[BC3] Netware 5.0 vs 5.1 systeemeisen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn Netware 5.11 server is een Pentium 100 met 128 MB.
Ik verwacht dat 5.1 er op kan draaien, want bij 5.0 heb ik eens gelezen dat je minimaal een p100 met 96 MB nodig hebt.

Dus ik de netware 5.1 docs door lezen en ik zie zwaar verhoogde eigen. Netware 5.0 docs er nog eens bij en dan zie ik veel lagere eisen.
Netware 5.0:
System Requirements
NetWare 5 requires the following minimum system requirements:

A server-class PC with a Pentium* or higher processor.
A VGA or higher resolution display adapter (SVGA recommended).
550 MB of available disk space (50 MB for a boot partition, 500 MB for a NetWare partition).
64 MB of RAM (128 MB recommended to run Java*-based applications).
One or more network boards.
A CD-ROM drive that can read ISO 9660-formatted CD-ROM disks. Computers with bootable CD-ROM drives must fully support the El Torito specification.

A PS/2* or serial mouse is recommended, but not required.

NOTE: The system requirements listed above are minimum requirements. You can optimize the server performance by increasing the amount of server memory, disk space, and processor speed.
Netware 5.1:
System Requirements
NetWare 5.1 has the following minimum system requirements:

A server-class PC with a Pentium* II or higher processor.
A VGA or higher resolution display adapter (SVGA recommended).
A DOS partition of at least 50 MB with 35 MB available space.
Minimum disk space requirement outside the DOS partition:
Standard NetWare products plus WebSphere* Application Server for NetWare---1.3 GB for volume SYS.

Minimum memory requirements:
Standard NetWare products---128 MB.
NetWare products plus WebSphere Application Server for NetWare---256 MB (512 MB recommended).
All products including Oracle8---512 MB.

One or more network boards.
A CD drive. Bootable CD drives must support the El Torito specification.
A PS/2* or serial mouse is recommended, but not required.

NOTE: The system requirements listed above are minimum requirements. You can optimize the server performance by increasing the amount of server memory, disk space, and processor speed.
Ik snap daar niks van, ik kan me namelijk niet voorstellen dat 5.1 zo veel meer heeft dan 5.0 waardoor die eigen in eens zo gestegen zijn.

Net heb ik 5.1 als proefje even gedraaid op een Dual Celeron 500 met 196 MB. Ging prachtig, ziet alles meteen, ook m''n 2 procs. Geen gezeur verder.
Net ook ff op een Pentium 200 MMX met 64 MB, maar tijdens installatie gaat hij zeiken dat er 96 MB memory nodig is.
Maar bij de systeemeisen staat 128!
Bovendien...het handeltje startte wel op die p200 MMX, en dat is geen Pentium II.

De grote vraag: Kan Netware 5.1 op mijn Pentium 100 met 128 MB RAM?
En zo nee..kan het dan op een snellere Pentium I of moet ik beslist naar een pentium II upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De grote vraag: Kan Netware 5.1 op mijn Pentium 100 met 128 MB RAM?
Ja.

Het verschil tussen 5.0 en 5.1 is eigenlijk alleen de hoeveelheid services die meegeleverd worden, (webserver, zoekgeval, ftp server, portal, webmanager, websphere, enz.) als je die dingen niet start hou je gewoon een 5.0SP4 over. Met dezelfde systeemeisen dus. :)

Die Pentium II is ook geen minimum, maar een aanbeveling eigenlijk. Elke Pentium class pc voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Novell heeft ook de systeem eisen omhoog gedaan omdat niemand ooit rekening er mee houd om verschillende extra toegevoegde services bij de minimale systeem eisen op te tellen.

Als je voor netware5.0 64MB nodig hebt dan gaan mensen netware5.0 met DHCP, DNS, Webserver, groupwise op een server met 64MB draaien en daarna zeiken dat het niet werkt. En als het niet werkt ligt het aan novell.

Hier op GoT zie je ook vaak zat Netware5.0 op 48MB. Het draait wel maar hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Internet-achtige dingen ga ik er niet op gebruiken, puur fileserver (misschien ga ik de meda stream server gebruiken), het internet-gebeuren speelt zich allemaal af op m''n FreeBSD server.

Ik zit er met met uiterlijk 5 computers tegelijk op.

Zou ik dan tot de conclusie kunnen komen dat het lukt met die p100 en 128MB RAM?

Weet iemand ook of Appletalk services (server te benaderen via Appletalk) in Netware 5 standaard aanwezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 21:31 schreef svdmeer het volgende:
Zou ik dan tot de conclusie kunnen komen dat het lukt met die p100 en 128MB RAM?
Ja.
Weet iemand ook of Appletalk services (server te benaderen via Appletalk) in Netware 5 standaard aanwezig zijn?
In INETCFG kun je wel AppleTalk configuren, maar wat je daar verder precies mee kunt weet ik niet.

Maar kijk hier vooral ook eens naar. (laatste beta is op beta.novell.com te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Klopt..Appletalk kun je volgens mij al vanaf versie 3 installeren. Alleen je kunt er niks mee doen, da''s het probleem.

Die native file access for Macintosh is inderdaad wat ik zoek. De Netware client support voor Mac OS is namelijk beroerd en voor OS X is er niet eens een Netware client.
In Netware 4.11 (dat ik nu gebruik) zat dat native file access niet..ik ben benieuwd of het wel standaard in 5 zit. Een onderzoekje waard. Tijdens het installeren zag ik het helaas niet in de lijst van mogelijke services staan..dus ik vrees dat het iets is dat je er bij moet kopen.

Onno, jij had Netware 5 toch op een p60 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
In Netware 4.11 (dat ik nu gebruik) zat dat native file access niet..ik ben benieuwd of het wel standaard in 5 zit.
Nee, het is een nieuw product. Zal shippen met NetWare 6, en ik meen gelezen te hebben dat het ook gewoon voor NW5 te downloaden zal zijn. En tot het zover is werkt de beta wel denk ik.
Onno, jij had Netware 5 toch op een p60 draaien?
Wow, wat een geheugen! :D

(ja dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:14
hoezo systeem eisen: Netware 5.0 heb ik met veel getruc op een 486 met 28MB RAM gekregen.
enigste functie (thuis): fileserver en 2e replica van nds.
Ik heb een keer een upgrade geprobeerd van Netware 5.0 -> 5.1 met een pentium 100 en 64 MB RAM. De upgrade liep vast door te weinig geheugen. Natuurlijk gewoon proberen als de install om meer memory vraagt;-).
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Pagina: 1