[BC3] Sitecom en Edimax

Pagina: 1
Acties:

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04
Ik heb nu een sitecom en een edimax kaart in mijn systeem waar ik win2k op draai. Mijn sitecom kaartje is verbonden met mijn adsl modem en mijn edimax kaartje verbonden met een crosslink kabel met mijn laptop waar ik windows ME op draai.
Ik heb nu het probleem dat mijn laptop soms mijn shares op mijn computer niet kan vinden maar ik kan wel gewoon internetten op mijn laptop. Ook geld andersom dat ik de shares van mijn laptop niet kan vinden op mijn computer. Pingen gaat verder prima. Ik heb ook ondekt dat bijde kaarten dezelfde rtl8139.sys driver gebruiken, maar de sitecom kaart wordt aangegeven als
"ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter"
en mijn edimax als
"Realtek RTL8139(A/B/C/8130) PCI Fast Ethernet NIC #2"
Op mijn laptop zit een farallon pcmcia PNP595 kaartje.
Wie weet wat hier fout is???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je echt bedoeld "shares" lees dan niet verder... :)
Als je bedoeld dat de hele computer niet in netwerkomgeving staat; da''s windows, kan tot 30min duren voor ze elkaar gevonden hebben.
Je kúnt wel bij de andere PC''s;
start - uitvoeren
\computernaam [Enter]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Kms
Op dinsdag 24 april 2001 09:10 schreef Fdansen het volgende:
Als je echt bedoeld "shares" lees dan niet verder... :)
Als je bedoeld dat de hele computer niet in netwerkomgeving staat; da''s windows, kan tot 30min duren voor ze elkaar gevonden hebben.
Je kúnt wel bij de andere PC''s;
start - uitvoeren
\computernaam [Enter]
Ik bedoel dus de shares want met start - uitvoeren wordt de andere computer ook niet gevonden.
Ik denk dat de combinatie van sitecom en Edimax niet goed werkt. Hebben de andere mensen die ook 2 netwerkkaarten in hun pc zitten hier ook last van?? Welke combinatie werkt er dan wel??

• Kms
Kunnen mensen die ook 2 realtek of andere netwerkkaarten in hun systeem hebben mij aub vertellen hoe ze dit voorelkaar hebben gekregen??

• Kms
Niemand :'(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb een Unex ND010x (Realtekje) en nog een realtekje erin zitten,maar dat heeft hier geen reet mee te maken.

Welke protocollen draai je, en met welke settings (DHCP, FixedIP, hosts-file)?

Wat zie je als je (DOSbox of CMD) NETSTAT doet op je netwerk?
En kun je via C\>NET /? wel verbinden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hmm, klinkt me bekend in de oren.

Ik heb zoiets ook wel eens om een vage reden. Twee win2k machines, verbonden met een hubje. Je kan dan je networkneigbourhood (leuk scrabblewoord) refreshen wat je wilt, de pc die je zoekt verschijnt niet.

Oplossing? In je explorer tools->map drive en dan het ip adres gevolgd door de share ingeven, bv \192.168.1.1\share, dat knoop je aan een drive letter, en je kan delen wat je wilt. Niet echt de netste, maar het werkt.

Succes,
Marcel

Verwijderd

ik heb 2 realtek kaartjes zelfde als die jongen hierboven en 1 voor internet (3com) ik kan ook nietm et netwerk omgeving in die andere kijken het is ook van het merk edimax ik kan voor de rest wel internet delen en icqen en daar files naar elkaar sturen maar ik kan dus niet effe zoeken in die directory van die andere hoewel ik de shares wel heb geopend rechterm uis nknop en volledig delen. windows ME sucks i know maar ik wil compatible zijn en geen gezeik met patches zoals win 2k

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 25 april 2001 16:15 schreef mhogenst het volgende:
Hmm, klinkt me bekend in de oren.

Oplossing? In je explorer tools->map drive en dan het ip adres gevolgd door de share ingeven, bv \192.168.1.1\share, dat knoop je aan een drive letter, en je kan delen wat je wilt. Niet echt de netste, maar het werkt.
...of je zet de server in als masterbrowser....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kms
Ik denk dat die edimax kaart niet deugt. Ik denk dat ik morgen nog een sitecom kaartje haal.
Ik heb namelijk ook winroute pro geinstalleerd voor het internet delen en dat werkt ook niet. Ik krijg steeds een paar "WRSendPacket() failed" errors in winroute. Nat aangevinkt op RAS en Sitecom kaartje, geen proxy.
Internet delen van windows 2000 werkt de ene keer wel en de andere keer niet.
Ik gebruik vanwege mxstream 10.0.0.150, 255.255.255.0 voor de sitecom kaart. 192.168.0.1, 255.255.255.0 voor de edimax kaart.
De client is 192.168.0.3 , 255.255.255.0 en als gateway/DNS ingesteld 192.168.0.1

Verwijderd

LM host bij bestand delen uit zetten en bladeren aan toen kon ik wel met 1 bladeren btw je moet wins omschakeling uit zetten
Pagina: 1