[BC3] ADSL delen met switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb 3 computers en een switch (linkpro 10/100. Ook heb ik ADSL van mxstream met xs4all, het basic pakket (dus maar 1 ip adres) Nu is mijn vraag, kan ik mijn adsl modem direct op mijn switch aansluiten, zodat alle 3 de computers ook internet hebben. Anders moet ik namelijk een server opzetten e.d. .

Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ja dat kan maar dan moet je modem een ip nummer geven dat in submask van je lan zit. Bij mij heeft mijn modem een ip nummer 192.169.0.x reeks
mowt je wel eht inbelnummer veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik dacht dat je met wingate een aantal virtuele ip adressen kon aan maken maar dat weet ik even niet zeker.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mxstream krijg je volgens mij 4 ip''s. Mag dus geen probleem zijn eh. Zie ook de documentatie van mxstream zelf, daar staat''t vast in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Hoe bedoel je een ander inbelnummer?
Nee bij basic pakket krijg je maar 1 ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

het modem moet met alle computers in het netwerk kunnen praten. Je kunt dan trouwens nog maar met 1 computer internetten, mits je er één als gateway (server) configureerd.
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/index.html voor hoe dat moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Met welk proggie heb jij een van de computers als gateway gemaakt dan, of kan dat gewoon in windows? Draai op 1 comp win 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik heb een dikke dedicated server met windows 2000 Advanced Server. Trouwens ook fast ADSL. Dus niet echt te vergelijken met jou configuratie.

Wingate staat geloof ik met kop en schouders bovenaan om internet te delen op een windows pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ok lijkt me duidelijk.
Ik heb het met een vriend van me erover gehad en die zegt dat de modem dan in de uplink poort moet. Is dit waar en zo ja moet je dan een cross of straight kabel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Hallo heeft hier iemand antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ja ik heb antwoord meneertje ongeduld.

RTFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 12:51 schreef STARMAN het volgende:
Ik heb 3 computers en een switch (linkpro 10/100. Ook heb ik ADSL van mxstream met xs4all, het basic pakket (dus maar 1 ip adres) Nu is mijn vraag, kan ik mijn adsl modem direct op mijn switch aansluiten, zodat alle 3 de computers ook internet hebben. Anders moet ik namelijk een server opzetten e.d. .

Alvast bedankt!
Ja dat kan met sygate 4 met de "single nic" modus op je server pc. Het kan niet door alle computers apart te laten inbellen met een vpn verbinding, daar heb je meerdere IP adressen voor nodig. Met zo''n snel ADSL abo is dat dus WEL mogelijk.
Pagina: 1