[BC3] Internetverbinding.....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25104

Topicstarter
In het gat waar ik woon hebben ze helaas nog geen kabel o.i.d.
Het inbellen gebeurt bij mij dan ook nog met een ''ordinair'' modem via de telefoonaansluiting.
Dat was nooit echt een probleem,..totdat ik mijn beide PC''s met netwerkkaarten uitrustte.
Het inbellen gaat nu soms niet of veel te traag.
Volgens mij is er duidelijk een verband met de netwerkkaarten, want zodra ik ze uitschakel (uitschakelen in dit hardwareprofiel) gaat alles weer vlot. (nou ja, vlot? Laten we zeggen: als vanouds!)
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik gebruik voor het ''interne netwerk'' NETBEUI, waarmee ik dus m''n bestanden deel. Voor het Internet uiteraard TCP/IP (Dit laatste protocol staat ingesteld als standaardprotocol) waarbij alle bindingen zijn afgevinkt.
Netwerkkaarten: gamerskit met realtekchips.
Graag hulp!

Ad Vos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:23

Tachyon

pop the glock

Interrupt-probleem maybe?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mijn ervaring met een netwerkkaart en een modem samen in een pc is dat het vaak niet lekker werkt onder win9x/me. onder nt/w2000 lijkt het allemaal veel beter te gaan.

volgens mij probeert het o.s. vaak om eerst over het netwerk en daarna pas via het modem z''n connectie te maken. pas als ie z''n connectie niet op ''t netwerk kan maken probeert ie ''t over ''t modem en dat levert de vertraging op waar jij last van hebt.

we gebruiken op m''n werk laptops met onboard netwerkkaart en modem en kunnen vaak alleen goed inbellen op een server als eerst de netwerkkaart gedisabled wordt.