[BC3] 10Mbit hub vs 100Mbit hub

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik heb nu al 2 pc aan elkaar (crosscable) met 2 10/100Mbit netwerkkaarten maar wat is nu het verstandigst om tedoen een 100Mbit (rond 250,-) hub kopen of een 10Mbit(rond 90,-) hub kopen? Het is gewoon voor thuis gebruikt en voor 3 of 4 computers. Er word internet mee gedeelt en er worden ook online games(quake3) op de clients gespeeld.

Iemand advies ?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Ik zou voor een goedkoop switchje gaan. Sitecom bijvoorbeeld.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

10 Mbit is dan snel genoeg... Ik gebruik thuis 2 10Mbit hubs voor 5 computers... ze hebben allemaal wel 10/100 Mbit kaarten...

Die snelheid is hoger dan je internet-verbinding dus...

• SICK
mjha ik ga ook denk ik voor sitecom

zit er nog verschil in kabels voor crosskabel en voor hub ? of zijn die hetzelfde ?

Verwijderd

Op zaterdag 21 april 2001 11:01 schreef $1CkB0y het volgende:
mjha ik ga ook denk ik voor sitecom

zit er nog verschil in kabels voor crosskabel en voor hub ? of zijn die hetzelfde ?
Zodra je een hubje gaat gebruiken kun je je crossoverkabels opbergen (tenzij je 2 hubjes wilt gebruiken!).

• SICK
Ow dus met een hub kan je die crosscable niet meer gebruiken?
Ow dat word flink kabel kopen vandaag.
Hoe heten die kabels btw ?

Verwijderd

UTP

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
UTP CAT5 Patch kabels.

| I've got permission to color outside the lines |

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Gewoon UTP (unshielded twisted pair) of STP (shielded twisted pair) kabel kopen. Bij de electronicazaak kunnen ze je wel aanwijzen welke kabel dit is. Daarbij koop je RJ45 connectors. Het beste kun je deze kabels in de electronicazaak laten monteren (anders heb je zelf een krimptang nodig). Je kunt uiteraard ook kant-en-klare kabels kopen. Ze zijn meestal net iets duurder, maar goed.. je hoeft ze maar eenmaal te kopen, dus het is wel te doen. Moet lukken toch? :)

Suc6!

Koen

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op zaterdag 21 april 2001 11:17 schreef MrKoen het volgende:
Gewoon UTP (unshielded twisted pair) of STP (shielded twisted pair) kabel kopen.
waarom in hemelsnaam noem jij STP hier? dalijk gaat ie dubbel zoveel betalen voor iets wat ie absoluut niet nodig zal hebben.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
knip gewoon die stekkers van die cross kabels af en fix er nieuwe op, zon tang kun je meestal wel lenen en anders kun je met een klein plat schroevedraaiertje of een tangetje die pinnetjes ook wel indrukke, je moet wel ff zoeke naar een schema voor die verbindingen maar das best wel eitje, heb ik laatst nameljk ook gedaan *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 16:11
Schema? Je zorgt toch gewoon dat ie aan de ene kant hetzelfde zit als aan de andere, i.p.v. omgekeerd..

• BC3 Victim
Aansluiting RJ45-stekkers volgens EIA/TIA 56813 specificatie:

Kabel een op een (straight trough)

Pin -1 oranje (of rood)
-2 oranje/wit
-3 groen
-4 blauw
-5 blauw/wit
-6 groen/wit
-7 bruin
-8 bruin/wit

Cross Kabel

Pin -1 à 3
-2 à 6
-3 à 1
-4 à 4
-5 à 5
-6 à 2
-7 à 7
-8 à 8

Kijk in de invoer van de stekker met het lipje naar onder, links is dan pen 1.

misschien heb je hier wat aan, belangrijk om het goed te doen. zo''n krimptang hebben mensen die bij kpn werken meestal wel, als je iemand kent tenminste.
Hoef je geen kabels te kopen 10Mb voldoet prima, als je meer wil kan je later altijd nog een switch kopen, Level One heeft betaalbare die er goed uitzien.
fg

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

http://www.gistron.de/Onderdelen/netwerk.htm

hier hebben ze een switch (geen hub) 10/100 Mbit, voor f 159,-

• BC3 Victim
Op zaterdag 21 april 2001 11:48 schreef G1itch het volgende:
Schema? Je zorgt toch gewoon dat ie aan de ene kant hetzelfde zit als aan de andere, i.p.v. omgekeerd..
Let op als je dat doet dan werkt het spul niet op 100 Mb, ervaring.Zie mijn schema bij fgman.

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 09:12
Op zaterdag 21 april 2001 11:38 schreef poohbeer het volgende:

[..]

waarom in hemelsnaam noem jij STP hier? dalijk gaat ie dubbel zoveel betalen voor iets wat ie absoluut niet nodig zal hebben.
Als je in een omgeving met veel straling zit kan het wel eens handig zijn om STP te nemen ipv UTP. En trouwens.. zoveel verschil in prijs is er niet tussen die kabels 8-)
Pagina: 1