De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Enige nadeel zijn telefoonkosten...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Dan moet je er een terminal van maken. Dan "berekent" je moderne PC alles wat op die laptop moet gebeuren.Op dinsdag 24 april 2001 13:34 schreef Cella het volgende:
Ben nogal een leek op dit gebied...
Ik heb een oude laptop (Pent 75, 16 MB) en een moderne PC. Nu wil ik op de laptop gebruik maken van de capaciteiten van de PC (kan dat dan), zoals bijvoorbeeld draaien van Office 2000, wat op de laptop niet werkt. Hoe moet ik dit aanpakken? Of is het gewoon niet mogelijk?
Dankie
Verwijderd
ps. Makkelijker gezegt als gedaan, succes
ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]
Als je daadwerkelijk je Laptop wilt gebruiken om Office op je nieuwe PC te draaien, kun je inderdaad het beste iets al PC Anywhere gebruiken, dat is een programma die je gebruikt om met de ene PC de andere "over te nemen".
Dit kun je dan het best via Netwerk doen, want een serieële kabel is te traag.
Als het maar over twee PC''s gaat, kun je dat met een Cross-kanel doen. Je hebt dan wel een netwerkkaart (NIC) nodig voor je PC, en een PCMCIA uitvoering voor je Laptop.
Maar hoezo wil je überhaupt office op de laptop doen als je een krachtigere PC hebt ?
Aannames zijn fataal.
Maar wat heb ik dan voor kabel en andere hardware nodig? een gewone netwerkkaart of gaat dit via de com-poort ofzo. Ik kan (en wil) namelijk niet vanalles in de laptop stoppen, omdat die te leen is!
Ik zou als ik jou was - zeker omdat het tijdelijk is - gewoon lekker word 95 op die laptop installeren en zonder netwerk werken..! Scheelt je een hoop geklooi (netwerkkabel van zolder naar beneden, etc.) en het werkt nog ''vloeiender'' ook..
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Klopt, maar ik werk ook veel met VBA in Access en Excel 2000, en dat loopt niet goed in Office ''ouder dan 2000''. en de laptop kan geen Office 2000 aan! Dus...Op donderdag 26 april 2001 13:34 schreef Burat het volgende:
Ik zou als ik jou was - zeker omdat het tijdelijk is - gewoon lekker word 95 op die laptop installeren en zonder netwerk werken..! Scheelt je een hoop geklooi (netwerkkabel van zolder naar beneden, etc.) en het werkt nog ''vloeiender'' ook..
Om te beginnen 2 netwerkkaarten en een kilometer kabel (of iig lang genoeg om op zolder te komen). Bijvoorbeeld cat5 met utp connectors of anders gewoon coax.Op donderdag 26 april 2001 13:26 schreef Cella het volgende:
OK, ik ben nu wat wijzer. Waar het me om gaat is dat ik met de oude laptop beneden bij de vrouw (gezellig) toch op de PC (zolder) kan werken. Dat lijkt me dus iets voor terminal service onder Win2k.
Maar wat heb ik dan voor kabel en andere hardware nodig? een gewone netwerkkaart of gaat dit via de com-poort ofzo. Ik kan (en wil) namelijk niet vanalles in de laptop stoppen, omdat die te leen is!
Voor de de laptop zul je een pcmcia netwerkkaartje nodig hebben en voor de pc een pci kaartje. Crosscable ertussen en draaien maar.
Kweet alleen niet of je laptop uberhaupt pcmcia-slots heeft. Als je ze wel hebt is het geen probleem: als je de laptop ooit terug moet geven dan klik je het kaartje met een druk op de knop gewoon weer uit.