Toon posts:

[BC3] hopeloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik word er gek van
jullie zullen me wel dom verklaren maa rikom er niet uit
ik heb mxstream.
probeerhet te delen via netwerk
gewoon ik als server me broer als client. ik draai multiboot ME en 2000 prof. op zichzelf lukt het gewoon maar het delen lukt niet
me broer kan of de pagina niet pakken of krijgt een dns error, dit via gewoon internet sharing van beide ME en 2000. ook pakt ie m niet met Wingte, Winroute, en Sygate
wat doe ik verkeerd!?!? is er iets waar ik niet aan denk ??

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je netwerk op zich doet het wel?

Server: 192.168.0.1
client: 192.168.0.2 / .3 / .4 etc.

Subnetmasker: 255.255.255.0

Op de clients: DNS server instellen, bij client en host gewoon wat invullen.

En bij de DNS servers: 192.168.0.1 + de DNS servers van je provider.

En dan de Proxyserver installen.
Dat was em volgenz mij :)

Suc6!

Oh, ook belangrijk: Gateway op de clients: 192.168.0.1

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

hmm zeg maar als je er niet uitkomt

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

ik neem aan dat je kunt pingen naar elkaar, gedeelde printers op bijde machines kunt gebruiken etc.

klik op "extra" van je browser
vervolgens op "internetopties"
ga naar tabblad "verbindingen"
klik op "lan-instellingen"
En Proxyserver automatisch zoeken aanvinken, werkt het niet, dan uitvinken...

suc6

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik doe het altijd zo...met winroute lite (lekker simpel)..

in netwerk instellingen bij server
server is 192.168.0.1, submask 255.255.255.0

dan bij winroute lite dns van internet account invullen....(bij winroute pro moet je NAT aan of uitzetten ofzo...ben ik ff kwijt).

op de andere pc(''s):
die noem ik bijv. 192.168.0.2, submask 255.255.255.0, gateway en dns 192.168.0.1 en ik verzin een host bij dns....en dan moet et daggik werken...

oja, en je netwerk moet goed zijn, dus bijvoorbeeld ''computer1'' als de naam van de computer en ''net'' als naam van het netwerk....en dan bij de andere computer ''computer2'' en weer ''net'' enz.....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

nou...die gateway en dns server en alles had ik al ingevuld. het netwerk opzich functioneert trouwens gewoon goed. we vinden mekaar gewoon. kunnen gewoon bestanden versturen, spellen spelen, enz. alleen het internet delen pakt ie niet! :(

Verwijderd

Topicstarter
Dns van mxstream verbinding kan ik niet invullen want die krijgt ie automatisch. staat nergens een DNS adres gegeven wat ik in moet vullen (bij mij werkt internet dan ook gewoon goed)

en er wordt gezegd door 1 van jullie bij client en host gewoon wat invullen aan dns. ik neem aan dat je gewoon 192.168.0.1 bedoelt of snap ik je nou niet :?
snap r dus nog steeds geen zak van wat er nu niet klopt. :r

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gelijk nog n vraagje:
onder windows me werkt het volgende goed maar onder 2000 niet
me broer draait alleen ''98.
hij ziet mij wel in netwerk omgeving. ik heb ook dir''s gedeeld.
alleen hij ziet mij dus wel staan. klikt ie dubbel op mn naam. dan zegt ie de ene keer dat ie geen toegang krijgt; en de andere keer zegt ie dat ie m niet kan vinden. controleer of je de naam juist heb ingetypt. zeeeer raar. moet ik dit ergens instellen, dat hij toegang heeft? zo jaaaaaaaaahaaaaa: WAAARRRRRRRRRRRRRRR :9

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 24 april 2001 23:20 schreef Robin2001 het volgende:
Dns van mxstream verbinding kan ik niet invullen want die krijgt ie automatisch. staat nergens een DNS adres gegeven wat ik in moet vullen (bij mij werkt internet dan ook gewoon goed)
Kijk eens onder ME met winipcfg (start>uitvoeren), dan zie je je DNSsen staan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Server pc:

IP Netwerkkaart 1: 10.0.0.150
Subnet masker: 255.255.255.0
(dit is dus voor je Ethernet based modem)

IP Netwerkkaart 2: 192.168.0.1
(dit is dus voor je interne netwerk)

Client pc:
IP netwerkkaart 1: 192.168.0.2

Gateway: 192.168.0.1
DNS config: 192.168.0.1

Als dit allemaal is gedaan installeer je Sygate op de server pc met de volgende settings:

Outgoing internet = Dial up
Internal network = netwerkkaart voor intern netwerk

Onder "options"
-ALLEEN auto start internet sharing service aan

Klik NIET "single NIC mode" aan

Onder "dial up settings"
-Selecteer Mxstream connectie
-Never hang up aan

Bij mij werkt de internetverbinding op de server na Sygate installatie soms niet meer, maar dit is gewoon een kwestie van ff restarten en de "Syagte service" stoppen en opnieuw starten

succes!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
ff geprobeert; al ik winipcfg intik, krijg ik de melding:
Kan de ordinaal 1001 niet vinden in DLL-bestand WSOCK32.dll

:?:?:?:?:?:?

Verwijderd

Topicstarter
hoi jongens. mochten jullie nog berichtjes willen typen. t is niet meer echt nodig. het werkt n.l. :)
via sygate. ik weet niet precies wat ik nu anders heb gedaan, qua instelling. volgens mij ergens in sygate een instelling anders.
I.i.g. bedankt voor jullie hulp!!!! *D
Pagina: 1