direct connection. Port forwarding helpt, maar dan kun je nog maar op 1 pc spelen.
Een 3e pc is geen oplossing, want die heeft hij niet (wil hij ook niet aan) en bovendien vind hij dat je helemaal geen pc nodig hebt om het verkeer te routen, dan kan ook met een ''huup''
Met een switch kan het toch wel? Of heb je dan weer het gezeik wat je met die router pc ook hebt (icq files versturen etc..). En bovendien zijn die dingen erg duur?
Je bent dan een server neem ik aan???Op dinsdag 24 april 2001 20:14 schreef Gerco het volgende:
Deltaforce Land Warrior bijvoorbeeld. Die doet het niet op de client pc, maar wel op de router pc. Als je de pc''s omdraait dan werkt hij wel prima..
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Maakt niet uit... hij crasht gewoon ZWAAR! op de client pc, en als ik die aan de kabelmodem hang, geen probleem.Op dinsdag 24 april 2001 20:15 schreef jelmervos het volgende:
[..]
Je bent dan een server neem ik aan???
Verwijderd
Keb verder Chello (com21 modem).
Nu een PCtje bijgekregen...
Twee zeer goedkope simpele netwerkkartjes gehaald, en het proggie iShare gedownload, kabeltjes goed doen enzow, instellinkies ingetseld en KLAAR!
Alleen iShare is niet 100%, i zal het morgen ff met wingate (?) proberen...
Baste!
Verwijderd
dit klopt niet:
"De MAC-adressen van beide netwerkkaarten in de hub dienen bij chello bekend te zijn (kabelmodem staat zo ingesteld dat ie standaard alleen het MAC-adres van de bijgeleverde netwerkkaart kent)"
ik plug gewoon de kabel in een willekeurige netwerkkaart en voila ik kan internetten.
Het mac adres heefd hij alleen nodig bij je com21 of wat dan ook modem.
Verwijderd
De chello support desk
<EDIT>
Sorry dat ik zolaat pas weer es reageer, ik kom dit topic net tegen
</EDIT>
Dit kan wel, echter niet met Chello op dit moment (in de nabije toekomst wel, zie T.net). Je kan je Com21 met een crosscable aan je hub hangen en de IP adressen die je ISP je geeft op je PC''s invullen. Werkt. Ik heb hetzelfde geprobeerd (wel met een switch, en chello met DHCP) en je hebt op 1 PC gewoon internet. Als je ISP dus meerdere IP''s verkoopt (zoals @home) dan kan het. En chello checkt (hier in R''dam) volgens mij geen MAC adressen van netwerkkaarten. Ik heb ondertussen met 3 verschillende kaarten gewoon verbinding gekregen.
Concrete Loop Watercooling
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Om allebeide pc''s tegelijk op internet te hebben heb je een router nodig ($$)
maar met een hub kan je wel 1 pc tegelijk gebruiken volgens mij.
Beste oplossing is idd een 3e (486) pc als router te gebruiken.
Gelukkig kan je bij @home meerdere ip''s aanvragen
(een ex-chello monteur)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen