[BC3] Internet is langzamer geworden na delen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Ik heb hier nu een netwerk van 2 computers (het worden er 5) en 1 daarvan is de server.
Ik gebruik Winroute om de internet verbinding te delen en dat werkt perfect. Maar ik merk toch wel wat snelheidsverlies, terwijl ik echt ALLES nodig heb bij Casema :(. Zijn er niet andere programma''s die sneller zijn of is Winroute Pro ook al sneller? Overigens wilde ik weten hoeveel connecties Winroute lite kon delen, want ik ga het bij mij op school namelijk ook gebruiken. Ik hoor het nog wel van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:42

Yucko

One clown to rule them all !

ja duh! ... als je verbinding normaliter bv. maar 40 kb/s trekt, en je gaat je verbinding delen, waarna je ook nog met meerdere machines tegelijkertijd bezig bent, ... gek he dat je minder snelheid haalt dan wanneer je met 1 machine op de lijn hangt |:(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik heb NU 1 machine die actief is op internet. Ik snap dat het nog wel wat langzamer gaat worden, maar dat ik nu al heel wat verlies heb, vind ik niet echt prettig. En ik weet zeker dat mijn server niet actief is en alleen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de comp aan staat is hij altijd actief, checkbits en weet i veel wat

zeker windows???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
kweenie hoor maar ik heb een gewone dial-up verbinding en ik heb hier ook internet gedeeld maar de verbinding loopt nog topsnel (voor een dial-up :P ) dat haal ik ook als ik internet niet gedeeld heb ik gebruik btw ook gewoon winroute 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik heb Windows ME op mijn eigen computer staan en Windows 98SE op die andere.

Maar ik bedoel dus actief op internet. Die server zit wel op internet, maar gebruikt het zelf niet. Hij deelt het naar mijn computer waar ik nu op zit te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien fouten gemaakt in de Packet Filter? Want ik gebruik ook Winroute Pro met Chello maar van vertragen is geen sprake van!!! Lijkt me sterk dat het aan Winroute ligt...

T-Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Ik weet echt niet waar het aan kan liggen, maar dat het langzamer is weet ik 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan doe je''t verkeerd en stop je er toch mee? of zoek een andere oplossing, in de vorm van andere software of OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het zal ongetwijfeld weer aan casema liggen, er zal wel weer een server uitgeknalt zijn...

Winroute kan niet de schuldige zijn, want dat is niet meer dan een doorgeefluik...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Tja, ik weet dat Casema inderdaad slecht is. Maar ik denk niet meer dat het aan WinRoute ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Als je echt de snelheid nodig hebt, kun je een linux servertje maken, met daarop een caching DNS server en een http proxy

dat scheelt stukken.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wirf, met casema maakt dat helaas niks uit :) Ja caching natuurlijk wel, maar dan kijk je continu op dezelfde pagina en dat is een beetje nutteloos eh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Op vrijdag 20 april 2001 15:35 schreef Deleon het volgende:
wirf, met casema maakt dat helaas niks uit :)
Heb je dat ooit weleens geprobeert dan?

zeker weten dat caching DNS en een (lokale) proxy het surfen sneller maken. vooral op een langzame verbinding.
Ja caching natuurlijk wel, maar dan kijk je continu op dezelfde pagina en dat is een beetje nutteloos eh :)
nutteloos?

hij gaat 5 computers eraan hangen, in het uiterste geval ga je dan dus ook 5 keer zo snel, en wat dacht je van alle plaatjes die vaker voorkomen in aparte pagina''s? (de GOT smileys bijv.)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1