Toon posts:

[BC3] Wat voor hub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor jou thuisnetwerk heb je genoeg aan een
simpel en spotgoedkopen highlight 8 weg 10Mb hub
dez kost zo rond de 125,- gulden.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
ik wil een hub kopen voor een klein thuis netwerk wat voor hub of switch moet ik kopen?
ik weet dat je twee snelheden hebt, maar wat is het beste voor een thuisgebruiken met 4 computers? Waar kan ik wat meer info over hubs vinden? want er zijn hubs met bnc-uplink en somige hebben ook nog een aui poort. maar heb ik dat nodig en als ik bij mycom een hub voor 80 of 150 piek koop is dat dan een knap ding met van die poorten of niet? dus help me !!!!!!!!!!!!!

groetjes sjoerd

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Use the search, luke, use it wise ;)

Afhankelijk van je wensen qua aansluitigen koop je bijv. een 5 of 8 poorts hubje. Vrijwel de meeste modellen zijn zowel 10 als 100 Mbit (door voersnelheid resp max 1 MB/sec en 10 MB/sec theoretisch). Een switch ondersteund een mengeling van zowel 10 als 100 MBit aansluitingen en zal per poort (aansluiting) het verkeer regelen. Een 10/100 Mbit hub zal altijd terugschakelen naar de langzaamste aansluiting (10 Mbit dus) op moment dat die er in gestoken wordt. Een hub is dus zo snel als zijn langzaamste schakel, een switch zal per poort de maximale doorvoer proberen te handhaven (afhankelijk van zowel de poort die data aanbied als data ontvangt, een switch bekijkt de verbinding per poort).

Een hub is in de regel voldoende voor je thuisnetwerkje met wat file en printer sharing.

Voor een LAN-party met gaming en behoorlijk wat file sharen (DIVX, MP3, etc) is een switch beter want dan is de doorvoer gewoon sneller en constanter.

Maar ach ook een 10 Mbit hub is om te gamen snel genoeg, heb ooit wel eens een LAN party met 14 man gehost op een 16 ports 10 Mbit hub, gaming ging strak, file sharing gaf behoorlijk veel collisions en daaraan gekoppelde packet loss (en meer verkeer door de retry''s). Tegenwoordig is het een 10/100Mbit switch (LanPro ding van mr-at.nl) werkt perfecto en was niet te duur (Hfl 150,=) en is lekker stil (geen fan).

:( typo

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• x-force
en hoe zit het als de computers 10/100 m-bit kaartjes hebben en ik een 5poorts 10/100 mbit hub koop? neemt hij dan 10 bit of 100??

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou voor thuis geen switch gebruiken als je niet veel meer geld wil uitgeven dan de prijs van een Hub, is gewoon nergens voor nodig in een thuisnetwerk.

Als je nu UTP netwerkkaarten hebt, dan zou ik gewoon een HUB 8 poorts kiezen 10/100 Mb/s.
Het kan namelijk nog wel eens voorkomen dat je meerdere computers wil aansluiten i.v.m. een uitbreiding in de toekomst. Of dat je er ooit nog een krijgt met nog een 10 Mb/s kaart.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
100 !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pantagruel

Pantagruel

Op dinsdag 24 april 2001 19:53 schreef x-force het volgende:
en hoe zit het als de computers 10/100 m-bit kaartjes hebben en ik een 5poorts 10/100 mbit hub koop? neemt hij dan 10 bit of 100??
Kun je in de regel instellen bij de eigenschappen vd netwerkkaart. Het gros zal op auto staan en vrijwel altijd 100 Mbit doen in die stand

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• x-force
maar waar voor dient dan die bnc up-link en die aui poort????

• x-force
ik heb wat rondgekeken en kwam dit tegen is dit wat?
http://www.linkpro.com.tw/sh9005ke.htm

kost 180 piek

• BC3 Victim
Ziet er prima uit, niets mis mee.

Puur als ''tip voor in het achterhoofd'', een 10Mbit 8 poorts hubje is voor een thuisnetwerkje prima, en kost ca Fl. 75,-.

Uiteraard is een 100Mbit switch stukken sneller, de vraag is echter of je deze snelheid echt benut, en of deze de meerprijs van zo''n 100 piek waard is.

Overigens, een hub = 1 inkomend pakketje wordt gedupliceerd naar alle poorten. switch = 1 inkomend pakketje wordt doorgestuurd naar de uitgaande poort waar de PC van bestemming mee verbonden is.

Er wordt hierboven gesuggereerd dat een switch wisselt tussen 10/100Mbit, dit is echter niet per definitie zo. Het automatisch schakelen tussen 2 snelheden wordt autosensing genoemd (de door jou genoemde hub kan dit).

• BC3 Victim
gewoon een hub die binnen jou prijsklasse valt . Ik heb ook een NO NAME switch en hij werkt perfect

• Pantagruel

Pantagruel

Op dinsdag 24 april 2001 20:08 schreef x-force het volgende:
maar waar voor dient dan die bnc up-link en die aui poort????
Zowel BNC als AUI zijn oude vormen van netwerk aansluiting. BNC = max 10 Mbit en redelijk gevoelig. Al te fanatiek kabeltrekken en de verbinding is weg, dat gebeurde meerdere malen tijdens LAN parties in de oude pentium I tijd (BNC streng van 40 mtr met 10 pc''s gekoppeld ;) ). Die BNC aansluiting dient dus om een BNC streng aan de HUB te hangen. Betekend wel dat de hele streng BNC slechts 10 Mbit heeft en da''s geen lol als je er 10 pc''s aanhangt want dan heeft iedere pc 1/10 Mbit (grofweg).
AUI werd geloof ik enkel voor doorlussen vd hubs gebruikt (ik kan me vergissen)deze aansluiting heeft wat weg van een serieele aansluiting. Ik heb nog wel een BNC/UTP/AUI netwerkkaartje liggen (3Com ISA ding) enkel geen AUI kabel om hem op de 10 Mbit hub aan te sluiten die ik ook heb (voorzien van 8x UTP, 1x BNC en 1x AUI) maar ik gok dat ook die 10 Mbit is.

• Pantagruel

Pantagruel

Op dinsdag 24 april 2001 20:22 schreef x-force het volgende:
ik heb wat rondgekeken en kwam dit tegen is dit wat?
http://www.linkpro.com.tw/sh9005ke.htm

kost 180 piek
Ik heb er de 8 poorts variant van en die werkt OK ;) ( [url="http://http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=SH9008V"]=http://www.mr-at.nl/cgi-bin/shop-it/bigview?art=SH9008V[/url] ). en slechts 40,= duurder

• x-force
nou ik heb besloten om toch maar een hub te kopen omdat ik de extra''s die een switch heeft te bieden er toch niet uit haal met een netwerk met 5 computers. maar dan zoek ik nu een 5 of 8 poorts hub en dual speed.
wie heeft er een goede????

alvast bedankt voor alle reply''s

• x-force
enne oja vergeten wie weet nog meer goede (online) winkels zoals http://www.mr-at.nl/
maar die heeft zo''n beetje alleen 3com of linkpro.....

Pagina: 1