Toon posts:

[BC3] Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier in huis 6 computers staan, waarvan 1 server.

Op die server zit mijn Mxstream verbinding, en die server draait op Windows 2000. Met winroute erbij draait het hele netwerk als een trein. Iedereen kan snel internetten.

Nu is er een PC die kan de server niet pingen. De rest van het netwerk kan wel gepingt worden maar de server niet.

Hoe kan het zo zijn, dat het altijd gewerkt hebt, tot gisteren, maar dat de pc opeens geen verbinding met de PC meer kan krijgen?

Ik hoop wat te horen

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
netwerk kaart niet goed? Of probeer eens op een andere poort in je hub / switch.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen ?

Ik ga anders :'(:'(:'( hoor

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

netwerkkaart of protocol kan het d8 ik niet zijn, want de betreffende pc kan wel de andere pc''s zien. Subnetmask dus ook niet (je gebruikt nia dhcp)
Misschien één of andere lockout functie van je proxy?

Ping je op URL of comp. naam? Zou anders ook wel een DNS of WINS prob. kunnen zijn.
Als je met die pc WEL contact kunt maken met de server (wat dus schijnbaar niet het geval is), heb je dan wel het juiste gateway-adres ingevuld

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ping met een IP-adres.

En de clients zijn allemaal Win98/ME bakken en de server is 2k.

Het draaide tot gisteren allemaal als een trein en was er erg tevreden over.

De programma`s die ik op de Server draai zijn: McAffee, Winroute Pro, Mailtraq en PGP Security

Verwijderd

heeft ie wel verbinding met het netwerk?

lampje van connectie brand, en het activity lampje knippert ook?

en andersom werkt dat wel? zo ja, heb je een brakke kabel.

En je subnetmask is ook ok?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Kan die ene computer dus wel andere pc pingen en de server niet of kan die helemaal niet pingen.

Ping eerst de local host eens. Dan kijk je of je NIC nog goed is. Kijk of je ip range overeen komt en je subnetmask.

Check kabels...dus verwissel een kabel van een wel werkende pc.

Staan alle NIC''s op Fullspeed?

Gebruik je een HUB of Switch?

welke protocollen gebruik je (Ook VPN waarschijnlijk?)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Windows en winroute probleem?
-Winroute afsluiten, windows afsluiten, herstarten, klaar....
-Andere netwerkkabel proberen of hub poort
-Netmask en ip adres controleren (dhcp server van winroute, dan winroute ff herstarten)
Succes

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarschijnlijk dus problemen met het NAT, mischien moet je exclude this computer from NAT aanvinken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Het zou ook wel eens de hub kunnen zijn ja, probeer eens een andere poort.
Klopt ook dat winroute het probleem kan zijn, echter kunnen de andere WEL pingen naar die serverbak, dus winroute kan het dus niet zijn.
Wat voor clients zijn het? Als het win2000Prof bakken zijn kun je een enorm handige tool uit je resource kit gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
jammer. dubbelpost

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 april 2001 09:26 schreef arjo_kamp het volgende:
heeft ie wel verbinding met het netwerk?

lampje van connectie brand, en het activity lampje knippert ook?

en andersom werkt dat wel? zo ja, heb je een brakke kabel.
Ja, want die pc kan wel gewoon de andere pc`s zien. En de rest kan ook gewoon internetten. Dus er zit iets fout tussen de server en die ene pc

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op maandag 23 april 2001 18:32 schreef aqua-des het volgende:

[..]

Ja, want die pc kan wel gewoon de andere pc`s zien. En de rest kan ook gewoon internetten. Dus er zit iets fout tussen de server en die ene pc
Firewall ofzo draaien die alles van die PC blocked ?

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Win2k ?

server, adv server of prof ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb je nou al eens wat met dat NAT gedaan ?, daar kan je allemaal van dit soort gekke dingen mee krijgen! (NAT = Network Adress Translation) Dit gebruikt je router om de internet verzoeken van je clients door te sturen naar het internet. En bij winroute kun je dit makkelijk aanpassen. Je router (computer die private/public netwerk connect) moet alleen op de private kant NAT hebben, en je moet de router zelf uitsluiten van NAT.
Verder lijkt het me geen hardware probleem, anders zou je helemaal geen verkeer kunnen hebben.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 09:24 schreef double_dee het volgende:
Heb je nou al eens wat met dat NAT gedaan ?, daar kan je allemaal van dit soort gekke dingen mee krijgen! (NAT = Network Adress Translation) Dit gebruikt je router om de internet verzoeken van je clients door te sturen naar het internet. En bij winroute kun je dit makkelijk aanpassen. Je router (computer die private/public netwerk connect) moet alleen op de private kant NAT hebben, en je moet de router zelf uitsluiten van NAT.
Verder lijkt het me geen hardware probleem, anders zou je helemaal geen verkeer kunnen hebben.
In Winroute heb ik onder NAT alles hetzelfde staan, zoals het hoort. Ook staat alles voor alle gebruikers hetzelfde. Jammer he ??

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
kan je hem wel vinden als je op naam zoekt?? Ik bedoel dus dat je op computer zoeken klik en dan de naam invult.

Verwijderd

Topicstarter
Negative

Verwijderd

Topicstarter
is dit nou echt zo`n bijzonder probleem ??

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

10-100MBit probleempje?

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan ??

Verwijderd

Ik neem toch niet aan dat dit een 10/100 Mbit probje is, of hij moet zn NIC-settings hebben lopen veranderen.

Maar die 10/100 kan je bekijken in de eigenschappen van je LAN-connection, en dan Configure (vlak onder je NIC-naam) -> Advanced -> Media Type

Ik zou nog wel ff willen verwijzen naar een evt. firewall die het betreffende IP-adres blokt. Anyhow, als je een Linux-machine (of Hurd >:)) neerzet, werkt bij mij als een trein! :)

Is op zich een oplossing, maar misschien is het een dom TCP/IP probleem... Als je pingt en je krijgt een vage error-code (vergeef me, nummer weet ik niet uit mn hoofd, waarschijnlijk iets als Network Unreachable) en dus geen gewone droge time-out zou ik je netwerkkaart verwijderen uit je hardware-configuratie en de kaart opnieuw installeren. In dat geval is het aannemelijk dat hij met je gateway (server) verbinding probeert te krijgen via TCP/IP en met alle andere PC''s via NetBios. Dan kan je inderdaad de rest wel netjes zien...

Succes! :)
Pagina: 1