[BC3] Windows 2000 Server ERG traag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 12:27
Heb hier thuis een netwerkje, en sinds vandaag een Windows 2000 Server erbij gehangen.

Pentium 550
256MB ECC
30GB 7200rpm HDD
3COM 905B-TX

Alles zit op een Intel Switch aangesloten en alle PC''s werken snel.
Behalve de Windows 2000 Server PC.
Ik heb van alles geprobeerd..
Verschillende drivers (native & 3COM), verschillende settings (Full/Half duplex, 100/10Mb), optimized for Netapps/File transfer/services/applications.

Had er eerst Windows 2000 Pro op die server PC, en toen werkte het netwerk wel....

Iemand een ID?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom uberhaupt Win2k Server? Afgezien van de max (10) op afzonderlijke samba connecties heeft Server weinig extra''s..

(althans voor een thuisnetwerkje)

Win2k server heeft wel meer overhead, en is dus langzamer.. ''t is ook niet bedoeld als systeem om mee te werken, puur als server.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Tja, dat had ik dus ook met:

Intel PIII 500
256MB
6,2GB 7200 HD
3Com 905B-TX

Ik ga zo vermoeden dat het aan het 3com netwerkkaartje ligt, daar we beide dezelfde hebben :(

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 08:28

DarkSide

theres no place like ::1

had ik ook. Ik heb flow control uitgeschakeld
Alles loopt nu als een trein.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
OK, eerst maar weer verdedigen waarom in Windows 2000 server draai:

Dan kan ik een WINS server draaien, dit versneld browsen bij LAN parties nogal.
En ik kan nu lekker experimenteren met het opzetten van allerlei services. Wie zegt dat ik het perse nódig heb. Ik ben informatica student en leer graag wat bij....

Nou heb wat verder getest, en constateer het volgende. Het downloaden vanaf de server gaat snel. Maar zodra er traffic naar de server gaat is ie erg traag, en niet sneller dan een paar KB....

Ook heb ik flowcontrol al aan en uit gehad: geen verschil....

Vreemd, maar dan moet het dus een softwarefout zijn lijkt me :?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 15:52
Gewoon Win2k Server draaien op de PC van je pa en zelf een gewone Windows draaien. >:)
Werkt lekker vlot hoor, heb ik ook ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Al eens naar het verkeer gekeken mbv. een packet sniffer? Welke services heb je allemaal lopen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Hmm, heb de server ff naar me kamer gehaald (hij stond dus in de meterkast naast de FreeSCO router).

Aangesloten met dezelfde kabel, en ja hoor. Supersnel downloaden naar de server.
Ook ff XP Server erop gezet, en precies hetzelfde gezeik.
Heb nog een beetje geschoven met de switch/PC/adapters (vd printer/switch)

Maar nauwelijks verschil, soms doet ik weer ff 10K constant, maar daarna weer helemaal niks over de verbinding.

De switch heeft wel eens tussen allerlei PCs en monitoren ingestaan tijdens een LANparty en we hadden geen last van storingen of zo.

Lijkt me vreemd dat ie daar nu wel last van heeft.

Op me kamer staat de server ook pal naast me monitor....

Ik snap er niks van :? :(:(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1125

win2k en 3com905 hebben geen problemen, althans, ik heb het ook draaien en het draait als een zonnetje.

draait neem ik aan geen firewall toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Nee, er draait geen firewall, maar het is lijkt me toch geen software probleem, alleen het enige wat er verandert is de locatie.
Maar het vervelende is dat hij op die locatie MOET staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-05 17:10
Idee op misschien de kast te isoleren omdat de hoofd kabel van je elektriciteit via de meterkast loopt. Waarschijnlijk kan daar of de utp kabel niet tegen of iets in je kast.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Pagina: 1