[BC3] IE met layers op een schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42
Op school hebben we op alle computers dezelfde software staan. Alle computers werken op windows 95 met een Novell Netware netwerk er tussen. Het gaat om een paar honderd computers. Nu zitten we met het probleem dat op een stuk of 40 computers de layers in Internet Explorer de layers niet kunnen bekijken. Je snapt wel dat dat een destructief effect heeft op t.net. Hoe kunnen we de instellingen zo veranderen dat we op elke computer layers kunnen bekijken. Moeten we dan wat in het register weizigen? IE overnieuw (en nieuwere versie) installeren heeft geen zin want die neemt de oude instellingen gewoon over.

We need help....

Ik hoop dat ik in het goede forum zit hier...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat draai je voor proxy in dat netwerk? Bordermanager?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bluppy2
dat weet ik niet precies. We denken daat het in de instellingen van IE zit. De internetverbinding gaat via de proxy van kennisnet.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
De proxy van kennisnet is gaar.

We hebben daar ooit problemen mee gehad, een bepaalde flash-site kwam er niet doorheen. Dus wij Kennisnet-opbellen, om te vragen welke proxy ze gebruikten. Het was nog een heel gedoe om iemand aan de lijn te krijgen die wist waar we het over hadden, maar ze wilden niet vertellen wat voor een proxy ze draaiden.
Het enige wat ze konden doen was vertellen dat onze pagina ook op een andere proxy hadden gecontroleerd, en er daar ook niet door kwam, dus lag het aan ons.

Zo''n proxy konden wij niet vinden...

Ergo: het kan aan kennisnet liggen, maar kijk ook je installatie eens na.

Leven is meervoud van lef

• Bluppy2
het probleem is echt dat de layers van Internet Explorer niet werken. Niet alleen in tweakers, maar elke site met CSS werkt niet. Ik denk dus dat het aan IE ligt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm..

De manier om dat uit te testen zou zijn met een minimale netwerk belasting (zeg ''s avonds testen) om zo te zien of het aan het aantal clients kan liggen wat van die proxy gebruik maakt.

Ik moet overdag op m''n werk ook geen T.net frontpage naar binnen proberen te halen terwijl er 60 man een Citrix-training van een servercluster uit Duitsland over het netwerk naar binnen trekken, ziet er ook niet uit, of het duurt een volle minuut |:(

Na 5 uur gaat dat stukken soepeler.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Netscape? >:) (of mozilla)
Opera?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

He, Remko, dit is werk voor onze systeembeheerdes (die schijnen we te hebben), dat ga jij toch zeker niet oplossen?

Voor dat kleine tijdje dat je nog op school zit... >:)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Bluppy2
:), tja Boon vroeg of ik hem kon helpen, dus ik dacht: Ach, laat ik maar eens een thread ervoor openen... Wie weet... kleine moeite

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De proxy van kennisnet is op zich niet gaar. Alleen het proxypark is slecht. Ik snap niet waarom ze Loesje niet zeggen welke proxy ze draaien. 0800-Kennisnet Keuze 1, keuze 1 en je krijgt NL.tree die weten WEL waar ze het over hebben.

Ter informatie, ze gebruiken SQUID 2.2 STABLE 5. Je had zelf ook ff een error pagina kunnen genereren die geeft dezelfde info.

In dit geval ligt het aan de config van jullie IE, want bij ons doet T.net prima via de kennisnetproxy. Systeembeheer te veel met IEAK aan het werk geweest en daarmee opties uitgezet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bluppy2
ik heb het al gevonden. ''T zat in het register.... kleine aanpassing en klaar...

Pagina: 1