[BC3] 3Com 10/100 mbit kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmm, maar binnen kort krijg ik adsl en dan heb ik (toch?) wel de tcp/ip nodig.
is het niet mogelijk om een vaste ip adres aan te geven, zodat hij niet eindeloos lang zoekt naar een netwerk?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ok mensen ik heb een 3com netwerkkaart in mijn pc. Nou heb ik dus een vraag, bij het opstarten van mijn pc duurt het enorm lang, ik heb gehoord dat dit komt doordat de netwerkkaart zoekt naar een netwerk ofzo.
Weet iemand hoe dit zit? en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij niet zoek naar een netwerk? (ik heb namelijk ook geen netwerk hier thuis, dus is het heel irri dat ie elke keer zoekt bij opstarten naar netwerk)

ik draai winMe en de type 3Com is Etherlink XL 10/110 PCI (3C905C-TX)

Alvast thnx voor jullie hulp B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Rechtsklikken op ''netwerkomgeving'' en daar de TCP/IP van je netwerkkaart verwijderen.

[edit]

Wat meer informatie: Wat je gehoord hebt klopt wel tot op zekere hoogte. Windows9x gaat tijdens het opstarten zitten wachten op een DHCP request (of de time-out daarvan) en dat kan lang duren. Of win2k dat doet weet ik niet, WinME doet het niet meer, die start dan ook een stuk sneller op (DHCP doet ie in een aparte thread, gaat er niet op zitten wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Kan ook, even dubbelklikken op TCP/Ip en daar een IP invullen (10.0.0.1 bv).

Je kunt natuurlijk ook gewoon TCP/IP weer toevoegen als je die ADSL aansluiting hebt..