[BC3] Delen internet met netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik had altijd mijn internetverbinding gedeeld via een PCI kaartje naar mijn andere computer, maar nu heb ik een extra kaartje aangeschaft omdat ik nu internet heb via casema met de com21 modem en een netwerkkaart. Het internetten lukt wel, MAAR internet lukt NIET op de andere computer. Het hele netwerk krijg ik niet meer aan de praat. Hoe moet het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

[topic=69917]
[topic=138625]
[topic=141841]
[topic=130555]
[topic=146655]
[topic=93713]
[topic=40318]
[topic=88334]

Search doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffie
Misschien had ik het op de verkeerde manier gevraagd, want wat ik wil is nog niet eerder behandeld (tenminste IK kon het niet vinden). Ik heb dus een netwerkkaart om te internetten dit moet met mijn computernaam (gebruikersnaam) en mijn werkgroep (WanadooCable). De andere netwerkkaart gebruik ik voor een netwerk maar ook om internet mee te delen. Tot ik dit internet via een netwerkkaart kreeg deed alles het perfect, maar nu heb ik geen netwerk meer EN dus ook geen internet delen. Vroeger gebruikte ik voor het delen Sygate enzo, maar nu wil ik alles via Windows zelf laten lopen. Hier ME draaien (misschien morgen weer 98 SE) en op de andere 98 SE!! Dus wat ik wil is internet, een thuisnetwerk en internet delen over het thuisnetwerk!! Maar ik weet NIET hoe je dat voor elkaar krijg want wat ik ook probeer het lukt mij niet!!

HELP ME I''M DESPERADO :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat jij wil is zeker _wel_ op de search te vinden, maar goed :)

Je kunt bv. Winroute gebruiken of Sygate.

Waar het waarsch. op mis gaat is dat er aan NAT gedaan moet worden (Network Adress Translation), dit houdt in dat pakketjes van het internet ''vertaald worden naar intranet''.

Dit is een optie in winroute en sygate, waar die precies zit kan ik je niet vertellen, maar als je de manuals leest zul je het wel vinden..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 19 april 2001 23:36 schreef maffie het volgende:
Misschien had ik het op de verkeerde manier gevraagd, want wat ik wil is nog niet eerder behandeld (tenminste IK kon het niet vinden).
Lijkt me sterk, omdat dat dezelfde manier is waarop Chello en @home gebruikers Internet delen.

Er zijn ZAT topics over te vinden.;)
HELP ME I''M DESPERADO :?
boefje :?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Dit onderwerp is inderdaad al tig keren behandelt >:)
Maar ok je installeert gewoon Win2000 server en daar zit een hele mooie wizard in om het internet te delen.. 8-)
Daarna kan je DHCP en de routering instellen zodat je gewoon elke comp. die je op je hub/switch whatever prikt internetten.. Heb zelf @Home :) :) :) (max 600 KBps) :o

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffie
Ik wil GEEN sygate, GEEN winproxy, GEEN windows 2000!! Wat ik wil gebruiken is Millenium en/of 98SE!! Is dat mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 20 april 2001 12:26 schreef maffie het volgende:
Ik wil GEEN sygate, GEEN winproxy, GEEN windows 2000!! Millenium en/of 98SE!! Is dat mogelijk??
Ja duh... LINUX ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:21

AMD

Life is short. Play more

Op vrijdag 20 april 2001 12:26 schreef maffie het volgende:
Ik wil GEEN sygate, GEEN winproxy, GEEN windows 2000!! Wat ik wil gebruiken is Millenium en/of 98SE!! Is dat mogelijk??
Windows 95 en Winroute dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
In WinMe zit een standaard optie ingebouwd waarbij je over je thuis netwerk tevens je internet kan delen. Zoals gebruikelijk is het bij Microsoft, de kind kan de was doen, erg makkelijk. (tenminste als het goed gaat, als het fout gaat onstaat er zoiets als een hel op je pc, maar ja dat offer moet je leveren al wil je windows gebruiken) Houdt wel een lege diskette bij de hand, hier zal hij omvragen, deze kun je dan in de andere pc''s stoppen en dan configureert hij die pc''s zelf.
Ik vind het overigens een beetje flauw dat iedereen een zich een beetje vreemd uitlaat over het feit dat hij het in de eerste instantie niet zelf heeft kunnen vinden. Ik heb ook vaak genoeg dat ik zelf niet goed loop te zoeken, net als velen. Iedereen is ooit begonnen als een newbee, ben ik nog steeds mijn warrige kop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
ICS.. zit default bij win98SE / ME echter is brak als een garnaal

Pagina: 1