Toon posts:

[BC3] Voordelen van een hub

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo menschen,

Ik heb hier 2 computers staan. Op eentje draait Chello (kabel) en ik wil die andere ook mee laten proviteren van deze internet verbinding. Nu vroeg ik mij af hoe ik dat het beste kon doen.
Kan ik het beste een hubje ertussen gooien?
Daarnaast vroeg ik me af of ik met een hubje ook m''n laptop op het netwerk kon ''inpluggen'' en dan ook van het internet gebruik laten maken?

edit:

Uhm... hoe werkt dat met zo''n hubje? Is dat gewoon ertussen gooien en dan ff iedere comp een vast IP# geven? Of moet je meer doen?

Graag reactie...

Bedankt

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Gewoon pc''s in de hub pluggen. IP snel configgen (hooguit 10 minuten werk) en het werkt. Voordeel is: sneller bij 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

het is sneller, handiger en goedkoper om gewoon een crosslink kabel tussen die twee pc''s te gooien.. als je een beetje goeie netwerkkaarten hebt (en die kosten geen drl meer tegenwoordig) kan je ze op 100Mbit en full duplex zetten.. dat lukt je met een hub niet (kan maar 10Mbit en half duplex.)
plus dat een crosslink kabeltje heeeeel wat goedkoper is dan een hub. als je meer dan 2 pc''s aan elkaar wilt knopen zal je wel aan een hub moeten...

verder een vast ip adresje geven in hetzelfde subnet en dan kunnen ze met mekaar praten als alles goed is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de 2de pc en de laptop van je chello account te laten profiteren, kun je het beste dit doen;

Je zet 2 netwerkkaarten in je pc waar je nu chello op hebt. Dan installeer je een ''internet sharing'' programma, die je bijv hier genoeg kunt vinden http://www.cnet.com/downloads

Dan heb je een 1 op 1 kabel die je in de 2de netwerkkaart plugt, en in de hub.

Vervolgens kun je zoveel 1 op 1 kabels in je hub pluggen als je wil (zoveel als je hub poorten heeft) en deze in de netwerkkaart van je laptop, in je 2de pc, in je 3de, etc pluggen.

1 op 1 kabels kun je in de pc winkel kopen, of bij een electronica boer. Voor een hub moet je altijd wat meer poorten nemen, voor het geval je gaat uitbreiden. Een 5 of 8 poorts is in jouw geval denk ik meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar als je goed leest HEEFT hij al 3 pc''s

Samen tellen;

Chello pc is nummer 1
2de pc is nummer 2
laptop is nummer 3

Er zijn dus al 3 pc''s

En een hub is een uiterst betrouwbaar apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 09:07 schreef possamai het volgende:
het is sneller, handiger en goedkoper om gewoon een crosslink kabel tussen die twee pc''s te gooien.. als je een beetje goeie netwerkkaarten hebt (en die kosten geen drl meer tegenwoordig) kan je ze op 100Mbit en full duplex zetten.. dat lukt je met een hub niet (kan maar 10Mbit en half duplex.)
plus dat een crosslink kabeltje heeeeel wat goedkoper is dan een hub. als je meer dan 2 pc''s aan elkaar wilt knopen zal je wel aan een hub moeten...

verder een vast ip adresje geven in hetzelfde subnet en dan kunnen ze met mekaar praten als alles goed is aangesloten
Ennu, welkom in 2001 ! Hoezo geen 100 mbit hubs? en hoezo geen full duplex?

kijk eens hier: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 19:44
wat een onzin. koop gewoon voor f15,- een crosslink kabeltje. als je nog een keer een 3e pc neerzet koop je DAN een hub/switch. die zijn dan een stuk goedkoper wat je 15,- weer companseert.[crosslink kabeltje is dan niet handig meer. maar wel errug handig voor even filetransferren tussen 2 pc''s onderweg met je laptop] dit scheelt je weer een stekker in het stopcontact. meer overbodige hardware geeft alleen maar meer problemen. 2pc''s is een crosslink kabeltje! hub is niet nodig! met welke argumenten je ook zou mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ok daar gaan we,
als iedereen nou eerst eens goed leest hij wil enkel zijn internet verbinding delen dus 100mbis is nergens voor nodig, ook is het de bedoeling zo af en toe de laptop erop aan te sluiten dus een hubje is wel nodig (dus geen crosslink) dus wat is er nodig:
een 10mbit hub (je kan ook een 100mbit switch kopen dat scheelt weer geld als je later toch wel een keer sneller wilt maar voor alleen internet is een 10 mbit hub snel zat)
2 10mbit netwerkkaartjes (gewoon pci)
1 pcmcia netwerkkaart (vorr in de laptop)
een zooitje kabels.
je schroeft de kaartjes in de pc''s en installeert de tcp/ip (voor internet) en ipx/spx (voor event spelletjes) protocollen, je zet over de primaire aanmelding op "windows aanmelding" (dit geld alleen als alle machines win98/95 of me zijn ander "client voor microsoft netwerken")
en als laatste download je een internet sharing programmaatje (ik ben fan van sygate) en die regelt alles voor je en hoef je dus ook geen vaste ip''s in te stellen.
suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist voor kantoor / internet toepasssingen heb je echt niet meer nodig dan 10 Mbit half duplex. Ik weet niet wat jij denkt voor voordelen te halen bij 100Mbit fullduplex maar het is wel stukken meer lijn belasting. Ok daar heb je in een kleine omgeving (thuis) niet veel last van. Maar waarom zou je meer willen thuis. Je gebruikt het inprinciepe toch niet. Behalve als je veel data van pc1 naar pc2 verplaatst. Denk bv. aan berg mp3''s of iets dergelijk.

In kantoor omgevingen wordt tegen woordig (bij ons dan) gewoon de gebruikers 10 Mbit half duplex gegeven. Dit om bandbreedte te besparen (waarmee dus ook kosten) Gebruikers van bv. CAD/CAM toepassingen krijgen dan wel 100 Mbit half duplex maar in princiepe krijgt niemand full duplex (dit heeft een te grote belasting op band breedte).

Zitten natuurlijk wel allemaal op een switch i.p.v. hubs
Pagina: 1