[BC3] Netwerk valt uit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 11:27
Ik heb een klein netwerkje, 2 compu''s. De bedoeling was om alleen internet door te geven en dat werkt prima.
Comp1 komt internet binnen (win2kpro) en die geeft het door naar comp2 (win98se). Ik heb combo kaartje van 3Com waarmee ik de signalen doorgeef / ontvang. Ik gebruik geen sygate ofzo, maar gewoon het standaard internetdelen van Microsoft.

Nu wil het wel eens voorkomen dat het netwerk uitvalt als ik grote bestanden tussen de computers aan het overpompen ben.
Is hier een reden voor en belangrijker nog, kan ik het voorkomen? Ik wil namelijk vanavond een laptop aan het netwerk hangen om de win98setup op die hd te zetten. Laptop heeft helaas geen cdromspeler. (En als dan steeds de verbinding wegvalt...:'()

Zijn er nog dingen die ik moet instellen ofzo? OP het plaatje zie je de gegevens van mijn Netwerkkaart die ik gebruik voor het netwerk tussen de compu''s. Misschien mist daar iets? Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/omitz/netwerk.jpg

(Boven File and Printersharing staat nog een aangevinkt: Client for Microsoft Network)

Mijn dank is groot voor de hulp, kan ik eindelijk die laptop eens opnieuw installeren. :)

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan maar *1* aansluiting van de netwerkkaart gebruiken!!!
Je zal dus 2 netwerkkaarten in je w2k-pc moeten stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Heb ik natuurlijk ook, anders werkte het natuurlijk ook al niet met het internet delen.
De andere netwerkkaart wil ik ook wel laten zien, maar ik zie daar het nut niet van in... Maar ik wil het wel doen... :)

netwerk
Internet eigenschappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

// werken beter ipv \ , tis je HD niet...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
:) Sorry, zat te slapen... :Z:Z:z:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forgive me
:]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Niemand?? :'( Helemaal niemand??? :'(
Maar goed, ik heb vaak gelezen dat Netbui nog wel eens uitkomst kan bieden. Eens kijken of dat lukken gaat.

Trouwens de kabel die van mijn kabelmodem naar mijn computer gaat, kan ik die ook gebruiken tussen 2 computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07 17:57
NWLink* kan er zowiezo uit.

Leven is meervoud van lef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gooi ipx/spx eruit. Let daarnaast op meldingen in eventvwr. Het _kan_ voorkomen dat er meldingen in staan in de trant van: no bufferspace available". in dat geval heb je een probleem :)
Pagina: 1