[BC3] tijdens opstarten staat ie 30sec stil door netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Na dat ik m''n netwerk had geinstalleerd deed ''ie tijdens het opstarten een 30tal sec. gewoon helemaal nix meer! echt nix geen lampje geen geluid geen netwerk kaartje dat iets doet ofzo echt helmaal nix:( weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
moet je dhcp uit zetten en een vast ip instellen bij de tcp/ip instellingen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
ja. netwerkkaart(en) een vast IP adres geven in configuratiescherm > netwerk > TCP/IP

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Volgensmij is dit het klassieke probleem.

Omdat je geen IP adres hebt ingevuld bij je TCP/IP eigenschappen denkt windows dat ie op zoek moet gaan naar een DHCP srever om ene IP adres te krijgen, hij gaat dus ook het netwerk af om te zoeken of er een DHCP server is.. Na zon 30 sec komt ie dus tot de conclusie dat ie er niet is en gaat dus maar verder..

Om het te voorkomen vul je gewoon een ip adres in bij je TCP/IP instellingen van je netwerkkaart
(192.168.0.x of 10.0.0.x )
(x = een zelfgekozen getal)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

Dan moet je je netwerkkaart een vast ip geven (dus niet op automatisch zetten)

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• BC3 Victim
Waar zet ik DHCP uit? en moet ik bij tcp/ip instellingen een ip adres opgeven bij:
"een IP adres opgeven" ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
bedankt voor jullie reacties! btw mijn reply kwam een beetje laat; toen ik hem aan het typen was stuurden jullie de antwoorden op m''n vragen:) nogmaal bedankt

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Daar issut forum voor hè :P

Even voor duidelijkheid:

rechtermuisknop op netwerk omgeving
eigenschappen.

dan TCP/IP aanklikken
daarna op eigenschappen drukken

bij het tabblad IP vul je in:
ip: 10.0.0.1
subnet: 255.255.255.0

bij de andere tabbladen hoef je in princype niets in te vullen

druk OK
windows zal misschien vragen voor de CD en voor een herstart..
kan je gewoon doen, dan issut probleem weg :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Met een vast IP-adres gaat het opstarten wel rapper, maar hou in de gaten dat veel ICS progjes dhcp voor de clients vereisen, en dat alleen de dhcp server (die dan als gateway naar Inet dient) een vast IP-adres heeft (logisch).

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• SliderTPP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik zit met hetzelfde probleem, en alle kaarten hebben een eigen IP adres hier, suggesties?

Verwijderd

Yep ik zit ook met dat probleem.
En toch heb ik een eigen ip gekozen ...

Iemand?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hndig om daarvoor een topic van een jaar oud omhoog te schoppen.
Gelukkig geef je ook lekker veel info mee..

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.