[BC3] Netwerk wil alleen maar op 100mbit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Topicstarter
Ik heb de netwerkkaarten op 100mbit Half Duplex staan, ik wil 80mb overkopieren, dat duurt dan 53 minuten :( zet ik hem op 10mbit Half Duplex, duurt het maar 6 minuten :? Hoe kan dit nou?? doe ik iets fout?? moet ik de netwerkkaarten op 100 Full Duplex zetten? Of moet ik iets anders disablen??

Het zijn goedkope Realtek dingen van Sitecom. Ik heb al de laatste nieuwe Realtek driver gedownload, maar dat heeft ook niks geholpen.

[EDIT]Shit foutje in de topictitel!!! het moet 10mbit zijn niet 100!! |:([EDIT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

very weird ..... all i can say , hier gaat het lekker snel , heel ceedeetje op 3 minuten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 22:58
Misschien is de kabel die je gebruikt Cat3 ?
Dan kan ie op 100Mbit niet goed verzenden, en kan het zelfs geen verbinding tot heel slecht verbinding krijgen..
Dus duurt het super lang, omdat ie veel meer moet zenden.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 23:51 schreef real_raichu70 het volgende:
very weird ..... all i can say , hier gaat het lekker snel , heel ceedeetje op 3 minuten .
Ja dat is 100mbit, enm dat wil ik nou juist ook. als ik ze op 100mbit zet is het dus niet 100 maar 0,1mbit ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 20 april 2001 23:52 schreef Wierdo_NL het volgende:
Misschien is de kabel die je gebruikt Cat3 ?
Dan kan ie op 100Mbit niet goed verzenden, en kan het zelfs geen verbinding tot heel slecht verbinding krijgen..
Dus duurt het super lang, omdat ie veel meer moet zenden.

]-[enk..
De netwerkkabel zijn aaangelegd door een elektricien in kabelplinten ofzo. Maar mijn pa zit hier aan de andere kant van het kantoor, en hij kan met de server wel een 100mbit verbinding maken, en hij connect met precies dezelfde kabel en heeft precies dezelfde kaart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 22:58
Dan zou het een "defect" kaartje moeten zijn ofzo..
Misschien die van je pa ff overprikken om zeker te zijn..
Want dit is inderdaad een heel vreemde situatie.

]-[enk..

Goodnight.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 15:52
Het kan eventueel ook liggen aan de kleurvolgorde van de aders in de connector. Erg vaag! Hier heb ik toen ook dagen naar zitten zoeken. Het netwerk werkte wel op 10Mbit, maar niet op 100Mbit. En toch Cat5-kabel. Met een originele UTP-kabel (met connectors dus) werkte het wel. Toen ik de aders een keer in een andere volgorde (net zoals bij die originele) aansloot werkte het meteen!
Blijkbaar verstoren de signalen elkaar op de hoge snelheid (doordat ze gedraaid zitten_ als de aders verkeerd zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:04
hmmm... ik ken het probleem. ik heb met mn 10mbit coax netwerk ook eens zoiets gehad.. hij kwam niet over de 100k/sec. toen ik windows een keer opnieuw installde deed ie het goed.. ik snap er niks van.
Pagina: 1