[BC3] Mxstream en @Home - hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Binnenkort krijg ik zowel Mxstream als @Home. Heeft iemand leuke ideeën hoe dit op te zetten? Het liefst zou ik iets hebben waarbij automatisch de beste/snelste connectie gekozen wordt.

Any ideas?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik had een tijdje geleden een dergelijk idee

Ik ben er nooit uitgekomen, maar er bestaat voor zover ik kon zien geen standaard oplossing voor. Een router in een netwerk mag broadcasten naar de andere routers. Een normale isp client ontvangt deze broadcasts niet. hierin staat dus de zogeheten reachability information, die je kan helpen bij het bepalen van de beste route.

Wat mogelijk een idee is.
Je maakt zelf een database aan met alle mogelijke verbindingen (die worden opgebouwd namate je langer online bent) Je laat je router (pc''tje met een of andere *nix ofzo) elk ip adres pollen waarmee je verbinding maakt. Dus het adres pollen over beide verbindingen. Hiermee bouw je een metric systeem op.

Metrics bepalen welke verbinding gekozen word. metrics waar je rekening mee kan houden is. ping tijd, maximaal beschikbare bandbreedte.

Wat je tijdens een proces kan doen is even omschakelen naar de andere verbinding, laten kijken hoe snel de snelheid daar is en dan daar laten. Pas dan ook weer je metrics aan.

Rijdens het routings proces kan je ook kijken naar de hoeveelheid gebruikte bandbreedte op een lijn. Indien een verbinding al best veel belast is, kan het gunstiger zijn om de ietswat tragere verbinding te nemen.

Je kan ook zogeheten multi-path routing toepassen. Dit is het multiplexen van je verbinding over beide verbindingen. dus je stuurt 1 verbinding over beide heen. Dit kan wel redelijk complex worden. eventueel kan je een verhouding tussen die multi-path maken, 60% adsl 40% chello.

Indien je een oplossing hebt, laat het mij weten. Ik ben er wel benieuwd naar.

:Y) bandwidth for food

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn proggies voor en ik heb er geloof ik eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56

MartNL

IK heb een programmatje dat heet surfdoubler
en daar kan je meerdere internetverbingen instellen..hij verdeeld het over alle 2 verbingen (teamen) . het enigste nadeel is dat je 3 netwerkkaarten in je compj moet hebben in dat vind win98se niet zo lekker.
maar na een fresh install loopt ie als een zonnetje.
Geld inderdaad het kost wel wat maar je hebt ook wat.. (fast adsl + @home)

p.s zit er aan te denken om mijn 56k modem er ook bij aan te sluiten..

www.vicomsoft.com