[BC3] Chello netwerk kaart wil niet werken op servertje.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds enkele dagen het oude pctje van me ma in me kamer staan om er een server van te bouwen.... Alles loopt nog lekker vlot op dat ding ondanks et een oud pentium pctje is...

SPECS:
  • Intel Pentium 133MHZ
  • 32MB Ram
  • 30,7GB Maxtor DiamondMAX VL 40 5400 RPM
  • Chaintech 5IFM(0)
Maar hier is dus et probleem:

Ik heb van chello dus zo''n PCI-ethernet kaart om op internet te kunnen...

Dat ding werkt perfect op me eigen pc, maar de server installeert em wel maar dan zegt ie dat er iets mis is met de drivers en dat ik em moet update of aanpassen..
Aan de bronnen kan et niet liggen, die veroorzaken namelijk geen conflicten..

Wat ook raar is dat er geen irq wordt gebruikt voor me kaart terwijl ie dat wel op me eigen pc doet... :? :? :?

Windows herkent em als een:

* Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter

Maar heb van chello nog een diskette erbij gekregen met de volgende driver:

* Farallon PCI Ethernet Adapter

Maar geen van beide willen werken op me servertje en drivers voor die kaart heb ik ook al niet kunnen vinden..

Ik denk toch dat et aan me moederboard ligt, dat er iets mis is met de pci instellingen ofzo, maar et rare is is dat ie me Realtek 5 Hubs Ethernet kaart wel goed installeert...

MOEDERBOAD SPECS: Chaintech 5IFM(0)
  • Chipset: Intel 430HX
  • CPU type: Socket 7
  • Form Factor: AT
  • Expansion slots: 4x PCI, 4x ISA <li>Memory Slots: 4x SIMM
</li>Ik heb al de nieuwste chipset drivers geinstalleerd maar weinig veranderd..

Wat doe ik verkeerd??? |:(

PS: waarom doet die [List] command het zo vaag hier...?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:33
Waren die intel NICs geen software NICs, of iets samen met de southbridge of zo ?

en hou op hiermee

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
De intel 2104x serie zijn al wat oudere intel sjips, en !kunnen! inderdaad nogal wat probleempjes geven bij installatie.
Helaas is de support per fabrikant ook nogal verschillend.

Sowieso (als het een NIC is) zijn deze intel gebaseerde kaarten regelmatig oorzaak van hardware conflicten.
Als ik jou was zou ik direct naar de winkel rennen om een 3COM te halen, maar goed...

Waarschijnlijk kan je de standaard intel drivers gebruiken; kan dit niet, schroef dan ff je kaart eruit en noteer merk en typenummer.

Vervolgens ff een search doen op de gevonden gegevens, et voilá...

Suc7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Is allemaal Plug-n-Pray,

Kaar simpel in ander PCI slot stoppen,
zou dan opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
K volgens het plakkertje op me pci-ethernet kaart is et een Farallon, met een Digital 21041-PB chipset...

Volgens de search engine op hun site is mijn kaart een EtherWave PCI card....

Lijkt me een beetje vaag, want ik kreeg er Farallon PCI Ethernet drivers bij...

Anyway, dit staat op de site:
EtherMac and EtherWave PCI Cards
The DEC 21041 drivers for these cards are provided within Windows 95/98 and Windows NT. When the PCI card is installed, Windows will automatically select the DEC 21041 driver.
Dit klopt ook, maar ik blijf dat irq probleem houden, hij "assigned" er gewoon geen één voor die kaart...

Hoe kan je dit oplossen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17415

Geef het gewoon op...

Je kunt als je de chello netwerkkaart terug in de pc stopt waar hij in zat, met winipcfg het chello IP releasen.

Daarna kun je met elke willekeurige 10 Mbit kaart een nieuw chello IP via je kabelmodem trekken van een van de chello DHCP servers.

Probleem ook opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 22:09
en gelijk heeft ie die prox >:)

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 19 april 2001 18:59 schreef Osdorp-Dude het volgende:
K volgens het plakkertje op me pci-ethernet kaart is et een Farallon, met een Digital 21041-PB chipset...
Hele fijne kaart. Klapte hier volledig d''r uit (win98SE), en kreeg ''m never nooit niet meer geinstalleerd.
fijn hoor die ASD (auto-skip driver) functie |:(
Makkelijkste is een andere kaart pakken idd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21787

ja, dat heb ik ook gehad!
dan moet je in je bios je pci/isa een irq geven en dan doet ie het wel.

dat was bij mij het geval.
Pagina: 1