Ik heb sinds enkele dagen het oude pctje van me ma in me kamer staan om er een server van te bouwen.... Alles loopt nog lekker vlot op dat ding ondanks et een oud pentium pctje is...
SPECS:
Ik heb van chello dus zo''n PCI-ethernet kaart om op internet te kunnen...
Dat ding werkt perfect op me eigen pc, maar de server installeert em wel maar dan zegt ie dat er iets mis is met de drivers en dat ik em moet update of aanpassen..
Aan de bronnen kan et niet liggen, die veroorzaken namelijk geen conflicten..
Wat ook raar is dat er geen irq wordt gebruikt voor me kaart terwijl ie dat wel op me eigen pc doet...

Windows herkent em als een:
* Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter
Maar heb van chello nog een diskette erbij gekregen met de volgende driver:
* Farallon PCI Ethernet Adapter
Maar geen van beide willen werken op me servertje en drivers voor die kaart heb ik ook al niet kunnen vinden..
Ik denk toch dat et aan me moederboard ligt, dat er iets mis is met de pci instellingen ofzo, maar et rare is is dat ie me Realtek 5 Hubs Ethernet kaart wel goed installeert...
MOEDERBOAD SPECS: Chaintech 5IFM(0)
Wat doe ik verkeerd???
PS: waarom doet die [List] command het zo vaag hier...?
SPECS:
- Intel Pentium 133MHZ
- 32MB Ram
- 30,7GB Maxtor DiamondMAX VL 40 5400 RPM
- Chaintech 5IFM(0)
Ik heb van chello dus zo''n PCI-ethernet kaart om op internet te kunnen...
Dat ding werkt perfect op me eigen pc, maar de server installeert em wel maar dan zegt ie dat er iets mis is met de drivers en dat ik em moet update of aanpassen..
Aan de bronnen kan et niet liggen, die veroorzaken namelijk geen conflicten..
Wat ook raar is dat er geen irq wordt gebruikt voor me kaart terwijl ie dat wel op me eigen pc doet...
Windows herkent em als een:
* Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter
Maar heb van chello nog een diskette erbij gekregen met de volgende driver:
* Farallon PCI Ethernet Adapter
Maar geen van beide willen werken op me servertje en drivers voor die kaart heb ik ook al niet kunnen vinden..
Ik denk toch dat et aan me moederboard ligt, dat er iets mis is met de pci instellingen ofzo, maar et rare is is dat ie me Realtek 5 Hubs Ethernet kaart wel goed installeert...
MOEDERBOAD SPECS: Chaintech 5IFM(0)
- Chipset: Intel 430HX
- CPU type: Socket 7
- Form Factor: AT
- Expansion slots: 4x PCI, 4x ISA <li>Memory Slots: 4x SIMM
Wat doe ik verkeerd???

PS: waarom doet die [List] command het zo vaag hier...?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen