Toon posts:

[BC3] BNC - Helluuuuup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenmiddag,

Ik ben hier aan het klooien aan een BNC netwerkje, maar het zit een beetje vreemd in elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://cartman.cs.unimaas.nl/~rim/net.gif

Als ik het zoals hierboven aansluit, dan heeft de meest linkse pc geen toegang tot het netwerk, maar de onderste wel. Als ik de onderste pc loskoppel van het T-stuk (dus voor de kabel die door de muur gaat) dan werkt het wel.

Ik weet dat het een beetje rotte topo is, maar die kabel in de muur werkt goed en ik kan niet op een andere manier bij die onderste pc komen. Ik heb er wel over gedacht om de ''backbone'' naar de onderste pc te laten lopen, maar dat wordt een aardig geklooi met kabels hier en bovendien zie ik niet waarom het dan wel zou moeten werken.

Weet iemand waarom dat de bovenstaande topo niet werkt, of misschien weet hoe het wel moet?

BvD

NIEUWE PING UITSLAGEN:

Het probleem is nu dat de linkse pc de rechtse niet kan bereiken en andersom (en dat is een probleem omdat de rechtse de router is :) ). Voor de rest werkt alles gewoon goed.

Het lijk er dus op dat al het verkeer van de linkse pc bij de onderste blijft hangen... Dit heb ik nog nooit meegemaakt :D

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De constructie die je tekent is volkomen ongeldig voor een 10Base-2 netwerk. Thinnet is een zuivere bus-structuur, waarbij je een enkele rechtdoorgaande kabel hebt, met een terminator aan ieder uiteinde, en m.b.v. T-stukje de systemen daarop aangesloten, zonder tussen T-stukje en systeem nog extra bekabeling aan te leggen.
De constructie die hier getekend is wil nog wel eens lijken te werken, maar het ongetermineerde dwars-takje echoot pakketjes terug op de "hoofd-tak", hetgeen massale verstoring veroorzaakt.

De simpelste oplossing is om de kabel vanaf de linker-PC eerst naar de rechter-PC te leiden, en pas dan vanaf de rechter-PC door de muur, en bij de onderste PC dan de 2e terminator te plaatsen.

De meest elegante oplossing is om het T-stukje te vervangen door een 2- of meer-poorts 10Base-T-repeater. Daar staan er momenteel stapels te koop voor prijzen vanaf een paar 10-tjes (www.2ehands.nl, www.ibazar.nl).

Kijk uit dat je wel een 10Base-T repeater krijgt, er zitten momenteel ook stiekum een hoop "active hubs" tussen, en die behoren tot de ARCnet-technologie, en daar heb je weinig aan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou kunnen dat die homebrew kabel de impedantie van het netwerk beinvloed
zelfde soort kabel gebruikt ?
eventueel met multimeter controleren op overgangsweerstanden connectoren en connector -> kabel weerstand misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie mvdejong