[BC3] Netwerk Analyse

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Misschien niet helemaal het juist forum, maar ik kon niet echt een betere plek vinden..
Voor school moet er een rapport geschreven worden, en ik heb daarvoor informatie nodig over Netwerk Analyse.. Heb al flink wat lopen rond snuffelen de laatste dagen, maar niet echt nuttige informatie kunnen vinden.. misschien iemand die me kan helpen met een bruikbare site?

Thnx!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat wil je precies weten /onderzoeken /analyseren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Om precies te zijn staat is dit de opdracht:

Bij het analyseren van het netwerkverkeer gaat het om?

En ''t is dus beetje lastig doordat ik nu niet precies weet waar ik nou naar moet zoeken..:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Volgens mij bedoelen ze hoeveel pakketten er op een bepaald punt (switch, router etc.) voorbijkomen. Misschien willen ze ook wel weten hoe je eventuele knelpunten moet oplossen :?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Wat een kloteopdracht....
Lijkt mij nog best pittig..

Kan je niet gewoon een netwerkje ontwerpen en daarbij de werking van elk onderdeel uitleggen?
Welke route een pakketje aflegt vanaf het internet naar pc3 en.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BC3 Victim
Ik heb zo''n vergelijkbare opdracht gehad. Daarbij moesten we met een groep de meest practische/zinvolle/goedkope manier bedenken om een kopernetwerk met glasvezel backbone (ADSL+telefoon dus) aan te leggen in een plattegrond.
Dit hebben we aangepakt met een soort reversed engineering (waar zou een fout optreden als we "dit of dat" zouden doen)

Ik weet niet of ze dit bedoelen. In een ander geval zou je op verschillende plaatsen in een netwerk kunnen sniffen (voor en achter een hub/switch (met dsniff dus) en voor en achter bridges en routers)

Mail maar ff als je meer wil weten >;)

Pagina: 1