[BC3] alcatel data cable.............

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21787

Topicstarter
ik heb hier 100 meter van de onderstaande kabel, kan iemand mij vertellen wat het precies voor kabel is ? ik weet dat het 2utp kabels aan mekaar zijn. er zitten in elke kabel 8 aderen.
en hoe krijg ik die connectoren eraan zonder dat ik een tang heb? of waar kan je die huren of kopen?

dit staat er op de kabel:
alcatel data cable UTP 2x 4pr 24awg category 5 ff1199 m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 13:29
dit is cat 5 kabel, die momenteel het meest gebruikt wordt (cat 6 is in opmars,maar nog 2keer zo duur) een tang moet je proberen bij een computershop ofzo te lenen als je daar ook je connectors koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 19:20

sjaak

un giorno credi

Op vrijdag 20 april 2001 19:36 schreef sickow het volgende:
ik heb hier 100 meter van de onderstaande kabel, kan iemand mij vertellen wat het precies voor kabel is ? ik weet dat het 2utp kabels aan mekaar zijn. er zitten in elke kabel 8 aderen.
en hoe krijg ik die connectoren eraan zonder dat ik een tang heb? of waar kan je die huren of kopen?

dit staat er op de kabel:
alcatel data cable UTP 2x 4pr 24awg category 5 ff1199 m
De kabel is gewoon standaard UTP kabel, alleen dan keer twee :) Belden noemt dit twin-utp. Voor de rest is het gewoon standaard. Connectoren kan je alleen aan de kabel krimpen als je een tang hebt, of als je connectoren hebt waarbij je de kabel op de pinnetjes kan prikken maar das een enorm rotwerk. Vraag eens bij een electroniazaak bij je in de buurt of je even hun tang mag lenen of huren, wil je er een aanschaffen, reken dan op zo''n 50 piek. Weet je geen adressen, mail dan even, via de groothandel kan ik wel aan die dingen komen, net als utp-plugjes en kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
cat 6 bestaat eigenlijk nog niet eens.
je gaat nu best voor fibre = future prrof, of cat5e
cat5e is genormeerd voor gigabit dus dan zit je nog wel effe goed.
bijkomend pluspunt van cat5e = de prijs, dewelke gelijk is aan cat5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkolk
Cat 6 kabel bestaat wel degelijk, ik heb afgelopen week nog ca 4000 mtr. in ons nieuwe pand gelegd, vandaar dat ik het zeker weet. ( ook van het merk alcatel) er zijn zelfs al leveranciers die cat 7 kabel verkopen waar je schijnbaar data en telefoon tegelijk doorheen kunt laten gaan.(dit heb ik gehoord en weet dat dus niet zeker.)
de groenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Op vrijdag 20 april 2001 19:53 schreef djkolk het volgende:
Cat 6 kabel bestaat wel degelijk, ik heb afgelopen week nog ca 4000 mtr. in ons nieuwe pand gelegd, vandaar dat ik het zeker weet. ( ook van het merk alcatel) er zijn zelfs al leveranciers die cat 7 kabel verkopen waar je schijnbaar data en telefoon tegelijk doorheen kunt laten gaan.(dit heb ik gehoord en weet dat dus niet zeker.)
de groenten.
hehe, noem me muggezifter maar als iemand je cat. 6 kabel heeft verkocht ben je opgelicht..
Wat wel kan is kabel that meets all PROPOSED cat. 6 requirements!
maw cat.6 is nog geen standaard en mag dus eigenlijk de naam cat6 niet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21135

Op vrijdag 20 april 2001 19:53 schreef djkolk het volgende:
de groenten.
Dit klopt beiden als een bus!!

Over Cat7: bij Cat7 is elk paar afgeschermd, zodat je meerdere signalen over een kabel kan sturen. Zo hebben wij bij een bank in Amsterdam Cat7 aangelegd, en die deden in 1 aansluiting 1 TV, 1 telefoon en 1 PC!! Dat is op de duur een stuk goedkoper als dat je 3 kabels gaat trekken. EN het is een stuk betrouwbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkolk
I rest my case, thanx voor de uitleg over cat7 aqua-des, weer wat bijgeleerd.
gegroet.
Pagina: 1