[BC3] Dataverkeer meten op winroute pc

Pagina: 1
Acties:

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Ik wil graag het dataverkeer bijhouden op 1 netwerkkaart op mijn winroute pc.

Probleem(of niet?) is hierbij dat deze pc niet altijd aanstaat, maar alleen als ik of andere huisgenoten aan het internetten zijn.

Het proggie dat het dataverkeer zou moeten meten moet dus bij het opstarten van windows automatisch verder gaan met meten.
Ook moet het niet moeilijk doen als ik windows afsluit (zonder het proggie afzonderlijk af te sluiten)

Iemand een idee?

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Probleem(of niet?) is hierbij dat deze pc niet altijd aanstaat, maar alleen als ik of andere huisgenoten aan het internetten zijn.
hoe wil jij je internet door sturen als je computer uitstaat via de hub of niet

als je het via de hub is bij mijn weten onmogelijk om al het data bij te houden via 1 comp

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Is het niet een optie een progje erop te raggen dat je kunt gebruiken om je PC remote over te nemen ? Zoals PC anywhere zeg maar, anders moet je weer een log-progje hebben wat je met commandline opties in je startup groep zet...

Aannames zijn fataal.

• djmartyn
Het is heel simpel:
als ik wil internetten zet ik die winroute pc aan. Wil ik niet meer internetten dan sluit ik die winroute pc af.

Verwijderd

is DU-meter nx voor jou??? vast wel te vinden op www.download.com

Verwijderd

Winroute is een heel goed programma.
Ik ben er zeer content over.
Genoeg opties en mogelijkheden voor goede veiligheid en netwerkconfig.
Alleen weet ik niets van een optie onder winroute die het dataverkeer meet.
Jammer :(
Volgens mij bestaat die ook niet in winroute.
probeer DUmeter of zo

Verwijderd

DUMeter meet alleen het verkeer van 1 PC, niet van het complete netwerk, ben er al een keer mee aan de gang geweest, maar wilde niet werken :(

• Timmey
  • Niet online
Ik heb DU ook al ''s geprobeerd, ik wou dus het verkeer over m''n lijntje naar buiten meten. Wat er intern gebeurt boeit me niet zo.

Was niet gelukt...

• djmartyn
''t is toch gelukt met DUmeter.
Gewoon aangegeven dat ik alleen het verkeer van 1 netwerkkaart (die van het internet) wil meten.
Nu nog ervoor zorgen dat ie automatisch start bij het opstarten van windows.

Aan het totals-scherm(wat ie altijd bijhoudt) heb ik voldoende.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

bandwidth monitor doet voor het hele netwerk dacht ik

tenminste zo te zien bij mij wel.

suc6

je kan hem ovetrigens volgens mij downen op http://www.download.com

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb thuis mijn PC met winroute draaien volgens het zelfde princiepe: Als iemand wil internetten (of ik zelf) wordt ie aangezet.

Dataverkeer voor de Chello Ethernet kaart wordt bijgehouden door Netstat Live van AnalogX... Handige aan dat programmatje is dat je netjes kan kiezen of je wil dat ''ie al het TCP/IP verkeer meet, of van een bepaalde netwerkkaart. En in jouw geval kan je dan dus zeggen dat ''ie het TCP/IP voor de kaart meet die je toegang tot het internet geeft.

Nedstat Live is freeware en vindt je hier.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nog even een screenshotje opgezocht, het programmatje ziet er namelijk erg verzorgd uit imho.

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/dataverkeer.gif

De screenshot is al wat ouder (komt nog uit een andere thread :P) maar het programmatje is niet veranderd bij mijn weten.

• Timmey
  • Niet online
Ik heb slechte ervaringen met de metingen van AnalogX... AnalogX beweert namelijk dat ik 19kb/sec door een single ISDN lijn geperst krijg :P
Pagina: 1