[BC3] Intel NIC presteert matig (win2k)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 21:00

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Topicstarter
Ik heb een Intel PRo 10/100 kaartje (82558 based ; WOL) draaiend onder Win2k(SP1)

De prestaties vallen sinds enige tijd opeens behoorlijk tegen... ftp-uploads komen niet boven de 400 kB/s uit (met af en toe een piek naar 1 MB/s) en dowloads komen niet verder dan een krappe 2 MB/s :(. Ook een "upload" via windows-netwerk gaat slechts met 1,3 Mb/s (100 Mbit netwerk!)

Een paar weken geleden had ik dit probleem nog niet... haalde prima snelheden. Ik weet niet hoe het nu opeens zo gekomen is. Iemand misschien een idee?

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- andere kabel
- andere drivers en settings (default en recommended)
- ipv op 100Mbit hub direct op Cabletron 10/100 Switch
- verse win2k SP1 install
- NIC in ander PCI slot (ivm IRQ) (edit)

Dit biedt allemaal geen soelaas, helaas (dat rijmt :)).

thx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 21:00

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Topicstarter
Hmmm... het lijkt erop dat het aan m''n FTP-client lag... |:(

CuteFTP gaat prima... toch raar hoor... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:55

No13

/me was here

Tja wij kwamen afgelopen weekend ook niet erg hoog uit..... een (eigenlijk 2 maar we hebben er maar 1 gebruikt) 3com Superstack II (d8 ik) 3900 (36 ports) 100/10 switch, 3 intell nic''s (100/10) mijn pc een AMD 750 en die van de anderen AMD 1200 en AMD 900, ik geloof iedereen minimaal 256 mb ram. De max snelheid met ftp en http die er is gehaald was iets van 7 mb/s .... en dat met nic express, 3 kaartjes, goede kabels, goede switch en alle 3 Windows 2000 Advanced server, iemand suggesties?

Iedereen had 3 intell nic''s (management adapter of zoiets), genoeg ram, een hd van 5400 die volgens verschillende test proggies een 30 mb/s kan lezen en goede kabels naar de switch (die naar mijn mening toch echt wel goed was)

De switch hebben we in verschillende standen getest.....autosense, 100 half duplex, 100 Full duplex....bleef onder de 8 mb/s :(