Toon posts:

[BC3] Routen met freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, laatste dagen heb ik lopen denken en kloten wat ik nou allemaal wil.

hetvolgende wil ik:
zie schema:
Afbeeldingslocatie: http://www.wdewit.nl/tweakers/router.jpg
oke.... maar mijn vraag is natuurlijk: Gaat dit werken?
En wat moet ik allemaal instellen zodat de webserver gewoon draait op het IP adres van chello??

En kan ik gewoon met deze range werken: 192.168.0.* ?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 10:29 schreef masterwill het volgende:
Oke, laatste dagen heb ik lopen denken en kloten wat ik nou allemaal wil. <plaatje>
oke.... maar mijn vraag is natuurlijk: Gaat dit werken?
En wat moet ik allemaal instellen zodat de webserver gewoon draait op het IP adres van chello??

Dit moet makkelijk lukken. Als je jezelf een hoop gekloot wil besparen, kan je beter de mail en webserver op de router laten draaien, dan hoef je geen poorten door te linken. Bovendien kan zo''n p90 dat makkelijk aan, qua processorload.

Overigens zou ik je aanraden om met Linux Redhat 7 aan de slag te gaan, en dan de commando''s ipchains en tc eens goed bekijken. Kan je gelijk userstatistics bijhouden en bandbreedte verdelen.

Suc6

HJ

Verwijderd

Topicstarter
oke ga het straks proberen
maar als je freesco als webserver gebruikt heb je toch geen apache?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Het is helemaal niet veel gekloot om een paar poorten te mappen naar de interne IP''s, kan gewoon via de web-based control panel van Freesco.
In Freesco kun je ook de bandbreedte in de gaten houde e.d. hoor.
Maar als je toch voor het krachtige werk gaat, kun je idd beter een volledige Linux versie gebruiken.

Ik heb ook Freesco draaien, maar dat heb ik gedaan omdat de PC niet erg krachtig is en hij alleen maar hoeft te routen. Dus geen andere taken. Het is zeer makkelijk in te stellen (vragen beantwoorden met wat je wel/niet wilt) en het beheren en configureren is ook zeer simpel, kan namelijk web-based, Telnet, SSH.

Dus zeg het maar? :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik heb zelf Freesco op een 486SX 25 MHz met 8MB RAM draaien. Naast router voor een netwerk van 3 PC''s heb ik ook nog eens een mailserver(eXtremail), SSH/Telnet, HTTP en SAMBA server draaien.

en dat met een SWAP grootte van slechts 3 MB.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:55

Cyphax

Moderator LNX/AI
Dat moet idd goed gaan hoor... ik wil zelf ook zoiets maken, ik heb tot mijn beschikking een 386 sx40 met 4 meg ram (zou dat genoeg zijn voor router? :)) en een p120 met 64 mb die ook als router kan dienen als de 386 niet snel genoeg is.
alleen geen hub, ''k heb een coax netwerk

Saved by the buoyancy of citrus

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Cyphax:
Lees eens goed de reqs van FreeSCO op www.FreeSCO.org of .com
want daar staat precies wat je nodig hebt.

BTW een 386 40Mhz SX bestaat toch nie? :?

Geloof dat 4MB te weinig is, tenzij je een HDD erbij gooit, want dan kan ie swappen.
Maar ja je wilt uiteraard liever dat ie uit het geheugen gaat werken, das veel sneller!

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb in mijn 486 4Mb bij moeten prikken omdat de setup niet opstartte met maar 4Mb ram. Die 8Mb is dus echt een ondergrens, dan kun je gaan swappen als je geen 16 Mb hebt. Dat doe ik nu dus.

Succes, Marcus22

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb thuis een P90 met 80 mb geheugen en een 2,5 gb schijf staan, waar Freesco als een speer op draait. Is misschien wat overkill, maar had nog wat oude zooi liggen >:)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Freesco is wel goed:
code:
1
2
uptime:
  11:51am  up 38 days,  12:28,  1 user,  load average: 0.08, 0.02, 0.01

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 10:29 schreef masterwill het volgende:
Sure dat is een RFC 1918 address range.

Wat heeft die P90 eigenlijk aan geheugen en hardeschijf ruimte? Ik zie dat je reeds een FreeBSD server hebt staan. Als je voldoende geheugen hebt, zo ik je aanraden ook FreeBSD te installeren op je P90. Dat heeft als voordeel dat je reeds bekent bent met het systeem. Met IPFilter kan je heel simpel een goede firewall bouwen, porten mappen (de webserver op het IP adres van Chello), NAT/PAT.

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Mijn mond is erg wijd open, nadat mijn oude 486DX2-66 bak met FreeSco verdomd goed werkt met een serieel kabelmodem van Casema. Aan dat apparaat zitten drie windows 98 bakken (maar wel met hub natuurlijk) Alles werkt. (IP gateway moet naar freesco-machine wijzen!)

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Verwijderd

ik heb nu een uptime van 140 dagen
in een p75 je hoort het ding niet eens als je ernaast zit

is ideaal als je je ouders niet op jedak wil ofsow :)

deze staat niet bij mij thuis btw :)

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Leuk hoor die oude bakken ombouwen tot routers maar waar haal je 2 oude isa netwerk kaarten vandaan?

Thy will see the light...

Verwijderd

in elke stad zijn wel winkeltjes te vinden die nog oude rotzooi verkopen

en je kan ze best nog wel nieuw krijgen hoor

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 12:15 schreef 7th het volgende:
Leuk hoor die oude bakken ombouwen tot routers maar waar haal je 2 oude isa netwerk kaarten vandaan?
Bij de Gamma denk

Check voor de gein Vraag en Aanbod eens ;)
Pagina: 1