[BC3] Netwerkproblemos, grrr....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ha,

Ik heb twee Compex ReadyLINK Express 10/100 RE100TX/WOL kaartjes (Realtek 8139C). Als ik een crosskabeltje op de twee aansluit, gaat er op slechts één v/d twee kaartjes het ''link'' ledje aan. Het ledje van de andere kaart licht op als ik de stekkers omdraai. Ligt aan de kabel, dacht ik.... De kabel met een multimeter helemaal doorgemeten, en de volgorde van de aders gecheckt: allemaal ok...
Alle instellingen gecheckt, IRQ''s van de kaarten staan wel gek, maar zijn niet echt te veranderen: eentje IRQ5 en bij de andere PC IRQ3. Wat moet ik doen??

Guillaume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 02:39
erm.. verkeerde forum maar ok.

edit: ah tis gemoved.

zet es de kaarten in configscherm>netwerk>netwerkkrt op 10mb half-duplex. en dan nog is testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Nope, werkt niet met 10Mbps Half. Ik heb wel gehoord dat dit een nogal common probleem is: de netwerkkaarten zijn schijnbaar wél aan de praat te krijgen met een hubje ertussen en twee ''plain'' kabeltjes... Zal ik es proberen, maar ik ben er natuurlijk niet mee geholpen als dit wél werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 02:39
zijn de connectors aan de kabel wel goed? mischien zit er een pinnetje scheef ofzo, en dat dat de reden is waarom er 1 lampje wel brand als je de kabel telkens omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Nope, ziet er perfect uit, en zoals ik al vertelde, heb ik de aders getest met een multimeter, en ze werkten perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Kijk hier eens, misschien klopt je kabel je toch niet?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Heeft iemand nog een spontane ingeving gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op zondag 22 april 2001 15:36 schreef Sir Abarth het volgende:
Kijk hier eens, misschien klopt je kabel je toch niet?
Wat een kutplaatje voor de crosscable zeg, blauw is een grijs streepje enz :r.
Maar het zit precies zoals het hoort, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Zap (GoT-member) heeft me verteld dat ik de chip eens moest flashen met de Realtek-bios en de Realtek drivers te gebruiken. Gedaan, maar zonder suc6. ''t Kutte is dat ik geen backup kon maken van de ouwe, dus menseh: vanaf nu hebben we het over twee Realtek RTL8139c PCI NIC devices :Z

Maarja, de problemen blijven hetzelfde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hehe, hoorde ik mijn naam? >:)

Hier was hetzelfde probleem idd opgelost door de EEPROM te flashen met een rommetje van een andere kaart (wel dezelfde chip), hoe vaag ''t ook klinkt.. :) Had hiervoor al een hoop andere dingen geprobeerd maar niets hielp. :?
Netwerk werkt hier nu perfect, alleen geeft ie soms nog wel es een vage error bij het overpompen van grote bestanden (>100 MB)

#

Pagina: 1