Toon posts:

[BC3] Internetdeling met ADSL (fast abbo)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu dus eind april ADSL fast van Xs4all, nadat we Chello hebben opgezegd en dat stopt m.i.v. 30 april.
Mijn vraag is, kan ik dan als ik een netwerk maak ook internetten op de client PC als de server PC uitstaat? Met Chello heb ik dat nu niet, volgens mij kan dat ook niet.
Wie kan me uitleggen hoe ik dat dan doe?Helaas verlaagt KPN vanaf 23 april het aantal IP-adressen bij een fast-abbo van 4 naar 1, omdat de meeste mensen volgens KPN die andere 3 IP''s niet gebruiken.
Heb ik nu pech en kan ik omdat ik nu 1 IP krijg niet doen wat ik wil, terwijl het met 4 IP''s wel kon? :(
Bij voorbaat dank voor de reacties! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou in principe wel op de oude advanced manier kunnen verbinden (modem in hub, en per pc los een verbinding maken), maar dan kun je maar met 1 pc tegelijk internetten.
Wil je je verbinding delen, dan zul je toch echt met een server moeten werken die aanstaat om voor de clients internet te delen... Dus je huidige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Om het internet op te komen heb je een ipadres nodig. Als je er vroeger 4 kreeg, dan werden er in jouw netwerk maximaal 4 adressen uitgedeeld om het internet mee op te komen. Dus hoefde alleen de pc aan waarmee je ook daadwerkelijk het internet op wou. Als je maar 1 ipadres hebt kan alleen deze pc het internet op en de andere in je netwerk niet. Mits je iets als NAT, ICS of andere routeer software gebruikt. Daarvoor moet dus wel de pc aanstaan met de internet aansluiting. Wil je dus internetten met een pc die niet direct is aangesloten op het internet dan moeten er dus minstens 2 pc''s aanstaan.
Snappie?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik share nu namelijk met Sygate (2 netwerkkaarten in server-PC en 1 in client-PC).
Ik denk: "He lekker, als ik dan eind april ADSL fast heb hoeft niet elke keer mijn server-PC aan om op de client-PC te kunnen internetten!".

Als ik het goed begrijp kan dit dus niet wat ik wil? Komt dit omdat ik 1 IP krijg (voorheen 4 IP''s) of kan dit gewoon echt niet?
Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Ehh zie mijn reply

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de mijne :D
Wat ik bedoel is het volgende: op de "oude" manier maakte je per pc een VPN-verbinding; op die manier kon je dus zonder proxy oid werken.
Je kunt dat nu nog steeds wel doen, maar aangezien je geen 4 ip''s meer hebt, kun je er maar 1 tegelijk maken.
Maw, als je altijd maar 1 verbinding tegelijk nodig hebt is het mogelijk.
Dit is natuurlijk niet zo, dus je zult op de oude manier (met bijv. inderdaad Sygate) moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp allereerst! :D
Ok, maar dan zit ik toch nog steeds met het probleem dat de server-PC aan moet blijven?
Want wat ik nou de manier om te internetten op de client-PC zonder dat de server-PC aan hoeft te staan?
En wat is in dit geval het voordeel van een HUB (die ik nu niet gebruik)?
Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhz... douw er een router tussen? Kun je gewoon los kopen, prik je tussen je modem en je pc in. En is dan ook nog eens een hardwarematige firewall. Of dat met die VPN inbelverbinding werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Pagina: 1