[BC3] [Novell 4.11] Files in beslagname

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Wij hebben hiero een novell fileserver 4.11 en daar staat op g:\ik\index.html een website en die openen we gewoon door de startpagina te verwijzen naar g:\ik\index.html en dat werkt.

Maar op het moment dat wij even snel iets moeten/willen wijzigen op die website kan dat alleen als niemand die pagina voor zijn neus heeft staan, want dan krijg je een melding dat je het bestand niet kan overschrijven (ook al heb je wel de juiste rechten) want het is al ingebruik :(

Wat moet ik in hemelsnaam veranderen om het werkend te krijgen? De users hebben gewoon leesrechten. Een webserver opzetten is niet echt een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je kunt proberen om de oude index.html te renamen, en daarna een nieuwe op te slaan. Dan krijg je geen gezeur over locks denk ik.

Maar even een webserver installeren is echt makkelijker hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik denk ook dat een webserver installeren makkelijker is :) Want dit is natuurlijk gewoon een beveiling in het bestandssysteem...

Ik weet niet of er voor NOVELL webserverproggies bestaan en anders moet je een vrije computer gebruiken en die als webserver laten draaien voor die pagina. Nou werkt het -waarschijnlijk- niet om simpel dan de webpagina direct van de fileserver te halen. Krijg je waarschijnlijk hetzelfde probleem. Maar om dat op te lossen kan je elke 10 minuten je webserver zichzelf laten updaten vanaf de fileserver. Dan is die file op de fileserver eens in de 10 minuten onbereikbaar :D ff een crontabje maken dus >:)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
Op zaterdag 21 april 2001 22:05 schreef Onno het volgende:
Je kunt proberen om de oude index.html te renamen, en daarna een nieuwe op te slaan. Dan krijg je geen gezeur over locks denk ik.

Maar even een webserver installeren is echt makkelijker hoor. :)
Werkt niet...

En een webserver kan idd ook, maar deze oplossing is gewoon net weer wat simpeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
Op zaterdag 21 april 2001 22:12 schreef Vaagharses het volgende:
[...]

Ik weet niet of er voor NOVELL webserverproggies bestaan en anders moet je een vrije computer gebruiken en die als webserver laten draaien voor die pagina. Nou werkt het -waarschijnlijk- niet om simpel dan de webpagina direct van de fileserver te halen. Krijg je waarschijnlijk hetzelfde probleem. Maar om dat op te lossen kan je elke 10 minuten je webserver zichzelf laten updaten vanaf de fileserver. Dan is die file op de fileserver eens in de 10 minuten onbereikbaar :D ff een crontabje maken dus >:)
Er bestaan proggies, maar een webserver legt geen beslag op bestanden met leesacces hoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik weet niet of er voor NOVELL webserverproggies bestaan
Tuurlijk... een aardig aantal, waarvan Novells eigen webserver en Apache de bekendste zijn.
maar deze oplossing is gewoon net weer wat simpeler...
Novell Web Server 3.1 is erg simpel hoor. :)
Pagina: 1