Toon posts:

[BC3] Router voor een newbie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel share ik internet (Chello) tussen twee systemen m.b.v. ICS. Ik wil af van het feit dat het systeem met ICS aan moet om op het andere systeem te kunnen internetten.
Daarom wil ik een router/switch combi gaan aanschaffen en heb daarbij de keuze uit de volgende drie kandidaten:

-Linksys EtherFast 4-Port Cable/DSL Router
-NetGear RT314 4-port Cable/DSL Router
-ZyXEL Prestige 314 Broadband Router

Vereisten zijn dat de router betrouwbaar is, simpel in het gebruik cq te configureren is en dat ik zonder gezeik mijn potjes UT kan spelen. Heb al wat rondgekeken naar info over de betreffende routers, maar kan niet tot een besluit komen welke nu uiteindelijk te gaan kopen. Uw hulp hierin wordt gewaardeerd.

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon een gateway van Dlink? Heb je gelijk een perfecte firewall.

Ik gebruik de Dlink 701, koste me maar $99 (+ omvormer 110-220). :P
Deze sluit ik gewoon aan op mijn hub en iedereen kan weer internetten.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Een kleine Linux-doos lijkt me de beste oplossing. Kan je alles instellen enzo. Gewoon altijd aan laten staan, met }:O erop. :)
Dan een hubje of switch om de rest van het netwerk via die Linux-doos te laten surfen....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de D-Link DL-704 is ook interessant. Toch nog even wat meer reviews lezen.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
ik zou voor de zyxel gaan, ietsje duurder dan die dlink misschien, maar ook zeker beter.
Dlink heeft in België bijvoorbeeld problemen met de adsl. Zyxel niet.

Als je al een hub of switch hebt is de Zyxel prestige 310 misschien ietsje beter (lees: goedkoper).
Wil je een ECHTE firewall, neem je de Zywall 10 (= 2e versie van prestige 312).

Desgewenst kan ik je wel een manual doorfaxen/mail/sturen van die dingen (niet van de zywall, die manual is 1 cm dik) :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op dinsdag 24 april 2001 21:13 schreef Befkikker het volgende:
Hmm, de D-Link DL-704 is ook interessant. Toch nog even wat meer reviews lezen.
linuxdoos is niet meteen plug ''n play he!
Pagina: 1