Toon posts:

[BC3] ibm in netwerk conflicteerd!!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje!!!!!
ik heb dus een netwerk tussen een ibm computer(netvista x40i, 4 maanden oud) en een normale pc. De computers vinden elkaar niet, volgens mij heeft dat te maken met de netwerkkaart van de ibm ik heb gehoord dat een ibm computer niet zomaar met een normale pc verbinding kan maken, klopt dat ?????

het zou ook zomaar kunnen dat de ibm pc een andere soort draad nodig heeft dan utp???
of een andere aansluiting??
weet iemand hier meer van dan pleasssssseee laat een berichtje achter, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Mag ik je verwijzen naar een ander topic over dit probleem....

klein netwerkje tussen pc en ibm mogelijk???

p.s. Is ook van jou...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 02:39
nee hoor dat klopt niet. tcp/ip is tcp/ip.
installeer dit rijtje in netwerk (config scherm)

client voor microsoft networks
netwerkaart driver
tcp/ip
file and print sharing

als je dat allemaal goed hebt gedaan zou het moeten werken. je kan ook nog een ip adres toekennen in tcp/ip

pc 1: ip 10.0.0.10 / subnet 255.0.0.0
pc 2: ip 10.0.0.20 / subnet 255.0.0.0

en dan kan je met het programma ''ping'' via dos prompt de verbinding testen: dis vanaf pc2 tiep je ''ping 10.0.0.10'' en als tie replyed is de verbinding goed.
doet tie het niet, dan heb je een brakke netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35
Mischien zit er wel een tokenring adapter in die ibm, tja dan heb je een probleem, om ethernet en tokenring aan te sluiten heb je wat extra hardware nodig (bridge)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dankje wel!!!
maar wat houdt dat nou precies in die tokenring?? dat is toch voor oude ibm sytemen of is het ook mogelijk dat nieuwe systemen dat hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

TokenRing is een met name door IBM gepropageerde netwerk-technologie op hetzelfde niveau als technologieen zoals Ethernet, ARCnet, ATM, FDDI (dat op een TokenRing-achtige technologie is gebaseerd).

Dus dit heeft niets met TCP/IP te maken, twiekert, dit bevindt zich nog onder dat niveau !

Totdat Ethernet in 100 Mbps switched versies uitkwam, was het een veel betere technologie, met name leverde zelfs een maximale belasting geen teruglopende througput op.

Op dit moment zijn met name grote bedrijven die van oorsprong IBM mainframes gebruikten nog sites waar je dit vind, ik denk dat er in Nederland alleen nog vele 10-duizenden PC''s aan TokenRing-netwerken hangen, al zijn zelfs de grootste bedrijven langzamerhand aan het migreren.

Detectie : wat voor connectoren zitten er op de netwerk-kaart. Als er naast de UTP-connector nog een DB9-vrouwtje zit (lijkt dus op een 9-pins seriele connector), dan heb je een TokenRing-controller. Ook als je een rond stickertje met "4/16" erop tegenkomt, dan heb je TokenRing (dat bestond namelijk in 2 snelheden, 4 Mbps en 16 Mbps).

En verder, als je probeert te netwerken, ga ik er dus vanuit dat je al gecontroleerd hebt dat je een IP-adres aan de kaart hebt toegekend, dus je kent de driver, dus vertel eens wat de naam is !

TokenRing is fascinerend, maar als je dit er in hebt zitten, zou ik toch maar een simpel Ethernet-kaartje erin zetten, TokenRing verdwijnt op termijn.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh dankje wel het is dus een ethernet kaart zie ik nu dus is er geen mogelijkheidmdat eht een tokenring kan zijn!!

dan zou het nog aan het soort draad kunnen liggen welk draad moet ik hebben??
ik heb nu gewoon utp bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebbie wel een cross kabeltje gebruikt tussen de twee computers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een cat5 eia-tia patch-cable?
is dit het goede draad????

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Wat voor netwerkkaarten zijn er van de partij?

m.a.w. Welk netwerkkaart zit in de netvista en welke andere? in de andere machines.

Mocht dat niets opleveren, welke instellingen heb je gedaan en hoe ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in de netvista zit sis onboard ethernet adapter 10 tot 100 en in de andere pc zit een realtek 10 mb kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb een cat5 eia-tia patch-cable?
is dit het goede draad????
alvast bedankt
dit is volgens mij geen cross cable. of gebruik je een hub/switch ?

anders gewoon een cross cable kopen. (2 draadjes in kabel omgewisseld.)

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zet gelijk je subnet mask even naar 255.255.255.0, tenzij je een belachelijk groot netwerk hebt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1