[BC3] vreemd probleem, wel/geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Probeer in je BIOS onder PlugnPlay de ESCD update uit te schakelen.
In div. OS''en kun je in apparaatbeheer onder plugnplay bios ESCD gebruiken ook uitschakelen...

Kunt het proberen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Dit is een beetje een vreemd probleem, en ik kan er zelf niet achter komen waar het aan ligt, ik hoop dan ook dat iemand hier hetzelfde heeft gehad.

Het geval is het volgende:

Ik steek mijn target netwerkkaartje in m''n pc. Start op installeer ''m, opnieuw opstarten, en voila het werkt. Helemaal geen problemen tot nu toe.

Nu is het zo dat de ene keer dat ik mijn computer aan zet, gaat alles goed, werkt mijn netwerkkaart en heb ik geen problemen.
Maar soms als ik mijn computer aan zet, dan zie ik staan ''escd updated'' en dan ziet mijn computer blijkbaar de hele netwerkkaart niet meer. Ook windows ziet uhm niet, en dus geen netwerk.

Of te wel, de ene keer ziet ''ie uhm wel de andere keer niet.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
Andere(nieuwe) target netwerkkaart, maar dan blijft het probleem optreden.

Ander pci slot, hielp ook niet.

Ander moederbord, hielp ook niet.

Creative PCI 128 geluidskaart verwijderd(aangezien ik gehoord had dat deze wel eens kan conflicteren met een realtec chipset, en de target kaart is uitgerust met deze chip), maar ook dit hielp niet.

In bios irq vastzetten hielp ook niet.

Hier hielden mijn ideeen wel zo''n beetje op.
Ik dacht nog even dat het misschien aan m''n voeding zou liggen, maar dat is ook niet echt plausibel aangezien deze in vroegere tijden veel meer componenten bevatte, en dus al meer stroom heeft moeten leveren.

Mijn config op dit moment:

Asus P2B
PII 450
Diamond fire gl pro 1000
Diamond Monster 3D II 12MB
192 MB SDRAM
4,3GB WD Caviar 5400rpm
52x IDE CDROM
(pci 128, momenteel dus eruit)

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik ze graag, want ik weet het echt even niet meer.

Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
Ik heb ook problemen gehad, trek een al je kaarten d;r uit, behalve video.

Als ie het dan wel goed doet weet je in ieder geval dat het aan een van de kaarten ligt.

Dan kun je beginnen met een voor een de kaarten er in verschillende combinaties (of alleen) in te steken. DAn kom je d''r misschien achter welke kaart een problem geeft (als het tenminste een kaart is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb de update optie zojuist uitgeschakeld, ik ben benieuwd.

Alle kaarten eruit halen zal ik ook eens proberen, al is dat dan alleen nog m''n Monster 3D, maar je weet maar nooit natuurlijk.

Ergerlijk aan zo''n probleem is dat je niet in een keer kan zien of het goed gaat. Kan best een paar dagen goed gaan, en dan opeens weer niet, das niet fijn :(

Maar goed, bedankt mensen, ik heb nu in ieder geval weer wat opties om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 12:26
Bij mij was het zo dat na een paar keer opstarten van de 3 uitgeprobeerde kaarten er 2 telkens uitvielen.

Toen heb ik dus alles d''r uitgetrokken en toen als eerste de netwerkkaarten d''r in gestoken. Toen werkte alles perfekt. Daarna de overige kaarten d;r bij en het bleef werken.

Het probleem was waarschijnlijk dat de IRQtoewijzing van de netwerkkaart (als laatst ingestoken kaart) niet goed ging. Toen ik de kaarten 1 voor 1 instak werden de IRQ''s opnieuw toegewezen (netwerkkaart, geluidskaart, modem) en werkte alle 3 kaarten perfekt.

Dus, dat moet lukken