Toon posts:

[BC3] FTP servertje op een PC met intern IP adres ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op een pc in mijn netwerkje een ftp servertje maken.
Nu kan ik dat ding niet direct van buitenaf benaderen omdat ie een intern ip adres heeft (169.254.210.x)
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je moet op je router een portmapping van poort 23 op de router naar poort 23 van je ftp server maken.

het is ook makkelijk om de hoge poorten toe te staan zonder synflag. das makkelijk voor PASV mode.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet mogelijk zonder router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Op dinsdag 17 april 2001 15:51 schreef Dirk-Jan het volgende:
Je moet op je router een portmapping van poort 23 op de router naar poort 23 van je ftp server maken.

het is ook makkelijk om de hoge poorten toe te staan zonder synflag. das makkelijk voor PASV mode.
FTP server op poort 23 ???????????? |:(
Ik ga mijn boeken en diploma''s terugsturen.
De laatste keer dat ik zoiets deed moest ik toch echt 2 mappings maken op poort 20 en 21

Je maakt dus 2 mappings aan op je router op poort 20 en op poort 21, die 2 map je naar de ftp server. Hiermee heb je active ftp. Passive ftp wil je liever niet want dan moet je verkeer kunnen ontvangen op alle poorten boven de 1023

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hier heb ik alleen poort 21 gemapped en niet 20, alles werkt perfect. Zal we toeval zijn :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maareh....zonder router geen ftp op interne netwerkadressen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Zonder router (hardwarematig of softwarematig) heb je uberhoupt geen verbinding tusssen intern netwerk/extern netwerk..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 17 april 2001 15:51 schreef Dirk-Jan het volgende:

Zullen we 23 maar reserveren voor telnet, Dirk-Jan? :P
well-known ports voor FTP zijn volgens mij 20(data)+21.

Of je moet perse niet op 21 willen draaien en geen telnet willen aanbieden op 23 (liever SSH bijv..)
Op dinsdag 17 april 2001 15:23 schreef doublefuck het volgende:
Nu kan ik dat ding niet direct van buitenaf benaderen omdat ie een intern ip adres heeft (169.254.210.x)
Iemand enig idee hoe dit aan te pakken?
Blijkbaar heeft je installatie een auto-allocation IP adres vanuit windows genomen, dit lijkt me niet een adres wat je in je netwerk gebruikt toch?

Of heb je voor de rest wel reserved IPs in je LAN zitten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Je kan ook op een willekeurige andere poort gaan zitten naar de buitenwereld, zolang er geen andere services gebruik van maken :)
moet je wel bij je ftp client die poort opgeven ftp.bla.com:666 bv ;)

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(169.254.210.x) is de interne IP range die winroute uitdeelt aan mijn clients.

Maareh...een sofware-router? waar kan ik es een trial halen?
Of zijn er hier geen voorstanders van een soft oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Probeer winroute eens.. (www.download.com ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Typisch geval van niet lezen van mijn kant, sorry.

Je hebt winroute, dat is een routing programmaatje :)

Je kunt in winroute ''port mappings'' aanmaken, da''s de optie die je zoekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 17 april 2001 19:37 schreef doublefuck het volgende:
(169.254.210.x) is de interne IP range die winroute uitdeelt aan mijn clients.
[off-topic]
Pffffff was weer lekker gerouteerd net...
[/off-topic]

Dat doet-ie uit zichzelf of gebruik je de DHCP server soms zonder een scope op te geven??

Ik zou willen zeggen, lees de winroute manual nog eens goed..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 20:34
Je kunt op bijna elke willekeurige een ftp server draaien.. van je kabel-provider mag je geen ftp draaien.. maar ik denk niet dat ze al je poorten scannen.

En in winroute werkt dat perfect :-)

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 17 april 2001 21:33 schreef -ChRiZz- het volgende:
Je kunt op bijna elke willekeurige een ftp server draaien.. van je kabel-provider mag je geen ftp draaien.. maar ik denk niet dat ze al je poorten scannen.

En in winroute werkt dat perfect :-)
Werkt hier ook met Winroute. Ideaal. Moet je alleen idd wel poort 20 en 21 open zetten (en indien nodig je FTP server configureren om op poort 21 te draaien maar dat is standaard) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Is dat 169.254.x.x niet de range die Windows zelf aan een pc''tje geeft als ie geen ip-nummer van de DHCP krijgt en je volgens je instellingen toch zo aan je ip moet komen????

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1