[BC3] Netwerksnelheid meten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik zit hier thuis met allemaal 100 MBit netwerkkaartjes van ovislink (realtek) chipset verbonden met een Acer SOHO Switch 6005. Dit netwerk lijkt soms traag jullie hebben al reeds vele keren netwerkmateriaal kaarten, switchen ed getest in Datanews. Met welke programma''s kan ik de pure snelheid meten zodat ik te weten kom of er iets is met de hardware en hoe snel het netwerk nu wel echt is. Graag enkele links of programma''s.

Mvg
Tom DC

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
met netcps kun je testen of je netwerk wel werkelijk 10 of 100mbit is. Dit test puur de snelheid tussen twee pc''s via tcp/ip.
Je kunt het van mijn server plukken op:
www.minddigger.com/netcps.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je kunt natuurlijk ook gewoon een bestand van behoorlijk formaat nemen (bv. je windows swap bestand) en dit overpompen en met de stopwatch kijken hoe lang hij hier over doet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
maar daarmee meet je niet de pure netwerksnelheid. ik heb ook alles op 100mbit full duplex lopen maar als je gaat timen haal je niet veel meer dan met een optimaal presterend 10mbit netwerk omdat windows de hele zooi afremt. met dat netcps meet je puur op tcp/ip en dan kom je wel heel dicht in de buurt van 100mbit ook met realtek kaartjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
MPS staat voor MegaByte per seconde zeker ?
Als het zo is lijkt alles inorde

Mvg
Tom

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
nee dat is goed. je hebt in iets meer dan 10 sec. 100mb overgepompt. dat is dus iets minder dan 10mb per sec. en 100mbit is theoretisch 12mb per sec. dus je komt netjes in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Wat ik mij afvraag is dan het volgende. Ik kopieer een file een image gemaakt met ghost van mijn server naar mijn w2k professional. Een file van 783 MB duurt 3min 57 sec.

Dat is omgerekend 3.32 MegaByte/sec of 26 MBits

Is windows zo traag of wat is de beperkende factor

Zoals je ziet geeft NetCps wel zeer goede resultaten

Mvg
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
ik heb precies hetzelfde probleem. dat ligt dus overduidelijk aan windows. met linux zul je iets betere scores halen maar nog altijd geen full 100mbit. geen idee hoe dit wel gehaald kan worden maar ik vind het ook bezeikte boel. maar je merkt toch duidelijk verschil tov een 10mbit netwerk gelukkig en daar heb ik het voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
ja gelukkig dat er een verschil is.
Nu zou ik graag nog es bij iemand een 100 MBit hubjen gaan lenen om te kijken wat die resultaten zijn. Want die switch maakt behoorlijk lawaai. Er zit een ventilatorken in, ik heb me al afgevraagt zou het kwaad kunnen als je dit uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
ik heb een switch en behaal dezelfde resultaten. is een svec zonder fans. die wordt niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Bedankt ik ga es proberen die fan uit te schakelen.
Nu moet ik weg maar morgen ga ik ltestresultaten geven van een kameraad die met een probleem zit netcps geeft avarage beneden de 1 MB soms terwijl alles ook 100 MBit is en dat aangeeft op de switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 18:28
Het smb-protocol (Windows netwerkomgeving dus) is niet bijzonder efficient. Met een ftp verbinding zal je hogere snelheden halen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
klopt....met ftp op het interne netwerk vliegt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe zet ik gemakkelijk een ftp op binnen een lokaal netwerk? En ook zo dat andere(vanaf het internet) er niet bij kunnen. Is een goede firewall dan genoeg?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik zal morgen es proberen ik heb op mijn desktop cuteftp pro staan als ftp client en ik moet morgen toch es den IIS cofigureren en zijnen ftp of nen andere er opzetten

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op woensdag 18 april 2001 22:30 schreef Def_P het volgende:
Hoe zet ik gemakkelijk een ftp op binnen een lokaal netwerk? En ook zo dat andere(vanaf het internet) er niet bij kunnen. Is een goede firewall dan genoeg?
Als je gewoon ftp serv-u of g6 ftp server installeert op je pc dan kun je gewoon vanaf een andere netwerkpc erop komen.
Het ligt aan je netwerkopstelling en link met het inet hoe je beveiliging moet zijn. Denk dat een simpele firewall genoeg is. Ik heb het netwerk zelf afgeschermd met een e-smith linux bak.
Ik gebruik dit vooral als ik op mijn oude 486 met linux wil gaan klooien. Dan installeer ik dat over het netwerk en stel ik mijn gewone pc in als ftp server.
Pagina: 1