Ik wil samen met de buren een netwerkje aanleggen. die pc ligt90 meter van de bestaande hub. de andere pc''s liggen 8 en 1 meter van af de hub.
uiterraad UTP, sitecom nic''s, compex hub
uiterraad UTP, sitecom nic''s, compex hub
Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.
If it ain't broken, tweak it!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Tsjonge jonge doe niet zo moeilijk. Ik heb ten eerste een UTP kabel van ong. 115 meter. Geen enkel probleem. We hebben gewoon een PVC buis er omheen gedaan en daar zitten 2 UTP kabels inOp donderdag 19 april 2001 17:55 schreef Fdansen het volgende:
Als de buren 90 meter verderop zitten loopt de kabel waarschijnlijk buiten...
Ik zou wel adviseren om dan een beschermende huls eromheen te doen voor je hem in de grond stopt.
Oh ja; en voor lange afstanden, en zeker buitenom kun je nog beter STP kabel gebruiken.
Verwijderd
Waarom wordt dan meestal CAT5 aangeraden? Dit is toch kwalitatief betere kabel??Op donderdag 19 april 2001 18:44 schreef vrchtvls het volgende:
cat5 werkt gegarandeerd met een channel lengte van 90 meter+- 10% (exclusief patch kabels dus), waarvan de patchkabels in totaal ook nog eens 20 meter mogen zijn. alle meer lengte valt buiten de cat5 spect maar dit wil niet zeggen dat het niet werkt (cat3 mag tot 185 meter volgens de specs)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
klopt maar door de hogere freq. over de kabel is de lengte beperktOp donderdag 19 april 2001 18:48 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
Waarom wordt dan meestal CAT5 aangeraden? Dit is toch kwalitatief betere kabel??
FOUT een hub stuurt het signaal alleen maar naar alle poorten ZONDER het te versterken, een switch daarintegen versterkt het signaal wel en stuurt het ook alleen maar naar de poort(computer) waar het signaal voor bestemd is.Op donderdag 19 april 2001 17:55 schreef Fdansen het volgende:
Verder is het te adviseren om aan beide zijden van de grote oversteek een huppie te zetten; deze geven !meestal! en stabieler signaal af dan NIC''s. (anders loop je kans dat de buren wel pakketjes ontvangen omdat jij ze zend via de HUB, maar dat je fouten krijgt bij ontvangen)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq