Toon posts:

[BC3] Mac Address

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welk OS draait die PC met dat veranderende MAC adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-06 11:32
Even een vraagje over mac adressen van een netwerkkaart.

Ik dacht dat die bij iedere netwerkkaart vaststaan.

Ik heb namelijk bij mij DHCP server een ip adres gereserveerd voor een bepaalde netwerkkaart met het daarbij behorende mac address. Maar sinds vandaag is dat mac address opeens verandert en krijgt deze netwerkkaart z''n gereserveerde ip nummer niet meer toegewezen :?

Ik zit nu tevens in problemen met magic packet van AMD ivm het wake on lan gebeuren.

Hoe kan dit en hoe kan je ervoor zorgen dat een netwerkkaart wel degelijk een vast mac address krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 22:51

Klippy

Still Game

Als het goed is zitten MAC adressen in ROM geheugen, dus niet veranderbaar...
Welk merk is t? En weet je zeker dat het veranderd is?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-06 11:32
Het gaat om een intel 10/100mbit netwerkkaartje, draaiend onder W2k Professional...

Ja, ik weet zeker dattie verandert is, want 1) hij krijgt van m''n dhcp server niet het gereserveerd ip toegewezen, 2) hij is niet meer vanuit wake on lan aan te zetten, terwijl alle instelling WEL goed staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:49

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

In principe staat inderdaad zoals mensen hiervoor al beweerden het mac adres vast, maar van sommigge kaarten is het te veranderen, alleen dat gebeurd nooit "zomaar" dat moet je bewust zelf doen.
Ik zou als ik jou was een kijkje gaan nemen in de hardware properties van je netwerkkaart en kijken of je daar niet iets kunt ontdekken wat lijkt op het zelf een waarde in te kunnen stellen voor het hardware adres van je kaart.
Of ff een andere driver installeren.

Het is voor sommige kaarten in ieder geval wel mogelijk om zelf het mac adres te wijzigen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...