Mijn Netware 5.11 server is een Pentium 100 met 128 MB.
Ik verwacht dat 5.1 er op kan draaien, want bij 5.0 heb ik eens gelezen dat je minimaal een p100 met 96 MB nodig hebt.
Dus ik de netware 5.1 docs door lezen en ik zie zwaar verhoogde eigen. Netware 5.0 docs er nog eens bij en dan zie ik veel lagere eisen.
Net heb ik 5.1 als proefje even gedraaid op een Dual Celeron 500 met 196 MB. Ging prachtig, ziet alles meteen, ook m''n 2 procs. Geen gezeur verder.
Net ook ff op een Pentium 200 MMX met 64 MB, maar tijdens installatie gaat hij zeiken dat er 96 MB memory nodig is.
Maar bij de systeemeisen staat 128!
Bovendien...het handeltje startte wel op die p200 MMX, en dat is geen Pentium II.
De grote vraag: Kan Netware 5.1 op mijn Pentium 100 met 128 MB RAM?
En zo nee..kan het dan op een snellere Pentium I of moet ik beslist naar een pentium II upgraden?
Ik verwacht dat 5.1 er op kan draaien, want bij 5.0 heb ik eens gelezen dat je minimaal een p100 met 96 MB nodig hebt.
Dus ik de netware 5.1 docs door lezen en ik zie zwaar verhoogde eigen. Netware 5.0 docs er nog eens bij en dan zie ik veel lagere eisen.
Netware 5.0:
System Requirements
NetWare 5 requires the following minimum system requirements:
A server-class PC with a Pentium* or higher processor.
A VGA or higher resolution display adapter (SVGA recommended).
550 MB of available disk space (50 MB for a boot partition, 500 MB for a NetWare partition).
64 MB of RAM (128 MB recommended to run Java*-based applications).
One or more network boards.
A CD-ROM drive that can read ISO 9660-formatted CD-ROM disks. Computers with bootable CD-ROM drives must fully support the El Torito specification.
A PS/2* or serial mouse is recommended, but not required.
NOTE: The system requirements listed above are minimum requirements. You can optimize the server performance by increasing the amount of server memory, disk space, and processor speed.
Ik snap daar niks van, ik kan me namelijk niet voorstellen dat 5.1 zo veel meer heeft dan 5.0 waardoor die eigen in eens zo gestegen zijn.Netware 5.1:
System Requirements
NetWare 5.1 has the following minimum system requirements:
A server-class PC with a Pentium* II or higher processor.
A VGA or higher resolution display adapter (SVGA recommended).
A DOS partition of at least 50 MB with 35 MB available space.
Minimum disk space requirement outside the DOS partition:
Standard NetWare products plus WebSphere* Application Server for NetWare---1.3 GB for volume SYS.
Minimum memory requirements:
Standard NetWare products---128 MB.
NetWare products plus WebSphere Application Server for NetWare---256 MB (512 MB recommended).
All products including Oracle8---512 MB.
One or more network boards.
A CD drive. Bootable CD drives must support the El Torito specification.
A PS/2* or serial mouse is recommended, but not required.
NOTE: The system requirements listed above are minimum requirements. You can optimize the server performance by increasing the amount of server memory, disk space, and processor speed.
Net heb ik 5.1 als proefje even gedraaid op een Dual Celeron 500 met 196 MB. Ging prachtig, ziet alles meteen, ook m''n 2 procs. Geen gezeur verder.
Net ook ff op een Pentium 200 MMX met 64 MB, maar tijdens installatie gaat hij zeiken dat er 96 MB memory nodig is.
Maar bij de systeemeisen staat 128!
Bovendien...het handeltje startte wel op die p200 MMX, en dat is geen Pentium II.
De grote vraag: Kan Netware 5.1 op mijn Pentium 100 met 128 MB RAM?
En zo nee..kan het dan op een snellere Pentium I of moet ik beslist naar een pentium II upgraden?