En als jullie een idee hebben WAAR ik zou moeten zoeken in de instellingen van mijn Windoze, ben ik daar graag toe bereid. Problem is, hij deed het goed, maar nu niet meer, en ik zou niet weten wat ik veranderd zou moeten hebben. Maar alle suggesties zijn welkom.
Ik heb Chello en Win ME, ik heb hetzelfde probleem. Gewoon naar uitvoeren gaan dan "winipcfg" intikken, dan alles vrijgeven en vernieuwen. Probleem opgelost. Dit moet 1-3 keer per dag 
Ik weet niet of dit al is gezegd, maar ik heb geen zin alles door te lezen, maar ik zag het zo snel niet.
Ik weet niet of dit al is gezegd, maar ik heb geen zin alles door te lezen, maar ik zag het zo snel niet.
Anoniem: 23126
ja had ik dus ook, kon ik ff internetten en naa 2 min was ie weer weg en nie iets van 8 was ie er weer.
Heel vaak de helpdesk gebeld, maar ze zijden dat het aan mijn instellingen lag, maar dat kon gewoon niet, want een dag daarvoor werkte alles nog perfect, nou ik een week met dat klote probleem gesurfd enz, bel ik nog een keer, zegt die gast was is je mac adres,evenlater ow ow ik zie hier dat je ip niet aan je mac adres is gekoppeld:)
stelletje leipo''s daar bij upc
Heel vaak de helpdesk gebeld, maar ze zijden dat het aan mijn instellingen lag, maar dat kon gewoon niet, want een dag daarvoor werkte alles nog perfect, nou ik een week met dat klote probleem gesurfd enz, bel ik nog een keer, zegt die gast was is je mac adres,evenlater ow ow ik zie hier dat je ip niet aan je mac adres is gekoppeld:)
stelletje leipo''s daar bij upc
Zoals ik zei, vrijgeven en vernieuwen helpt net zo goed of niet goed als wat anders. Het heeft daar kennelijk niks of weinig mee te maken. Je moet trouwens inderdaad mzl hebben om iemand bij de helpdesk van Chello te treffen die je iets meer van computers weet dan jijzelf al wist...
Enfin, ik zit dus na de laatste crash nu al zomaar 20 minuten te surfen zonder crash, en dit keer met Zonealarm uit. Gaat dat een tijdje goed, probeer ik het misschien eens met Sygate of NIS, want zonder firewall zit me toch niet helemaal lekker. Iemand dus een idee of het überhaupt zin heeft die kaart even te verwijderen in AppBeh en hem vervolgens opnieuw te laten ontdekken??
Enfin, ik zit dus na de laatste crash nu al zomaar 20 minuten te surfen zonder crash, en dit keer met Zonealarm uit. Gaat dat een tijdje goed, probeer ik het misschien eens met Sygate of NIS, want zonder firewall zit me toch niet helemaal lekker. Iemand dus een idee of het überhaupt zin heeft die kaart even te verwijderen in AppBeh en hem vervolgens opnieuw te laten ontdekken??
Laatste nieuws. Zonealarm verwijderd en opnieuw erop gezet. Bij installatie vroeg ''ie of ik nog steeds via me Win modempje internette. Niet dus. Op ''cable'' gezet, en hij gaat nu al een uur of 3 als een speer. Zou het kunnen dat....
Heb sinds een paar maanden Chello, en dat is af en toe niet slecht. Maar sinds gisteren heb ik al tig keer het modem moeten resetten of rebooten omdat de verbinding wegviel. Dan is het weer voor langere of kortere tijd OK. Ligt niet aan Zonealarm, en ook niet aan het modem. (zo te zien want alle 3 de lampjes die horen te branden branden). Vrijgeven en vernieuwen werkt ook niet. Iemand nog een idee of een tweak in huis?
Anoniem: 16236
Heb in het begin hetzelfde probleem gehad. Verbinding was soms ook een avondje weg :(:(:(
Maar de laatste maand(en) geen gezeik meer gehad
Maar de laatste maand(en) geen gezeik meer gehad
Mobo is Asus P3V4x, Via chipset, Award bios.
Gekke is, Zodra ik reboot, of het modem reset is ''ie weer terug. En de ''technische dienst'' bij Chello raadde me aan mijn "winsock te vernieuwen" en ook meteen Windows maar opnieuw te installeren, dus daar héb je nog ''s wat aan... Heb wel met SFC alles doorgelopen, maar geen missende of brakke bestanden.
Gekke is, Zodra ik reboot, of het modem reset is ''ie weer terug. En de ''technische dienst'' bij Chello raadde me aan mijn "winsock te vernieuwen" en ook meteen Windows maar opnieuw te installeren, dus daar héb je nog ''s wat aan... Heb wel met SFC alles doorgelopen, maar geen missende of brakke bestanden.
Is niet erg dat je op verkeerde plek zit (vind ik) gebeurt mij ook wel eens.
Maak je gebruik van Sound Onboard op je Mobo of heb je een losse geluidskaart
Maak je gebruik van Sound Onboard op je Mobo of heb je een losse geluidskaart
Laat je zonealarm eens op medium staan...
Vooral 2.1.44 doet errug moeilijk met de DHCP server van Chello.
Kijk dan eens of dat verschil uitmaakt.
Aan je hardware hoeft ''t niet te liggen, dan zou het hooguit je NIC zijn die dwarsligt, maar aangezien het bij jou overgaat zodra je het modem reset en een keer reboot lijkt het me eerder iets softwarematigs...
Vooral 2.1.44 doet errug moeilijk met de DHCP server van Chello.
Kijk dan eens of dat verschil uitmaakt.
Aan je hardware hoeft ''t niet te liggen, dan zou het hooguit je NIC zijn die dwarsligt, maar aangezien het bij jou overgaat zodra je het modem reset en een keer reboot lijkt het me eerder iets softwarematigs...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het kan heel goed dat het aan zijn hardware ligt, Want bij die Mobo''s met zo''n via soundchip hebben bepaalde series productiefouten, De geluidskaart geeft dan in een keer een singaal op 22khz i.pv. op 44khz en dat stoort de nic. Dit is bij MSI en Asus een algemeen erkend probleem.
Geen last van.
Chello, 3 nics, VIA/Asus cuv4x.
Chello, 3 nics, VIA/Asus cuv4x.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb ook af en toe uitvallers, en draai geen zonealarm. Dat is dan eigenlijk alleen onder het spelen van een (online) spel...doet ie het meestal paar minuutjes niet meer maar daarna is ie er weer, heel vaag 
Ook af en toe het probleem dat na het opstarten van m''n pc (heb ik niet na een reboot ofzo, alleen in de ochtend) chello het even niet doet, lampjes branden wel ofzo, maar dhcp server vind ie dan nog niet, ook niet na refresh (of is dit normaal?
)
Ook af en toe het probleem dat na het opstarten van m''n pc (heb ik niet na een reboot ofzo, alleen in de ochtend) chello het even niet doet, lampjes branden wel ofzo, maar dhcp server vind ie dan nog niet, ook niet na refresh (of is dit normaal?
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Ik zeg bij sommige dit kun je trouwens op sound chipset op je mobo zien. De goeie mobo''s hebben 28xxx en de verkeerde 14xxx
(cijfers weet ik niet helemaal zeker)
(cijfers weet ik niet helemaal zeker)
neeOp maandag 23 april 2001 00:24 schreef Cerberus het volgende:
Ik heb ook af en toe uitvallers, en draai geen zonealarm. Dat is dan eigenlijk alleen onder het spelen van een (online) spel...doet ie het meestal paar minuutjes niet meer maar daarna is ie er weer, heel vaag
Ook af en toe het probleem dat na het opstarten van m''n pc (heb ik niet na een reboot ofzo, alleen in de ochtend) chello het even niet doet, lampjes branden wel ofzo, maar dhcp server vind ie dan nog niet, ook niet na refresh (of is dit normaal?)
Heb je eergisteren (inmiddels) iets aan je computer gewijzigd in de form van hardware danwel software?
Je gebruikt 3 nic''s, da''s dus 1 voor chello en 2 voor andere doeleinden. Hoe heb je die andere twee ingesteld?
Wat zegt chello er zelf van? (helldesk) Bij @home heb ik een tijdlang hetzelfde probleem gehad, doordat hun DHCP-servers IP''s aan het uitdelen waren welke al bezet waren (doen ze bij tijd en wijle nog steeds overigens)
Wat betreft een onboard geluidskaar, dit lijkt mij redelijk uit te sluiten daar die niet ineens ''groeien'' op een moederbord
(internet deed het eerst wel ---> nu niet)
Je gebruikt 3 nic''s, da''s dus 1 voor chello en 2 voor andere doeleinden. Hoe heb je die andere twee ingesteld?
Wat zegt chello er zelf van? (helldesk) Bij @home heb ik een tijdlang hetzelfde probleem gehad, doordat hun DHCP-servers IP''s aan het uitdelen waren welke al bezet waren (doen ze bij tijd en wijle nog steeds overigens)
Wat betreft een onboard geluidskaar, dit lijkt mij redelijk uit te sluiten daar die niet ineens ''groeien'' op een moederbord
(internet deed het eerst wel ---> nu niet)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
He Tonklein, ik heb ook Chello (Almere) en precies hetzelfde probleem.
Ik heb ZoneAlarm teruggezet naar Medium (ivm DHCP) en heb toen weer een tijdlang verbinding gehad. En dan ineens niet meer. Rebooten en gelijk weer verbinding. Soms voor even, somes voor uren.
Ook gisteren viel de verbinding TIG keer weg.
Heb ook BlackIce geprobeerd. Hetzelfde resultaat. Heb zelfs de Firewall UITgezet, same results.
Mijn buurman zegt dat ie dit probleem nooit heeft, altijd verbinding (heeft geen firewall)
Het lijkt op een lokaal probleem op mijn pc, aangezien ik na een reboot weer verbinding heb. Ik heb inderdaad een Abit Via onboard soundkaart, en een WinGate proxy draaien.
Als workaround kan ik de bij de Chello behorende netwerkkaart de 3com NIC doctor starten, en op tabpage diagnostics, de RUN NETWERK TEST button klikken. Na de test heb ik weer verbinding ZONDER rebooten!!!!
Ik heb ZoneAlarm teruggezet naar Medium (ivm DHCP) en heb toen weer een tijdlang verbinding gehad. En dan ineens niet meer. Rebooten en gelijk weer verbinding. Soms voor even, somes voor uren.
Ook gisteren viel de verbinding TIG keer weg.
Heb ook BlackIce geprobeerd. Hetzelfde resultaat. Heb zelfs de Firewall UITgezet, same results.

Mijn buurman zegt dat ie dit probleem nooit heeft, altijd verbinding (heeft geen firewall)
Het lijkt op een lokaal probleem op mijn pc, aangezien ik na een reboot weer verbinding heb. Ik heb inderdaad een Abit Via onboard soundkaart, en een WinGate proxy draaien.
Als workaround kan ik de bij de Chello behorende netwerkkaart de 3com NIC doctor starten, en op tabpage diagnostics, de RUN NETWERK TEST button klikken. Na de test heb ik weer verbinding ZONDER rebooten!!!!
Anoniem: 25428
Chello he? Join the club.
Ik had vroeger precies hetzelfde in A''dam. Zonealarm maakt voor Chello geen ruk uit. Ik denk dat het meer met je buurt (hoeveel mensen online)te maken heeft en met de verbinding van je wijk met Chello-servers.
Ik moest vroeger altijd met winipcfg verversen voor de verbinding, maar dat heeft Chello nu gefixt.
PS. Wat mij altijd opvalt:
- tussen 16:00-22:00 Chello sucks, omdat al die sukkeltjes hun mail moeten controleren en eventjes surfen
- als je Chello belt omdat je verbinding het niet doet en ze ''zoeken het even op in hun systeem'' dan doet je verbinding het opeens weer.....RARA hoe kan dat?
Ik had vroeger precies hetzelfde in A''dam. Zonealarm maakt voor Chello geen ruk uit. Ik denk dat het meer met je buurt (hoeveel mensen online)te maken heeft en met de verbinding van je wijk met Chello-servers.
Ik moest vroeger altijd met winipcfg verversen voor de verbinding, maar dat heeft Chello nu gefixt.
PS. Wat mij altijd opvalt:
- tussen 16:00-22:00 Chello sucks, omdat al die sukkeltjes hun mail moeten controleren en eventjes surfen
- als je Chello belt omdat je verbinding het niet doet en ze ''zoeken het even op in hun systeem'' dan doet je verbinding het opeens weer.....RARA hoe kan dat?
Dank U heren voor de enthousiaste reacties. Dacht dus even dat het geen Zonealarm was, en dat was ook een paar keer niet het geval, maar zonel valt ''ie weer weg. Ik zet ZoneAlarm uit, en hij doet ut weer. Vermoeiend... Nog even en ik gooi ''m er af, en vervang hem door Sygate ofzo.
Wat betreft die NIC, die heeft iemand van Chello geïnstalleerd. Wat wil je daarvan weten (want ik ben niet zo''n ster hierin). Instellingen ervan in apparaatbeheer?, stuurprogramma''s, bronnen?)
Tenslotte, met de drukte op de kabel heeft dit specifieke probleem dus niets te maken, zoals één der sprekers stelde. Ik heb af en toe wel hele aparte fluctuaties in mijn downloadsnelheid. Van 15 tot 500 KB. Het blijft spannend met Chello...
Wat betreft die NIC, die heeft iemand van Chello geïnstalleerd. Wat wil je daarvan weten (want ik ben niet zo''n ster hierin). Instellingen ervan in apparaatbeheer?, stuurprogramma''s, bronnen?)
Tenslotte, met de drukte op de kabel heeft dit specifieke probleem dus niets te maken, zoals één der sprekers stelde. Ik heb af en toe wel hele aparte fluctuaties in mijn downloadsnelheid. Van 15 tot 500 KB. Het blijft spannend met Chello...
DEC... goeie kaart, als ie het doet.
Bij mij leverde dat ding dus alleen maar rottigheid.
Ik heb ''m hier vervangen, en sindsdien nergens geen last meer van.
[edit]
Weet je zeker dat je nog wel een IP had?
(start > uitvoeren > winipcfg)
Anders kun je release > renew proberen, kijken of-ie dan weer een IP pakt.
Als je ZA 2.1.44 gebruikt, geef dan bij ''security > advanced'' de DHCP server-IPs ook op als trusted/local zone, scheelt ook een boel gezeik.
Bij mij leverde dat ding dus alleen maar rottigheid.
Ik heb ''m hier vervangen, en sindsdien nergens geen last meer van.
[edit]
Weet je zeker dat je nog wel een IP had?
(start > uitvoeren > winipcfg)
Anders kun je release > renew proberen, kijken of-ie dan weer een IP pakt.
Als je ZA 2.1.44 gebruikt, geef dan bij ''security > advanced'' de DHCP server-IPs ook op als trusted/local zone, scheelt ook een boel gezeik.
Anoniem: 19680
welcome 2 the world of chello....morgen krijg ik adsl en kan ik eindelijk van chello af....>:)
Anoniem: 8801
het kan zijn dat je verbinding te zwak is dus de kabelmodem en de kastje wat tussen de tv/radio uit gang zit
ik heb het gevraagt toen ze het bij mijn aansluiten dat de kabel zo kort mogelijk moet zijn ongeveer 1/2 meter
ik heb het gevraagt toen ze het bij mijn aansluiten dat de kabel zo kort mogelijk moet zijn ongeveer 1/2 meter
Anoniem: 25225
Over welke verbinding heb je het dan? Layer 2 of 3?Op zondag 22 april 2001 23:47 schreef TonKlein het volgende:
Heb sinds een paar maanden Chello, en dat is af en toe niet slecht. Maar sinds gisteren heb ik al tig keer het modem moeten resetten of rebooten omdat de verbinding wegviel.
Anoniem: 10721
Dit klinkt als een bekend probleem voor mij.
Bij mij was het volgende aan de hand:
-Ik kon alles doen en alles ging goed zolang ik maar niet ging surfen. Emailen, ftp, telnet, napsteren, alles ging prima en uren lang goed.
-Zodra ik ging surfen, kon ik 5 tot 10 sites bezoeken, daarna was het gebeurd. Enkel herstarten van de pc hielp, de kabelmodem resetten (Com21) had geen zin.
-Windows 2000 opnieuw geinstalleerd, met en zonder firewall (BlackIce en ZoneAlarm), zonder resultaat, probleem bleef.
-Tig keren Chello gebeld, die staken het op een probleem in de wijkcentrale, waar ze al een maand mee bezig waren (liegbeesten!).
-Hoe vreemd het ook klinkt, zodra ik ging surfen was het gebeurd en enkel resetten hielp.
De oplossing:
-Een keer heeeeeeeeel boos worden aan de telefoon, iemand van de tweede lijn helpdesk vragen. Bleek (alweer) een bekend probleem te zijn. De volgende dag is de kabelmodem op afstand opnieuw ingesteld en sindsdien gier ik over de kabel. Super dus. Jammer dat je eerst zo kwaad moet worden....
Succes,
Marcel
Bij mij was het volgende aan de hand:
-Ik kon alles doen en alles ging goed zolang ik maar niet ging surfen. Emailen, ftp, telnet, napsteren, alles ging prima en uren lang goed.
-Zodra ik ging surfen, kon ik 5 tot 10 sites bezoeken, daarna was het gebeurd. Enkel herstarten van de pc hielp, de kabelmodem resetten (Com21) had geen zin.
-Windows 2000 opnieuw geinstalleerd, met en zonder firewall (BlackIce en ZoneAlarm), zonder resultaat, probleem bleef.
-Tig keren Chello gebeld, die staken het op een probleem in de wijkcentrale, waar ze al een maand mee bezig waren (liegbeesten!).
-Hoe vreemd het ook klinkt, zodra ik ging surfen was het gebeurd en enkel resetten hielp.
De oplossing:
-Een keer heeeeeeeeel boos worden aan de telefoon, iemand van de tweede lijn helpdesk vragen. Bleek (alweer) een bekend probleem te zijn. De volgende dag is de kabelmodem op afstand opnieuw ingesteld en sindsdien gier ik over de kabel. Super dus. Jammer dat je eerst zo kwaad moet worden....
Succes,
Marcel
Ik heb er hier ook wel is last van, maar meestal is het na een IPCONFIG /renew alweer verdwenen. Anders is het ff het de modem reseten.
Nuff Said
Nee, bij mij is het alles tegelijk. Verbinding gewoon weg. Oók zonder Zonealarm. Soms 2 tellen terug, soms een half uur. En zonet vertelde de helpdesk mij dat ze op dit moment aan mijn probleem niets konden doen, omdat er in Amsterdam een algeMEne storing was. ROTFLOL (NOT!!!) Heeft het zin de kaart te verwijderen uit apparaatbeheer, en ''m Windows opnieuw te laten ontdenkken. Of maybe een andere kaart? En wat als het aan die ''productiefout'' in de Via sound chip van Sjod ligt??. Het verveldende is, voor de rest looopt mijn systeem als een trein.
Anoniem: 12630
iki heb ook regelmatig dit geklooi gehad, ze moesten het signaal iets sterker maken en toen liep het goed
Anoniem: 25225
Netwerk problemen troubleshooten doe je vanaf Layer 2 = physical layer = bekabeling. Dan ga je naar Layer 3 = network layer = IP gedoe.Op maandag 23 april 2001 14:48 schreef TonKlein het volgende:
Nee, bij mij is het alles tegelijk. Verbinding gewoon weg.
Layer 2. Is de bekabeling goed tussen netwerkkaart en het kabelmodem? Beide hebben waarschijnlijk een lampje en als dat inderdaad het geval is, dan moet dat branden. Brandt dan niet, dan kan je prutsen aan je Windoze instelling wat je wilt, maar daar schiet je niets mee op.
Layer 3. Ping de default gateway. Wat voor een resultaat levert dat op? Ping een host voorbij de default gateway. Resultaat? Als je Sniffer hebt of een vergelijkbaar programma om netwerk verkeer te analyseren, wat voor verkeer gaat er over je verbinding tussen modem en netwerkkaart? Loop je instelling na in Windoze, etc.
Je hebt het ook over rebooten & resetten. Ik meen op te maken dat je het rebooten van je computer bedoelt en het resetten van je modem. Enfin. Als je alleen je computer reboot is het probleem dan (tijdelijk) verholpen? Dat zou een indicatie zijn dat het inderdaad gezocht moet worden in je instellingen van Windoze. Als het alleen verholpen kan worden door je modem te resetten dan is het logischer wijs aannemelijker het bij je kabelprovider te zoeken.
enz, gewoon gestructureerd aanpakken en niet elke willekeurige zij het goedbedoelde suggestie proberen, nalopen of wat dan ook.
Layer 7: The application layer
Layer 6: The presentation layer
Layer 5: The session layer
Layer 4: The transport layer
Layer 3: The network layer
Layer 2: The data link layer
Layer 1: The physical layer
zo zit het en niet anders
Layer 6: The presentation layer
Layer 5: The session layer
Layer 4: The transport layer
Layer 3: The network layer
Layer 2: The data link layer
Layer 1: The physical layer
zo zit het en niet anders
This message was sent from a galaxy far, far away.
Heb je win 2000? Dan moet je je dhcp en dns services herstarten. Dat doe je bij services onder administrative tools. Ik heb hetzelfde gezeik. Alleen onder win98 kan dat niet want dan moet je opnieuw opstarten.
Nope, geen proxy of routerOp maandag 23 april 2001 00:27 schreef Sjod het volgende:
Cerberus heb je toevallig een proxy of een router draaien
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Heren, ik heb Win98 SE, het gaat inderdaad om rebooten van de computer, en resetten van het modem. Alle lampjes branden, het heeft waarschijnlijk niks met Zonealarm te maken, je kunt vernieuwen en vrijmaken dat het een lieve lust is, maar er blijft geen pijl op te trekken. De ene keer lukt het als ik vernieuw, de andere keer als ik het modem reset, en weer een derde keer als ik een forse wind laat. En als de verbinding helemaal weg is valt er vermoedelijk ook weinig te pingen. En die layers vind ik werkelijk fascinerend, maar ik kan er niet heel veel mee, ben ik bang. Ik heb gelukkig nog een analoge XS4all verbinding die me nooit in de steek laat, en ik denk langzamerhand, dat ik maar eens naar fast ADSL toe moest. Het geld speelt lamgzamerhand geen rol meer, vrees ik. Ik word hier zooooo moe van....
Misschien nog eens een nieuwe kaart proberen als ik de lui van Chello zo ver krijg.
Misschien nog eens een nieuwe kaart proberen als ik de lui van Chello zo ver krijg.
Pagina: 1