Toon posts:

[BC3] Ik snap er niets van.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
The master browser has received a server announcement from the computer CP46578-A that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{B32779A7-6DA6-46AF. The master browser is stopping or an election is being forced.

Wat o wat houd dit in, mijn PC valt continue uit, er zijn geen veranderingen en de event viewer geeft bovenstaande melding???

Mijn Specs: MSI K7T Pro - TB 800 - 256 MB - Win 2K etc..

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Bij 1 van de 2 computers de computer browser uitzetten.
Zit deze pc niet op je netwerk, dan wordt het tijd voor een firewall :)

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zit niet in een netwerk, anders dan @home en ik ben ook in het bezit van een firewall. (Norton Personal Firewall) Wat me wel opviel was dat ik iets aan het downloaden was toen dit gebeurde (in een keer 30 files..) Daarna is het niet meer voorgekomen omdat ik mijn downloads had beperkt tot steeds 5. Maar evengoed vond ik het een vreemde zaak.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Misschien zijn ergens het aantal connecties beperkt? 30 downloads met download accelerator wil wel is oploaden naar 150 connecties.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zo dat ik op een of andere manier gehacked (OID) ben?? Want die computer CP45678-a ben ik niet. Is wel iemand die ook van @home is..

Gr. Ohim

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

uhm CP45678-a ??? Beetje vreemd getal niet? ff @home bellen en zeggen dat je gehackt bent door dit CP nummer. Dan kunnen ze je vertellen wie/wat dit is. Waarschijnlijk is dit dus iemand die @Home heeft maar zelf een CP naam heeft verzonnen (en ja, het werkt dan, dat geld ook voor je IP adres :9)
Want CP45678-a is een vreemd getal als CP nummer (zo opeenvolgend)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Was een typfoutje moest zijn CP46578-A. ik zal @home wel eens bellen...Bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jaaaaaa...

En weer iemand die file en printersharing op z''n @home NIC nog aan heeft laten staan zodat de hele buurt gratis op z''n HD kan.

Tip: Disable file en printersharing op je @home nic en zorg dat je alleen TCP/IP hebt gebonden aan die nic.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Uh uh niet dus....Staat allemaal uit.....
Op dinsdag 24 april 2001 10:45 schreef BackSlash32 het volgende:
Jaaaaaa...

En weer iemand die file en printersharing op z''n @home NIC nog aan heeft laten staan zodat de hele buurt gratis op z''n HD kan.

Tip: Disable file en printersharing op je @home nic en zorg dat je alleen TCP/IP hebt gebonden aan die nic.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou ik toch eens je vuurmuur nalopen of ports 137-139 UDP wel naar buiten toe geblokkeerd worden.
Gokje: bij @home i.i.g. niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1