[BC3] Fout in windhoos bij ISA kaartjes

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

No13

/me was here

Topicstarter
Ik heb vanmiddag enkele HP ISA kaartjes geïnstalleerd op meerdere pc''s en met verschillende OS''sen (NT4, win98, winME, win2K) maar op alle pc''s geeft hij een fout aan na het installeren dat het appartaat niet goed aangesloten zit, niet werkt of software niet geïnstalleerd is....iemand suggesties om dit op te lossen (ISA slot werkt nog is getest) drivers waren gewoon standaart bij windhoos, gezien ik er op hp.nl geen kan vinden

Via het diagnosic proggie kan ik em wel instellen enzo dus kapot is hij niet....

In dos werken ze wel maar in windhoos nie :'(

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:43

GaMeOvEr

Is een hork.

Maar zijn het wel P&P kaartjes ?

Heb je het typenummer van de kaart al door google heen gehaald ?

Aannames zijn fataal.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

No13

/me was here

Topicstarter
Geen PnP maar ik weet welke kaartjes het zijn dus handmatig ingesteld...geen conflicten maar hij doet gewoon nix

nee ik zal ff kijken

edit: Google leverde nix op... het gaat om de HP J2573 10/100VG

Verwijderd

Netwerkkaarten werken niet op elke IRQ. Het lukt mij tenminste nooit om een netwerkkaart aan de gang te krijgen op een IRQ anders dan 9-11.

Waar heb je trouwens die 10/100VG kaarten vandaan? Ik zou er ook wel iets van 3 willen :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Whoah... Dat zijn afwijkende kaartjes...
ISA 10/100 en dan nog VG anylan ook. Die dingen kun je alleen maar gebruiken met je eigen netwerk, zijn incompatibel met "standaard ethernet".

Gaat het dus ook niet doen op een "standaard" Hub of Switch.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Sowieso, Windows ME ondersteunde toch niet ISA non-PNP een kaartjes ? Legacy-support was er toch uitgesloopt ?

Dacht ik tenminste...

Aannames zijn fataal.

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

idd, voor 100vg anylan (802.12) heb je een aparte hub nodig. Dit protocol gebruikt nl geen contention based networking, maar priority assigned. oftwel, niet compatible.
Zit momenteel uit te vogelen hoe ik zelf aan 802.12 NIC''s kan komen.
Als je iets weet met PCI (of wil verkopen), contact me (cherberos@yahoo.com ==> msn messenger)
bvd, Cherberos

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Pagina: 1