Toon posts:

[BC3] netwerk probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem; ik heb gisteren een tweede netwerkkaart geinstalleerd (ik ga winroute gebruiken machine lloppt op windows ME). Op mijn eerste kaart heb ik een VPN geconfigureerd naar ADSL (met een ip nummer 10.0.0.138). De tweede netwerkkaart heeft een IP adress van 10.0.0.151 gekregen, ik heb geen default gateway aangegeven. Sinds ik de tweede netwerkkaart geinstalleerd heb kan ik niet meer internetten en is 10.0.0.138 niet te pingen. Hoe is dit op te lossen iemand??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zo te lezen heb je de 2e netwerkkaart in hetzelfde subnet gehangen als de eerste netwerkkaart. Gevolg is dat de PC niet ''weet'' waar jouw ADSL-modem hangt (hij zou volgens de configuratie namelijk allebei de netwerkkaarten kunnen gebruiken, ze hangen immers in hetzelfde subnet!), waardoor hij het niet kan vinden.

Geef de tweede netwerkkaart een IP-adres in de range 192.168.1.x met subnetmask 255.255.255.0 (of in ieder geval niet met 10.x.x.x-range), en het zou moeten werken. :)

Geen dank! :P

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx dit is inderdaad iets waar ik niet aan gedacht heb. Klinkt logisch zal het vannavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 09:36 schreef iNSaNe-oNe het volgende:

Geef de tweede netwerkkaart een IP-adres in de range 192.168.1.x met subnetmask 255.255.255.0 (of in ieder geval niet met 10.x.x.x-range), en het zou moeten werken. :)
10.x.x.x range kan prima, mits het /28 subnets zijn (netmask: 255.255.255.240). Het subnet naar z''n ADSL modem heeft dan als netwerk adres: 10.0.0.128. Het subnet aan z''n tweede netwerkkaart heeft dan als netwerk adres: 10.0.0.144. Dat zijn twee verschillende subnets en daar kan tussen ge-route worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:08

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

[..]

10.x.x.x range kan prima, mits het /28 subnets zijn (netmask: 255.255.255.240).
OK. Ik ging uit van classfull limitaties. Het idee is duidelijk: niet 2 netwerkkaarten op dezelfde machine in hetzelfde subnet. :)

... en oranje! :P