[BC3] netlogon.bat configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik heb op mijn linux pc het bestandje netlogon.bat zodanig aangepast dat op mijn clients de tijd gesynchroniseert wordt met de tijd van de server en dat ie de /home drive van elke user mapped op H:\

Maar nu wilde ik graag zo instellen dat een user die die schijf niet gemapped wilt hebben dit ook niet krijgt en ik wil graag mijn primary website map mappen op een driveletter.

Wie weet hoe dit moet of waar ik info kan vinden over het opstellen van netlogon.bat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste, netlogon.bat is een batch file en dus DOS en zeker geen Linux.

Als je tot morgen geduld kunt hebben kan ik het je dan makkelijk uitleggen. Op m''n werk gebruiken we ook netlogon.bat dus dan is het wat makkelijker uit te leggen dan dat ik nu ga lopen gokken naar het goede antwoord. Zorg er wel voor dat Samba goed draait anders heb je er nog niks aan :).

edit:

typo''s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Ik weet dat het voor dos is. Het staat alleen op mijn linux server omdat die is ingesteld als PDC en dan maakt e-smith standaard zo''n bestand aan. Ik hoefde alleen maar rem weg te halen bij twee regels om de tijd gesynchroniseert te krijgen en de /home dir gemapped te krijgen. Ik wil nu alleen weten wat voor opties ik allemaal kan intikken in die batch file.

Ik kan zeker tot morgen wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm.... klinkt wel apart :). Maar goed, op de volgende manier kun je volgens mij de meeste dingen doen die wil wilt:

set UI=userid
(lijkt me logisch, gelijk aan de user die inlogt in windows en de user op linux)
Net Use H: \server\UI /YES
(map h: koppelen aan de homedir van de user)
Net Use W: \server\web /YES
(map W: koppelen aan de web pagina)

Dit alles is natuurlijk alleen mogelijk als je Samba goed hebt geconfigureerd. Probleem wordt alleen dat als deze Linux server ook nog eens een firewall/gateway is dat je de server wel meer open zet voor hackers.

Als je nou een user heb aangemaakt die zijn home dir niet wil/kan/hoeft gelinkt te hebben dan zorg je ervoor dat in Samba de home dir niet wordt ''geshared''. Net use zal dan met een error message komen die je alleen ziet tijdens de uitvoer van het batch bestand. Als je er dus voor zorgt dat dit bestand geminimaliseerd opstart zal de user het bericht niet zien en dus niet kunnen ''klagen'' dat Windows het weer eens niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm.. Om de een of andere reden wordt de rest van mijn tekst niet geplaatst. Zeker te veel geschreven. Maar goed, ik probeer het nog eens.

Meer info over het koppelen van drives en shares kun je vinden door in een DOS prompt ''net | more'' in te tikken (net time voor tijd synchronisatie, net use voor koppelen :)).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:48

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Je moet de clients dan wel laten inloggen op een NT-DOMAIN. Onder Linux moet je dus instellen dat het een NT-DOMAIN controller is
smb.conf
[global]
logon script = netlogon.bat
domain logons = Yes
os level = 33
domain master = Yes

[netlogon]
comment = Netlogon Services
path = /home/netlogon
write list = @adm
writeable = Yes
browseable = No

Voor een volledige uitleg kun je me mailen. Dan stuur ik je wel wat voorbeelden en mijn configuratie. (ICQ mag ook) :7

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op dinsdag 24 april 2001 08:12 schreef TheItem het volgende:
Hmmmm.... klinkt wel apart :). Maar goed, op de volgende manier kun je volgens mij de meeste dingen doen die wil wilt:
Ja is ook heel apart :) Ik heb opgegeven dat die linux bak PDC is dus dan maakt ie vanzelf dat netlogon.bat filetje aan.
set UI=userid
(lijkt me logisch, gelijk aan de user die inlogt in windows en de user op linux)
Net Use H: \server\UI /YES
(map h: koppelen aan de homedir van de user)
Net Use W: \server\web /YES
(map W: koppelen aan de web pagina)
Dat ga ik eens proberen.
Nu staat er: net use h: /home en daarmee mapped ie de home dir van elke user als h:
Maar ik wilde ook nog het volgende pad mappen als i:
/home/e-smith/files/primary/html
Maar dat pakt ie dus niet, waarschijnlijk teveel levels/niveaus :?
net use i: \ghostbuster\padnaam
en
net use i: \ghostbuster/padnaam
werken allebei niet.
Dit alles is natuurlijk alleen mogelijk als je Samba goed hebt geconfigureerd. Probleem wordt alleen dat als deze Linux server ook nog eens een firewall/gateway is dat je de server wel meer open zet voor hackers.
Samba lijkt me wel automatisch goed geconfigged bij dat pakket. Dat ik hem daarmee open zet voor hackers wist ik niet. Dat verklaart wel waarom sdesign een paar open poorten zag die te maken hadden met de communicatie tussen pc''s in mijn netwerk terwijl windows file sharing wel goed afgeschermt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op dinsdag 24 april 2001 08:48 schreef WHiZZi het volgende:
Je moet de clients dan wel laten inloggen op een NT-DOMAIN. Onder Linux moet je dus instellen dat het een NT-DOMAIN controller is
Dat is mijn e-smith bak al en ik heb inderdaad in windows moeten aanvinken dat ie zich aanmelde bij het domein anders kon ie netlogon.bat niet laden. Dat is dus allemaal al gebeurd :)
Pagina: 1