Toon posts:

[BC3] Programma voor 40 computers te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bah, je bent echt een boefje, ik heb niks gelezen en ik weet van niks :z :Z

Verwijderd

Hallo, ik zoek een programma om in een keer op 40 computers een achtergrond te installeren.. De OS is windows NT, wie weet een progje voor me waarmee het mogelijk is om via het netwerk op de andere computers te installeren. Ik heb administrators rechten >:) op een lokale computer..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

File & Printer sharing aanzetten en gewoon naar de goede plek op de HD kopieren op alle pc''s...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:32
ik weet wel iets :p, maar eerst vertellen om wat voor programma het gaat *D.

of dacht je daar niet aan... :(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 24 april 2001 19:45 schreef Gerco het volgende:
File & Printer sharing aanzetten en gewoon naar de goede plek op de HD kopieren op alle pc''s...
Een programma installeren is toch meestal meer dan alleen een paar files kopieren?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Sysadmin bellen en vragen of hij met behulp van de ZAC of SMS server dit even voor je wilt doen. Zelf doen is alleen mogelijk als je ze alle 40 persoonlijk afgaat.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 22:00

Yucko

One clown to rule them all !

Humz, lijkt op iemand die NTFS4DOS+L0phtcrack (SAM file van NT brute force uitlezen) heeft gevonden en een Koe op een netwerk op school/werk wil installeren >:)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• memphis
  • Laatst online: 00:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een aantal mogelijkheden:

1) als het om dezelfde machines gaat 1 installatie maken en via Ghost kopieren.

2) meld je aan bij http://www.microsoft.com/oem
Ga dan met je verkregen pass naar http://oem.microsoft.com
en zoek dan op "Preinstall NT4".
Dan komen hele documenten naar voren hoe je geautomatiseerd NT kan installeren met het meenemen van drivers en applicaties.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 19:55 schreef Sinclair het volgende:
Een aantal mogelijkheden:

1) als het om dezelfde machines gaat 1 installatie maken en via Ghost kopieren.

2) meld je aan bij http://www.microsoft.com/oem
Ga dan met je verkregen pass naar http://oem.microsoft.com
en zoek dan op "Preinstall NT4".
Dan komen hele documenten naar voren hoe je geautomatiseerd NT kan installeren met het meenemen van drivers en applicaties.
:? Alleen vor een achtergrondje.. ik heb idee dat hij ze beter alle 40 langs kan maar goed..

Verwijderd

Oke ik heb overmorgen examenstunt, en nou leek het mij wel leuk om zelf een apart achtergrondje te maken. Koeien staan allang op die computers, maar dat hebben we gedaan via global install :)
Dus nou vraag ik mij af of jullie nog een ander progje weten

Verwijderd

En ja, ik heb het wachtwoord gecrackt ja, maar school had er geen problemen mee :)

• D3NN1S
  • Niet online
het gaat dus alleen om een andere background?? draaien de Werkstations op NT Workstation? dan kan je als administrator toch gewoon de hidden C$ share benaderen via start->uitvoeren?
Wil je een heel besturingsysteem opnieuw instaleren zou ik Ghost Multicast server gebruiken das echt hopaakeeeej! 40 systemen in 10 minuten volledig opnieuw geinstaleerd vanaf een Image file! ;)

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 19:32 schreef Vinex het volgende:
Hallo, ik zoek een programma om in een keer op 40 computers een achtergrond te installeren.. De OS is windows NT, wie weet een progje voor me waarmee het mogelijk is om via het netwerk op de andere computers te installeren. Ik heb administrators rechten >:) op een lokale computer..
1. Verzin welke achtergrond je wilt gebruiken.
2. Kopieer de achtergrond naar \machine\c$\winnt
3. Gebruik Policy Editor om de gekozen achtergond als default in te stellen.

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Als die NT PC''s aan een netwerk zitten en aanloggen op een domein. Zullen ze waarschijnlijk ook roaming profiles krijgen. Ik het profiel op de server is zo in te stellen welke achtergrond er opgezet moet worden. Eén keer op de server en alle workstations worden er van voorzien.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Ooit van het programm DAMEWARE gehoord.. Fantastisch speeltje voor iemand met admin rechten ;-)

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 09:22 schreef D3NN1S het volgende:
het gaat dus alleen om een andere background?? draaien de Werkstations op NT Workstation? dan kan je als administrator toch gewoon de hidden C$ share benaderen via start->uitvoeren?
Ja start - uitvoeren en dan? MAar ik ben nu aan de gang met dat Dameware progje...bedankt, maar is er niet niet zoals in in win 98 in de win.ini de achtergrond in te stellen...Ik heb gekeken, maar niets kunnen vinden :(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Gewoon een netwerkverbinding maken naar \pcnaam\C$ en je hebt een drivemap naar de C:\ van die PC. Dan kun je jezelf volledig uitleven.

Aannames zijn fataal.

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 11:55 schreef Vinex het volgende:

[..]

Ja start - uitvoeren en dan? MAar ik ben nu aan de gang met dat Dameware progje...bedankt, maar is er niet niet zoals in in win 98 in de win.ini de achtergrond in te stellen...Ik heb gekeken, maar niets kunnen vinden :(
start -> uitvoeren -> \machinenaam\C$\winnt en daar de background file veranderen in de file die je wilt.
je kan ook als je administrator rechten hebt de policy editor opstarten en bij default user een background kiezen. daarna sla je de file op als ntconfig.pol op de PDC nt server in de \winnt\system32\repl\import\scripts map en voila!! zodra de machine''s inloggen en aanmelden wordt de background die je ingesteld hebt op alle backgrounds gezet! :) (dit werkt dus alleen als je NT werkstations hebt he?)

Verwijderd

met nt image maken van elke machine.
GEEN ENKELE MACHINE IS GELIJK !!!
nt kan daar door heel onstabiel lopen

OMA

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 25 april 2001 12:00 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

start -> uitvoeren -> \machinenaam\C$\winnt en daar de background file veranderen in de file die je wilt.
je kan ook als je administrator rechten hebt de policy editor opstarten en bij default user een background kiezen. daarna sla je de file op als ntconfig.pol op de PDC nt server in de \winnt\system32\repl\import\scripts map en voila!! zodra de machine''s inloggen en aanmelden wordt de background die je ingesteld hebt op alle backgrounds gezet! :) (dit werkt dus alleen als je NT werkstations hebt he?)
Heb je wel domain admin rechten nodig!! |:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Voor die wel ja.

Om C$ te benaderen niet. Die staat "default" op "everyone". (Vandaar dat die probably hidden is... ;) )

Aannames zijn fataal.

• EelCapone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 09:00

EelCapone

Ik kom je halen!

Hmmzz.. als je nou een background.reg bestand aanmaakt met daarin een registry key die verwijst naar het background image.

Vervolgens zet je in het login script een copy commando om het image van het netwerk te kopieren naar de lokale hd, en een regedit /a background.reg (ofzo, ff zelf uitzoeken) commando....

That should do the trick :)

Acorn BBC B [ 65C02@2MHz; 32k RAM; Solidisk Sideways 128k; Solidisk 1770 ADFS; Econet ]

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 14:55 schreef CyberJ het volgende:

[..]

Heb je wel domain admin rechten nodig!! |:(
oeps!! your right!! had deze "Ik heb administrators rechten >:) op een lokale computer.." regel gemist... mon excusee!! |:(

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:02
en wat als je niet alle rechten heb zoals ik? :)

Verwijderd

Sorry voor het late reageren, maar het is gelukt d.m.v van start -> uitvoeren -> \machinenaam\C$\winnt
Bedankt allemaal
Pagina: 1